leka71 kirjoitti:Allas on kooltaan 500l. Tarkoitus piilottaa tekniikka mahdollisimman hyvin tausta-, ym. rakenteisiin. Suodattimiksi tulisi 2 x Fluval 406, jotka imevät samasta paikasta, "kallion halkeamasta". Palautus kuvan mukaisesti molempiin päätyihin, tehostaen veden kiertoliikettä tankissa.
Mulla on samantyylinen ratkaisu, toimii hyvin. Voisit mielestäni lisätä tuohon kolmannen 406:n tai vaihtoehtoisesti korvaisit kaksi 406:tta kahdella tehokkaammalla ulkkarilla, niin saisit lisää vedenkiertoa. Palautukset kannattaa rakentaa niin, että voit suuntailla niitä sitten kun kivikasat on paikoillaan.
leka71 kirjoitti:Lämppärit jää näkyviin altaan oikeanpuoleiseen päätyyn. Turvallisuuskysymys mielestäni.
Miksi lämppäri pitäisi jättää näkyville? Mulla on lämppäri imuputkien vieressä taustan takana. Ei kai siinä mitään ongelmaa ole, kunhan vaan vesi kiertää lämppärin ympärillä.
leka71 kirjoitti:Kuinka todennäköisesti pärjää ilman sisäsuodatinta?
Hyvin pärjää ilman sisäsuodatinta tai streameria, kunhan ulkkarit kierrättää tarpeeksi vettä .
leka71 kirjoitti:suodatuksen imuaukko on n.30cm pituinen 5mm:n levyinen rakonen "Kalliossa".
Voisi olla isompi kuin 5mm. Kalat änkeävät yllättävän pienistä koloista sisään, mutta eivät välttämättä pääse pois. Mulla on sen verran reilut raot, että kalat voivat vapaasti uida taustan taakse ja pois sieltä.
leka71 kirjoitti:Ylempi puolisko muodostaa samalla huoltoluukun.
Hyvä, näin mullakin on.