Tropica Plant Growth System Nano

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lady Lasol
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 10:28, 21.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Konnevesi

Tropica Plant Growth System Nano

Viesti Kirjoittaja Lady Lasol »

Hei vaan,

Onko täällä kenelläkään tuollaista pientä Co2 systeemiä? Asensin kyseisen härpäkkeen juuri nanoon, ja pakko kysyä tuosta
mittarista. Olkoon se kiinni, tai auki kuinka paljon tahansa se näyttää 1100 psi. Olen katsonut noin miljoona asennusvideota
kyseisestä tuotteesta, eikä niissä ole tuo paine ollut yli 1000psi. Minulla ei ole kokemusta minkää mallin co2 painejutuista aiemmin. Tuolla oli tarkoitus laittaa muutama kupla minuutissa menemään 40-litraiseen. Saa kyllä vääntää sormet kirjaimellisesti verillä tuon venttiilin kiinni että loppuu kuplien tulo kokonaan, saa nähdä miten onnistuu säätää se ehkä 4 kuplaa minuutissa. Kupla/sekunti onnistuu helposti.
Mutta tuo 1100psi, onko se ihan ok? Vai teinkö jotain väärin/ mittari on viallinen? Eihän se voi räjähtää naamalle :mrgreen:
Tosiaan, ajattelin videoiden ja ulkomaisten sivujen keskustelujen perusteella tuon olevan helppo ja varsinkin sopivan pieni tarkoitukseeni. Kaloja ei ole, sinällään tuo testailu nyt ei haittaa.

https://www.akvaarioon.fi/Tropica-Plant ... ystem-Nano

Tuossa linkki kyseiseen systeemiin.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2658
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tropica Plant Growth System Nano

Viesti Kirjoittaja Koss »

Tuo mittari kertoo pullon paineen, eli siitä näkee kun pullo alkaa tyhjenemään. Se että siinä on 1100psi on bareissa noin 75, joka on normaali määrä kun pullo on täysi. Eikä tarvitse huolestua että räjähtäisi, ne testataan huomattavasti suuremmilla paineilla.
Norhie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 667
Liittynyt: 14:26, 18.01.2016
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Imatra

Re: Tropica Plant Growth System Nano

Viesti Kirjoittaja Norhie »

Kupla/sekuntti kuulostaa muutenkin paremmalta. Etenkin jos tankissa on edes jonkinlainen pintavirtaus.
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
Lady Lasol
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 10:28, 21.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Konnevesi

Re: Tropica Plant Growth System Nano

Viesti Kirjoittaja Lady Lasol »

Kiitos paljon vastauksesta, voin siis nukkua tältä osin yöni rauhassa. :) Näkyihän tuossa pullon kyljessä olevan tosiaan jokin testipaine.
Sain kyllä aikani säädeltyä kuplimaan hitaamminkin.
Tuohon olisi aikomus ottaa pientä elävää jossain vaiheessa, ja hieman arastelen (painepulloaloittelijana) tunkea kovin paljon hiilidioksidilisää. Täytyy nyt mittailla vesiarvoja , että miten vaikuttaa. Näyttää nuo lähimpänä valoa olevat kasvit kuplivan pienelläkin lisällä.
Van Loos
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 13:01, 06.02.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tropica Plant Growth System Nano

Viesti Kirjoittaja Van Loos »

Moi,
Mulla on myös kyseinen hiilarisetti 23l nanossa ja huomasin, et noin 10 min viiveellä näkyy kuplamittarissa säädöt. Kiinni menee ilman sen suurempia sormet verissä vääntämistä, kun hoksasin odottaa. Sama päälle kääntämisessä: kuplii vasta n 15-10 min avaamisen jälkeen. ;)
Mulla laski ph nopeasti 7:stä 6,5, kun kuplia tuli 18/min (vaativia kasveja altaassa). Nyt säädin hieman pienemmälle, niin tänään on pysynyt pienen vedenvaihdon jälkeen 6,8:ssa ph. Kh on 3.

Itsekin olen ihan keltanokka näiden hiilariasioiden kanssa, niin mielelläni kuulisin käyttökokemuksia ko hiilarisetistä nanoissa :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”