Itse kysyin Pohjolasta ennakoivasti millaisia käytäntöjä akvaarioihin ja DIY projekteihin liittyy. Soittivat takaisin, vaikka esitin kysymyksen kirjallisesti. Selittivät hyvin ympäripyöreästi että huolellisuutta pitää noudattaa ja yrittivät keksiä suurinpiirtein kaikki skenaariot ja loppuun aina sanoivat että huolellisuutta noudatettava vakuutusehtojen "suojeluohjeiden" mukaisesti: http://www.pohjola.fi/loso/1334091.pdf
Jätti sellaisen kuvan että kaikki on otettava itse huomioon ja kaikki omalla vastuulla, sillä kaikki olisi omaa huolimattomuutta ja ei korvauksia välttämättä saa. Itseasiassa sanoivat toistuvasti etteivät itse tällaiseen lähtisi. Siis aika voimakkaasti ottivat kantaa asiakkaan touhuihin. Jos vaikka päättävät syyttää huolimattomuudesta jossain tulevassa tapaturmassa kääntyy todistustaakka sen jälkeen asiakkaalle ja minun pitäisi pystyä osoittamaan ettei ole omaa huolimattomuutta ja minua ei ole asiaa kerrottu huomioimaan. Tämä on tietysti mahdotonta kun en puhelua äänittänyt. Voivat vaan väittää varoittaneensa ja en voi todistaa asiaa toisin (todistustaakka asiakkaalla esim Vakuutuslautakunnassa tai käräjillä). Meni luottamus ja pelottaa uskaltaako tehdä mitään itse. Toki valmiistakin akvaariosta voivat syyttää ettet ole pitänyt huolta huollosta, ollut tarkkaavainen tms. Taloudellisesti valtava riski, etenkin kerrostalossa.