Mietin vain, mahtaako tämä olla niitä, joiden poikaset tarvitsevat murtovettä selviytyäkseen.

Valvoja: Moderaattorit
Löytyhän se!kami82 kirjoitti: Jossain muistaakseni viimevuoden aponogetonissa oli iso juttu poikasten kasvattamisesta, joka vaikutti niin vaikealta touhhulta, etten ole viitsinyt siihen ryhtyä.
Leväkatkarapu (Caridina japonica) aka amanorapu se näyttäisi olevan, nykyiseltä nimeltään leväsukarapu (Caridina multidentata). Siitä Aponosta löytyy tosiaan ohjeita kasvatteluun ja lisäksi mun sivulta.hooonolulu kirjoitti:mikä rapu tämä mahtaa olla mielestänne? Myytiin minulle leväkatkarapuna.
Mulla olis sellanen ilmapumppuun kiinnitettävä juttu, siellä on aktiivihiiltä ja pieni pala suodatinmattoa sisällä. Pulputtelee rauhallisesti ja imuteho on olematon, kävisiköhän se?millia kirjoitti:Älä laita suodatinta. Pillifiltterikin oli leväsukaravun poikasille liikaa (tämä on testattu edellisten jorinoiden jälkeen). Laita vaan ilmapumppu ja jonkinlainen hohkakivi.
Liuota suola ensin veteen ja lisää sitten akvaarioon. Se kestää aika kauan liueta. Veden vaihdossa testaa ensin ominaispainomittarin kanssa että ämpäreissä on sopiva suolaista vettä ja sitten kippaat akvaarioon. Seuraavalla kerralla kun vaihdat vettä, muistat kuinka monta desiä suolaa meni esim. 10 litraan jotta tuli sopivan suolaista vettä. Kannattaa silti varmistaa mittarilla että ei mennyt ihan älyttömästi metsään...desilitraan suolaa saa nimittäin mahtumaan enemmän tai vähemmän suolaa, riippuu miten kuohkeaa seos on. Puntarilla määrä olisi varmempi katsoa, mutta ei sitä aina jaksa kaivaa vaakaa esiin.
Se suola lisätään erilliseen kasvatusakvaarioon.aquaristic kirjoitti:Kestääkö platyt,piikkisilmät ja rusot suolavesi lisäystä.