Nostalgian lyhyt oppimäärä

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Kevis
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Peek-a-boo...

Kuva

Pittää tehä oikeankokoinen tuosta taustasta ja jollakin kontaktimuovin tapaisella suojata se vesiräiskeiltä. Koska tuo allas näytti niin erilaiselta kun se viimein sai taustakuvan repaleen.

Ahvenet olivat kotiin saavuttuani hylänneet toisensa ja ilmestyivät omista piiloistaan syömään survaria. Aamulla ennen töihin lähtöä kurkkiessani ne kulkivat vielä vierekkäin.
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: -

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

Wau! 8O :mrgreen:
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Ou jee! [;)]
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Kevis
Junior Member
Junior Member

Hohhoi. Mulla ei nämä ahvenhommat nyt ota sujuakseen. :roll: Otan takaisin uuden keltakäppänän Rasputin nimen. Stressivärien poistuttua selvisi, että tämä onkin akka. Ja umpihullu. Jahtaa mun pikkuista altaassa jo ollutta akkarukkasta ja häiriköi ottoakin. 8O Kattelen nyt vielä pari päivää tätä menoa ja sitten en tiiä. Pitäisi joko saada nopeasti myytyä (en ole vielä ilmoitusta laittanut EDIT. nyt on ilmoitus laitettu) tai sitten siirrän tuonne 400 litraiseen Kallen armoille. Sieltä en sitä kyllä sit enää myyntiin metsästä. Se on niin kova akka että saattaisi siellä selvitä (Kallen valtakunnassa siis).

Laitoin loppuviikosta tilauksen Aapelin poppoolle, en tosin sen kummempia, Echinodorus bleherin, mantelipuun lehtiä ja Tetra tips ruuan kokeiluun. Kevään korvilla, kun oon saanut rahatilanteen tasattua, niin on suunnitelmissa tehdä ostosretki Helsingin suuntaan. Lisää barbeja ja nuoliaisia. Ja Kallelle ehkä pari töyhtökääpiöahvenakkaa. Oletan optimistisesti, että herra suvaitsisi saman lajin akat. Ehkä mun optimismi tässä kohta kuivahtaa.

Yksi traaginen kuolema sattui 400 litraisessa. Yksi tulijuovabarbeista oli loksauttanut leukansa sijoiltaan (varmaan tapellessaan ruuasta?), eikä saanut suutaan enää kiinni. Luin täältä että joskus ne ovat saaneet suunsa kiinni, mutta yleensä eivät. Kun tyyppi alkoi vaikuttaa riutuvalta eikä enää edes yrittänyt tulla muiden sekaan ruokailemaan, niin poimin pois ja päästin päiviltä. Harmitti kyllä vietävästi.
Kevis
Junior Member
Junior Member

Yritin torstaina kuvailla 400 litraista. Ei riitä mun taidot tai kameran rahkeet kuvailemaan tulijuovabarbeja tai punapäätetroja.

Kuva

Kuva koko altaasta. Tuohon oikealle taustan "juurakon" oikealle puolelle tulee se jättivesimiekka. Sit vaan oottelen että nykyset kasvit kasvaa ja saan istuttaa niiden pistokkaita ympäri allasta.

Kuva
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Uuuu! Helsingin reissu! Mäkin olen miettinyt tässä, että millonhan olis taas tarpeeksi rahaa mennä, kun Akvaariolinnakin aukeaa taas. :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Kevis
Junior Member
Junior Member

mirauria: Mennää yhessä! :mrgreen: Mää en oo ikinä siellä linnassa käynykkää... Montakohan sataa sinne sais uppoamaan :roll:

Ostaja kävi tänään ja toinen keltakäppänä luovutettu uuteen kotiin. Toivottavasti se oli se terroristi. Ne alkoi taas haavimisen aikana hengailemaan vierekkäin.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Kevis kirjoitti:mirauria: Mennää yhessä! :mrgreen:
Täähän saattais vaikka kuulostaa suunnitelmalta :mrgreen:
Kevis
Junior Member
Junior Member

JEEE!
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Kevis kirjoitti:mirauria: Mennää yhessä! :mrgreen: Mää en oo ikinä siellä linnassa käynykkää... Montakohan sataa sinne sais uppoamaan :roll:
Mäkään en oo koskaan käyny Akvaariolinnassa. Kun se on ollu kiinni. En halua edes tietää, että kuin paljon rahaa tuollaseen reissuun taas uppoaa. Tähän mennessä ei oo ollu ilmasia visiittejä. :roll: Täytyy säästää kovasti sitä ennen! Muutenkin menee kyllä mun reissailut keväämmälle, kun nyt on niin hirveä kiire koulussa ja rahapula vielä päälle. :cry:
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: -

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

Aivan ihania nuo tulijuovabarbit! A-linna on todellakin käymisen arvoinen, mulla on onni olla duunissa parin korttelin päässä lafkasta. Huono puoli siinä on se että palkkapäivänä tulee helposti käytyä "vaan katsomassa" ja ostaa kaikkea kun kaikkea on siellä tarjolla :)
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
Kevis
Junior Member
Junior Member

Rockhill: Kääk! Pakkohan sitä on sit pyörähtää siellä Akvaariolinnassakin. :mrgreen: Nyt vaan tiukkaa säästöä siihen saakka.

Mää jouduin viikoksi saikulle koska mun kädet on finito. :roll: Nyt kärvistelen kotona tuijottelemassa tuota 400 litraista, jota tekisi mieli sisustaa ja laittaa, mutta kun on nämä työkyvyttömät kädet. [}:)] Sen jättivesimiekan meinaan kyllä hanskojen kanssa saada istutettua vaikka itku pääsisi (ja varmaan pääseekin). Ja sitten on tuo maailmanloppu, johon mulla on taas kehitysideat valmiina. Mutta sitä varten pitää odotella sammalten kasvamista. Tarvin näet näihin mun suunnitelmiin ihan sikana tuota sammalta.

Netflix ja kuorsaava koira alkavat käydä tylsiksi seuralaisiksi. Voisihan sitä tänään tai huomenna käydä pyörimässä Lappeenrannan ja/tai Imatran SuperPeteissä ja Rahulan Rehussa. [;)] Torstaina ajattelin käydä Kouvolassa siskon perhettä moikkailemassa...mitäs akvaarioliikkeitä siellä taas olikaan? :mrgreen: Mitenköhän tämän mun Helsingin reissua varten säästämisen kanssa käy? :mrgreen:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Kouvolassa. Onko siinä Matkakeskuksen vieressä vielä Lemmikkikeskus? Ja Faunatar siellä ainakin oli jossain päin kaupunkia. Taisi olla samassa talossa Prisman kanssa siin Veturin lähellä.

Mä ainakin säästän nyt oikein ahkerasti Heltsinkiä varten. Tuossa Siltsun kanssa vähän pohdittiin, että jos kolmistaan pyörittäis siellä niitä kauppoja? Saattaa olla huonoin idea ikinä, kun kaikki yllyttää toisiaan, mut mitä pienistä :mrgreen:

Ainiin ja Imatralla kantsii tsekkaa Norppis [;)]
raijaaa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Täältä sen verran terveisiä, että keltakäppänä akka (oli tämä nyt se terroristi tai ei) on hyvin kotiutunut uuteen kotiinsa, pikkusen on arka vielä, mutta tänään jo tutkinut paikkoja reippaammin [;)] sen verran miraurian viestiin viitaten, että oon varmaan tällä viikolla joku päivä menossa juurikin Norppikseen kärkkymään keltakäppänä poitsuja. Tuskinpa on suoraan tarjolla, mut laitan tilaukseen jos vain onnistuu. Voin infota sinulle Kevis, jos he ottavat liikkeeseen näitä, varsinkin niitä poikia..
240 litrainen ikuisuusprojekti.
Kevis
Junior Member
Junior Member

raijaaa: Hyvä kuulla, että siellä on alettu kotiutua :) Ja hei olis hienoa jos jaksat infota mikä oli Norppiksen tilanne & kanta tilailuun! Kyllähän meiän eukot tarvii ukot. :mrgreen:

mirauria: Näyttäis Kouvolassa se Lemmikkikeskus olevan vielä pystyssä! Petsis on tainnu sulkeutua, taisin sen täältä lukea joskus. Pitää kattoa onko siellä Waltarissakin vielä joku. Prismalle saakka en varmaan jaksa. Tai kahtoo nyt. :mrgreen:
Ja Siltsu ehdottomasti mukaan kaupungille! Vielä tarvittais joku järjen ääni meitä hillitsemään :mrgreen:

Mun Aapelin poppoon paketti on saapunut eli huomenna voisin sillä reissulla käydä kiertämässä Lappeenrannan SuperPetin ja Rahulan Rehun. Imatran liikkeet voisin jättää siihen saakka, että saan raijaalta lisäinfoa. [;)]
poimii
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja poimii »

Hei! Anteeks ihan OT kysymys mut missä on SuperPet Lappeenrannassa? Onko minkälainen pulju? Muutin viime elokuussa Lappeenrannasta pois, oliko se sillon jo jossain?
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Kevis kirjoitti:Ja Siltsu ehdottomasti mukaan kaupungille! Vielä tarvittais joku järjen ääni meitä hillitsemään :mrgreen: ]
Sitä tuskin tältä palstalta/foorumilta löytyy :roll: Kyllä se varallisuus sitten rajottaa sen, mikä on tarpeen :mrgreen:
raijaaa
Member
Member

Kevis kirjoitti:raijaaa: Hyvä kuulla, että siellä on alettu kotiutua :) Ja hei olis hienoa jos jaksat infota mikä oli Norppiksen tilanne & kanta tilailuun! Kyllähän meiän eukot tarvii ukot. :mrgreen:

Niinpä [;)] joo mie infoan! Käyn varmaan huomenna tai perjantaina Norppiksessa "piipahtamassa", saa nähdä mitä sieltä taas tarttuu matkaan... :roll:
Kevis
Junior Member
Junior Member

poimii: SuperPet on Armadan alakerrassa. Ollut siitä lähtien kun Faunatar kyseisessä liiketilassa lopetti eli varmaan 2 vuotta, tai jotain niillä main. On ihan mukava liike. Kaloja on mutta on pieni valikoima jos katsoo tekniikkapuolta ja muita akvaariotarvikkeita.

mirauria: Näinhän se on, täältä palstalta ei ole kyllä muuta saanut kuin kannustusta ja yllytystä (ja neuvoja ja muutakin). Olen välillä itsekin yllättynyt ettei mulla ole jo jotain merivesiallasta viritteillä.

raijaaa: Mä teen just lähtöä keskustaan, matkan varrelle osuu SuperPet ja kotimatka saattaa sisältää koukkauksen Rahulan Rehuun. Ilmoittelen illalla täällä jos tulee jotain löytöjä tehtyä. Toivotaan että pelkkä ihastelu ja pyöriminen liikkeissä riittää. [;)]
raijaaa
Member
Member

Kevis kirjoitti:raijaaa: Mä teen just lähtöä keskustaan, matkan varrelle osuu SuperPet ja kotimatka saattaa sisältää koukkauksen Rahulan Rehuun. Ilmoittelen illalla täällä jos tulee jotain löytöjä tehtyä. Toivotaan että pelkkä ihastelu ja pyöriminen liikkeissä riittää. [;)]

Hienoa 8-) ! Itsekin kävin vähän aika sitten Rahulassa ihmettelemässä ja sieltä tarttui matkaan 5 kirjomonnista kun oli niin paljon huokeampi hinta kuin muualla. Hiekkaakin ostin muutaman pussukan, onneksi se hiekanvaihto projekti on jo ohi, huhhuh..
Kevis
Junior Member
Junior Member

No niin. En mää sinne Rahulan Rehuun päässytkään kun just tehdessäni lähtöä vanhemmat soittivat ja sain antaa kahden tunnin verran teknistä tukea puhelimessa ja tietokoneella. Ei sen jälkeen enää jaksanut kaupungille. :D

Torstaina kävin Kouvolassa Lemmikkikeskuksessa ja Faunattaressa, mutta eipä siellä oikein ollut mun seurakuntiin sopivia asukkeja. Ostin vain kaksi petokotiloa, joista toisen laitoin 400 litraiseen ja toisen 63 litraiseen. En ole nelisatasessa nähnyt kotiloa sen lisäämisen jälkeen mikä on ihan loogista kun iso allas on, mutta 63 litraisessa on alkanut tapahtua. Yhden roskakotilon teurastuksen seurasin vierestä (on aika hidasta puuhaa) ja suurin osa roskakotiloita ovat kiipeilleet ylös kiville ja kantoon turvaan. Buahaha.

raijaaa: Oon nyt 90% varma, että sait sen mun pikku kukkasen. Tämä mulle jäänyt käppänä on nyt tullut pörhisteleen etuikkunaan aina kun yritän kyyläillä petokotiloa ja se ei ollut sen mulla kauemmin olleen käppänän tapa. Onneksi en ole nähnyt sen enää terrorisoivan tuota ottoa.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Äääh. Mä haluun noihinkin liikkeisiin pitkästä aikaa vierailulle... Wäääh. Faunattaressa oon käyny viime vuonna sentään, mutta Lemmikkikeskuksessa varmaan viimeks 2011 tai -12 :roll:
raijaaa
Member
Member

Kevis kirjoitti:raijaaa: Oon nyt 90% varma, että sait sen mun pikku kukkasen. Tämä mulle jäänyt käppänä on nyt tullut pörhisteleen etuikkunaan aina kun yritän kyyläillä petokotiloa ja se ei ollut sen mulla kauemmin olleen käppänän tapa. Onneksi en ole nähnyt sen enää terrorisoivan tuota ottoa.

No voihan.. toivottavasti olis nyt loppunut se terrorisointi! Itse kävin torstaina siellä Norppiksessa tekemässä pientä kartoitusta. Ei siellä tällä hetkellä keltakääpiöitä ollut, mutta ihan älyttömän upeita perhoskirjoahvenia 8O ja rusokirjohvenia.. niitä jo meinas lähtee mukaan mut sit oli pakko hillitä itseäni :mrgreen: On tässä isomman akvaarion vaihtokin edessä. Kivan muotoinen mangrove tuli kyllä ostettua.

Keltakääpiöitä saa kyllä tilattua liikkeeseen, mutta siinä on pari muuttujaa. Kalat tulevat Hollannista ja ns. isomman kokoiset keltakäppänät maksavat kappaleelta 17e ja niitä saa tilattua pienemmän erän, joka kauppiaalle itselleen kävisi parhaiten. Ongelma vaan on siinä, että jos hän vaikka tilaa 6 kpl niin huonolla tuurilla kaikki ovat naaraita. Sitten saa tilattua pienemmän kokoisia, jotka ovat halvempia, mutta niitä pitäisi sitten ottaa isompi erä ja ovat kyllä tosi sinttejä, jotain vain parin sentin mittaisia. Opal -värimuotoakin löytyi, ne ovat sitten kaikista kalliimpia ja pieniä nekin. En siis vielä laittanut tilaukseen, käyn siellä Norppiksessa tasasin väliajoin niin hän kertoo mikä on tilanne sitten seuraavalla kerralla.
Kevis
Junior Member
Junior Member

raijaaa: Oukei, kiitos Norppis-infosta! Tuo kauppiaallekin paremmin sopiva isojen tilaus olisi varmaan järkevintä niin olisi mahdollista nähdä vähän niiden sukupuolta. Mutta se on sitten tosiaan mahdollista, että ne on kaikki akkoja. Hmh hmh. En tiiä jäänkö odotteleen tuota keväistä Helsingin reissua ja laitan toivoni siihen, että sieltä löytyy just silloin keltakäppänäkoiras. Hintahan on oikeastaan sitä luokkaa mitä arvelin, ne on ollut 14-15 tähän saakka ja isommat olisi sitten tietty vähän kalliimpia. Opal koiras olisi niin kiva. Huoh.
raijaaa
Member
Member

Joo oon kyllä ihan samaa mieltä. Mahdollisesti teen sen tilauksen niistä isompi kokoisista jossain vaiheessa. Ja jos kävisikin niin hyvä tuuri, että siellä olis myös poitsuja muutama seassa, niin voin sitten taas vinkata!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”