![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kypsytystä on nyt siis takana vähän päälle kaksi viikkoa ja viimeiset neljä päivää nitriitti on ollut arvossa 0,05 ppm. Pohdinkin että onko tuo vielä haitallinen arvo, vai menetteleekö se? Voisiko esim suunnitella hakea eläviä kasveja ensi viikolla? Niin ja nitraatti oli tänään noussut 20 ppm. Laskeskelin, että hirvensarvisuolaa on tullut tähän mennessä yhteensä laitettua n. 3,8ml. Niin ja multaympillä olen kypsytellyt. Otin sen tosin pois akvasta jo muutaman päivän kuluttua, kun pelkäsin että se hyvä bakukanta kehittyisi siihen sukkahousussa olevaan multaan eikä esim. hiekkaan

Sitäkin tosin pelkään, että ymppi on ollut huono ja hyvä bakukanta on vielä hyvin pieni... nitriittipiikkiä ei siis ole ollut vaan korkeimmillaan se kävi 0,3 ppm:ssä. Hiekka, suodatin ja koristeet olivat tosin olleet aiemmin akvassa käytössä, mutta hiekan pesin ja koristeet+suodatin ehtivät olemaan kuivilla muutaman päivän. Pitäisikö pelata varmanpäälle ja ostaa sitä Tetran safestart ainetta vai mikäs se nyt olikaan...
Sitten vähän kalastosta! Olen aivan ihastunut taistelukaloihin ja haluaisinkin sen perusteella valita loput kalat. Mitä nyt olen lukenut ja oppinut, niin taistot ovat tosi reviiritietoisia ja joka kala on vähän oma persoonansa, toinen voi olla hyvin agressiivinen kun taas toinen ei niinkään. Tankin koko on siis n. 150l! Haluaisin välttyä tappeluilta, niin ajattelin hankkia vain yhden taisto koiraan akvan kunkuksi

Muita kaloja olen siis ajatellut;
kynäkaloja (tai rihmakaloja, kokemuksia taiston kanssa pitämisestä?)
kiilakylkiä ja/tai tetroja (neontetrat ei taida vesiarvojen takiä käydä, mutta esim kardinaalitetraparvi?)
ja pohjalle partamonni ja muutama monninen.
Sukarapujakin ajattelin, mutta ne taitaisivat joutua taiston ruoaksi

Tuollaista siis näin olisin suunnitellut, tulisi joka vesikerrokseen jotain. Miltä kuulostaa? Käyvätkö kaikki yhteen? Montakohan kalaa/laji voisi ottaa ettei tulisi ylikansoitusta....?
Kasveihin en ole niinkään ehtinyt perehtyä kun kaloja olen ihan innoissani vain pohtinut..... mutta ajattelin ihan perus ohjeella; jotain pitkää taakse, keskikokoista keskelle ja lyhyttä (ruohon tyylistä?) eteen. Niin ja akva on tosiaan kulmamallinen jos se nyt mitenkään mihinkään vaikuttaa