Tärinä???

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Heips5
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 20:47, 14.10.2018
Sukupuoli: Nainen

Tärinä???

Viesti Kirjoittaja Heips5 »

Hei. Olen uusi akvaario omistaja ja tänään sain siis akvaarion ja nyt tuli mieleen, että asumme junaradan lähellä ja öinen tavara juna tärisyttää taloa. Kestääköhän akvaario tämän??? Akvaario 60l.
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1225
Liittynyt: 16:42, 20.05.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Tärinä???

Viesti Kirjoittaja Taju »

Kyllä se kestää. :)
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2658
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tärinä???

Viesti Kirjoittaja Koss »

Mikäli on kyse perus kehysakvaariosta, tai kokolasiakvaariosta, niin altaan ja jalustan välille laitettava solumuovi vaimentaa tärinöitä. Kaikkiin akvaariomerkkeihin tuota ei saa sitten asentaa, esim. Juwel ja Mp- akvaarioihin. Itse en olisi huolissani tärinästä, jos nyt vaikka vertaa asunnon vieressä tehtäviin louhintatöihin, jolloin tärähdykset voivat olla melkoisia, ja mahdollisesti jopa asunnon rakenteet vaurioitua. Itse olen useammankin kerran asunut louhintatyömaan naapurissa, ja käytössä on ollut eri kokoisia akvaarioita väliltä 100-700 litraa, eikä koskaan ole akvaarioihin tullut vaurioita, vaikka pamahdutkset ja tärinät voivatkin tuntua melkoisilta. Nykyisin asuntoja ja rautateitä rakentaessa huomioidaan kyllä nämä seikat, eri asia olisi ollut vaikka 50 vuotta sitten, Lopuksi todettakoon vielä, että tuon kokoiset akvaariot ovat kestävyydeltään lähes pomminvarmoja, jos nyt ei lasketa mukaan mahdollisia valmistus/materiaalivirheitä.
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Tärinä???

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Meillä halkesi vuosi sitten vessanpöntön säiliö armeijan hävittäjän rikottua äänivallin talon kohdalla. En olisi ikinä uskonut olevan mahdollista.
Onneksi akvaariot säilyivät ehjinä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”