Hohhoi. Mulla ei nämä ahvenhommat nyt ota sujuakseen.

Otan takaisin uuden keltakäppänän Rasputin nimen. Stressivärien poistuttua selvisi, että tämä onkin akka. Ja umpihullu. Jahtaa mun pikkuista altaassa jo ollutta akkarukkasta ja häiriköi ottoakin.

Kattelen nyt vielä pari päivää tätä menoa ja sitten en tiiä. Pitäisi joko saada nopeasti myytyä (en ole vielä ilmoitusta laittanut EDIT. nyt on ilmoitus laitettu) tai sitten siirrän tuonne 400 litraiseen Kallen armoille. Sieltä en sitä kyllä sit enää myyntiin metsästä. Se on niin kova akka että saattaisi siellä selvitä (Kallen valtakunnassa siis).
Laitoin loppuviikosta tilauksen Aapelin poppoolle, en tosin sen kummempia, Echinodorus bleherin, mantelipuun lehtiä ja Tetra tips ruuan kokeiluun. Kevään korvilla, kun oon saanut rahatilanteen tasattua, niin on suunnitelmissa tehdä ostosretki Helsingin suuntaan. Lisää barbeja ja nuoliaisia. Ja Kallelle
ehkä pari töyhtökääpiöahvenakkaa. Oletan optimistisesti, että herra suvaitsisi saman lajin akat. Ehkä mun optimismi tässä kohta kuivahtaa.
Yksi traaginen kuolema sattui 400 litraisessa. Yksi tulijuovabarbeista oli loksauttanut leukansa sijoiltaan (varmaan tapellessaan ruuasta?), eikä saanut suutaan enää kiinni. Luin täältä että joskus ne ovat saaneet suunsa kiinni, mutta yleensä eivät. Kun tyyppi alkoi vaikuttaa riutuvalta eikä enää edes yrittänyt tulla muiden sekaan ruokailemaan, niin poimin pois ja päästin päiviltä. Harmitti kyllä vietävästi.
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...