Hiljainen ilmapumppu

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Eikka
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 23:02, 24.02.2009
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Muurame

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Eikka »

Mulla on Tetra Whisper 2000 isän vanha tyyliin 10v vanha ja hyvin toimii ja TOSI hiljanen harmi vaan ettei kaupoissa myydä enään tänään tilaan Tetratec APS 50 jos on kova ääni nii pyyhettä ympärille :P .
40+84+20 :D
Sakru
Junior Member
Junior Member
Viestit: 78
Liittynyt: 14:22, 27.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Sakru »

Minun akvaani ilmoja päästelee :mrgreen: Rena air 100. Olen ollut tyytyväinen. On tarpeeksi hiljainen sopivan näköinen pikku mötikkä ilman, että olisi tarvinnut tehdä mitään pyyhevirityksiä. Tehoahan siinä ei riitä kahteen "koristukseen" mutta yhteen ihan sopivasti.
Kaikkea sitä jaksaa ihmetellä kun oikeen päätänsä vaivaa. =D
Foop
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 12:02, 09.05.2009
Akvaarioseurat: TUNNUKSENI SAA POISTAA!
Paikkakunta: TUNNUKSENI SAA POISTAA!
Viesti:

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Foop »

Eikös noita Mouseja ole kolmea mallia, onko jollain sitä pienintä muistaakseni M101.
Onkos se hiljainen? (M101) :roll:
TUNNUKSENI VOI POISTAA TIEDOKSI MODEILLE!!
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Vaahdottimen ilmakuplat pitää kovempaa ääntä kuin keskikokoinen mouse. Poweria löytyy mutta ei kuitenkaan hintaa eikä ääntä.
Eikka
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 23:02, 24.02.2009
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Muurame

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Eikka »

Sain tänään tilaamani tavarat mukaanlukien tetratech aps 50 on TOSI hiljanen ja siin pumpun mukana tuli semmonen venttiili josta voi säätä paljon ilmaa menee! :D .Kannattaa hannkia toi pumppu.
40+84+20 :D
Foop
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 12:02, 09.05.2009
Akvaarioseurat: TUNNUKSENI SAA POISTAA!
Paikkakunta: TUNNUKSENI SAA POISTAA!
Viesti:

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Foop »

Tuli ostettua tommonen MOUSE 102 ja ei pidä yhtään meteliä. :)
TUNNUKSENI VOI POISTAA TIEDOKSI MODEILLE!!
mku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 20:09, 12.09.2004
Paikkakunta: Kerava

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja mku »

Ostin tuollaisen niin sanotusti kunnollisen ilmapumpun mallilltaan Schwarzer Precision SP 402 SLR. Ajattelin, että saman tien kunnollinen sitten.

Pakkasin sen juuri pakettiin ja takaisin kauppaan lähtee. Pitää ääntä enemmän kuin rikkinäinen jääkaappi. Tasaista surinaa eli ei se rikki ole mutta liian äänekäs minun makuuni.

Taidan seuraavaksi kuitenkin kokeilla onneani ja jotain muovista halpaa pienitehoista pumppua. Ehkäpä pienempi teho tarkoittaa pienempää ääntä.
timo1976
Member
Member
Viestit: 398
Liittynyt: 22:31, 05.01.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja timo1976 »

mku kirjoitti:Ostin tuollaisen niin sanotusti kunnollisen ilmapumpun mallilltaan Schwarzer Precision SP 402 SLR. Ajattelin, että saman tien kunnollinen sitten.

Pakkasin sen juuri pakettiin ja takaisin kauppaan lähtee. Pitää ääntä enemmän kuin rikkinäinen jääkaappi. Tasaista surinaa eli ei se rikki ole mutta liian äänekäs minun makuuni.

Taidan seuraavaksi kuitenkin kokeilla onneani ja jotain muovista halpaa pienitehoista pumppua. Ehkäpä pienempi teho tarkoittaa pienempää ääntä.
Itse luin jostain vinkkinä että kannattaa ostaa isompitehoinen jota voi säätää. Kun tehot pitää minimissään niin olisi hiljaisempi.
Minulla oli käytössä Eheim Air Pump 400 jota pidin minimi teholla ja se on kyllä mielestäni täysin hiljainen.
240 l riutta, joulukuusta 2014 alkaen
mku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 20:09, 12.09.2004
Paikkakunta: Kerava

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja mku »

No tämä on 350 l/minuutissa pumppaava, jota pidin pienimmällä asennolla. Ääntä lähti silti. Iso osa siitä tuntuu tulevan ilman imuaukosta, joka on ihan esillä.
Irvikissa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 18:33, 10.07.2009
Paikkakunta: Turku

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Irvikissa »

Täällä on joku random-hiiripumppu, jonka nakkasin aika reippaan kokoisen levykotelon sisään ja tungin pumpulia täyteen. Pitää jotakuinkin yhtä paljon ääntä kuin ulkosuodatin, eli vähän. Ei tunnu lämpenevän mitenkään ihmeesti. Nykyään se tosin on harvemmin päälläkään.
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja -riff- »

mku kirjoitti:No tämä on 350 l/minuutissa pumppaava, jota pidin pienimmällä asennolla.
Varmaan kannattaa pitää minimillä, ettei vedet tuu ulos altaasta, 21000l/h on aika hyvä teho sentään ;)
mku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 20:09, 12.09.2004
Paikkakunta: Kerava

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja mku »

Varsin totta! Mutta ei se ihan noin tehokas sittenkään ollut.
Koukku 70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 122
Liittynyt: 14:15, 19.01.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Koukku 70 »

Sinitarrajalat, toimi ainakin vuonna kirves, jolloin oli sellainen harmaja möykky, jonka merkistä ei mitään muistikuvaa. Laite oli pään vieressä nukkuessa, max. 2m,ä.
Se, että jos minä olen väärässä, niin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olisit oikeassa.;)
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mä ostin sit Zolux Cinella -leppäkerttuilmapumpun. Leppiksen teho on 0,75 L/min ja se piisaa hyvin kolmen 40-litraisen taistolan pillisuodattimille. Leppis vaan pitää sen verran kovaa mökää, että jouduin laittamaan sen lipaston laatikkoon, mikä vaimentaa kovasti ääntä. Lienee turvallista pitää sitä pikkuisen raollaan olevassa laatikossa? Pumppu ei edes kuumene yhtään, kuten jotkut muut ilmapumput. Mua edelleenkin kuitenkin kiinnostaa, jos jossain olisi myynnissä vanhoja Whisper-pumppuja, 100 ja 200 löytyy täältä, mutta ne jäivät hieman työttömiksi nyt, kun tuli toi leppis ja sitten Elite 799 jouti korvaavaan Whisperit.
Akvarismia 1992-2014
Boomscarf

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Boomscarf »

Mulla on tuo eheim air pump 100. Se on ollut hyvä ja melko hiljainen, mutta diffuusorikivi itse meinaa surluttaa kovaan ääneen että pitää löytyää joku toinen vaihtoehto siihen...
Lizette
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 20:28, 31.10.2015
Sukupuoli: Nainen

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Lizette »

Mikäs tilanne mahtaa tällä hetkellä markkinoilla olevilla pumpuilla olla? Moni ketjussa mainituista on edelleen markkinoilla mutta onko jokin niistä edelleen käytössä ja pysyy hiljaisena vielä vuosien päästäkin?
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Eiköhän noi Mouset taida olla nimensä mukaisesti edelleenkin markkinoiden hiljaisimpia. Eikä todellakaan hinnalla pilattuja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”