Kalastosta ja muusta isoon Amazonin alueen altaaseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
stompy
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Kalastosta ja muusta isoon Amazonin alueen altaaseen

Viesti Kirjoittaja stompy »

Tämä alkeet-ketju lienee oikeampi paikka kysymyksilleni.

Olen suunnitellut kalastoa isoon altaaseeni. Altaan ulkomitat ovat 60x60x280 eli tilavuus noin 1000 litran luokkaa. Pohjalla on hiekkaa, sisustuksena isompia kantoja ja joitakin Amazonin altaan kasveja, kuten vallisnerioita. Kalastoksi olen etsinyt Amazonin ja varsinkin Rio Negron kalastoa. Tällä hetkellä olen miettinyt;

150 kardinaalitetraa
30-40 kirsikkatetraa (Hyphessobrycon erythrostigma)
15-20 punasulkapyrstöä (Hemiodus gracilis)

Pohjalle Rio Negron monnisia (esim. aurinkomonninen, somamonninen, helomonninen, matkijamonninen, sihtimonninen, kulmajuovamonninen, helymonninen, ruostemonninen, lippumonninen, rusomonninen tai mitä nyt sattuu saamaan) yhtä tai kahta eri lajia yhteensä reilu 20 kalaa ja muutama alle 15 cm pitkäksi jäävä pleko tai ihan perus partamonni.

On ollut vaikea löytää kalojen uimakerroksia, tieto on ollut aika vaihtelevaa, mutta vesiarvojen ja lämpöjen pitäisi olla suht samat ja löytyvät luonnossa samasta joestakin.

Miltä kuulostaa? Määrät mietityttävät.

Ja toinen kysymys, onko ehdottaa jotain muita englanniksi olevia foorumeja, joista saisi hyvin ja aktiivisesti tietoa makean veden akvaarioista ja kalastoista?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”