Ahven rouva edelleen paimentaa pesuettaan pusikossa, yhtäkään poikasta en ole onnistunut bongaamaan.
Eilen ei uskaltanut tulla edes syömään, joten tiputin pienen murusen pohjatabua kyseisen puskan uumeniin.
En mä tiennyt että nuo noin kauan paimentaa penskoja piilossa, hyvähän se tietty on koska ne menee välittömästi muiden asukkien suuhun.
Suunnilleen viikko siitä kun huomasin ahventen käytöksestä että kutu on väännetty, ilmeisesti poikaset jo ui? Hyvin näköjään pysyvät mamman kaa suojassa koska en ole vilaustakasn nähnyt, ja mä olen päivystänyt tossa lasin edessä tunteja
Hiekan vaihto alkaa olemaan ajankohtaista, kierteisiä ei enään näy. Olevan niitä kyllä olevan vielä hiekan seassa, mutta tehokkaasti on pedot niitä popsinut, ei sen puoleen kyl roskakotilotkin on hävinnyt. Voisin osan pedoista pistää eteenpäin jossain vaiheessa, pitkällä tähtäimellä vähenikin kuin tuo 5kpl riittää.
Huomaan että hiekka pakkaantuu paikka paikoin kovinkin, olen tikulla hämmentänyt pahimpia paikkoja. Hiekkahan siis on bilteman hienompaa, enkä taida uskaltaa sitä altaaseen jättää ilman kierteisiä.
Olen miettinyt toimisiko weberin 1-2mm suodatinhiekka ilman kierteisiä, jos ottaisi tavaksi hämmentää sitä tasaisin väliajoin. Tai sitten se 0,5-1,2mm olisi myös yksi vaihtoehto, nää kummatkin taitaa olla sellaista kokoa että näitä ei voi lapota?
Sora kera säännöllisten siivousten kanssa olisi ihan jees, mutta haluaisin jättää mahdollisuuden tulevaisuuteen monnisista.