Kahta eri ahventa samaan altaaseen?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
eranainen
Starting Member
Starting Member

Kahta eri ahventa samaan altaaseen?

Viesti Kirjoittaja eranainen »

Elikkäs mulle tulossa 300 litrainen allas, johon tulee kuukirjoahvenpari. Ennestään tuossa mun pienemmässä mulla on sinileukapari. Ajattelin, että mahdollisesti otan pienemmän altaan kokonaan käytöstä pois ja siirrän kaikki siihen isompaan. Mitenköhän tulevat ahvenet keskenään toimeen, olisiko ollenkaan järkevä ratkaisu?
300 l: 9 safiiritetraa, 7 albiinomonnista, 1 partis, 1 korupleko, 2 sinileukakirjoahventa, 2 verkkokirjoahventa
180 litrainen odottaa ostajaansa

I just looove cichlids
eranainen
Starting Member
Starting Member

Re: Kahta eri ahventa samaan altaaseen?

Eikö kukaan osaa sanoa?
300 l: 9 safiiritetraa, 7 albiinomonnista, 1 partis, 1 korupleko, 2 sinileukakirjoahventa, 2 verkkokirjoahventa

I just looove cichlids
kalakamu3
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja kalakamu3 »

Itselläni ei kyseisistä ahvenista ole kokemusta, mutta mulla on 540 litrasessa 7 lehtikalaa joista 3 pariskuntaa, punatimanttipariskunta ja nyt väliaikaisesti kolme kaksoskirjoahventa, eivät tappele keskenään! :) Toki riippuu sisustuksesta ja kaloista yksilöinä, mutta voithan kokeilla jonkun aikaa mitä tapahtuu ja sen mukaan toimia pienemmän akvaarion kanssa. Toki jos alkavat heti tappaa toisiaan niin tilanne siitä tuskin rauhoittuu tulevaisuudessakaan tarpeeksi. :) Tässä oma mielipiteeni.
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Ryusuzaku »

Toimii tai ei toimi. Ahvenilla toimii yhteiselo jos aggressio pääsee jakautumaan mukavan tasaisesti.
Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
eranainen
Starting Member
Starting Member

Ajattelinkin että ehkäpä kokeilen ja pidän pienemmän altaan toiminnassa sen aikaa, jos sitten joku ongelma tuleekin.

I just looove cichlids
Jebuzca
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Jebuzca »

Mulla oli 530l ja 400 l eri kokoonapano ahvenia noin 5 eri lajiakin jopa niitä "kamalan agressiivisia" mutta kun tilaa oli ja semmosia loosseja niin ei ollu riittaa =D ne jopa porukalla vahti kutua :mrgreen: Tuolla kuvia ks altaasta siis 530l.
http://www.petsie.fi/pets/184710-ahvena ... aariokalat
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
eranainen
Starting Member
Starting Member

Juu, ovat nyt olleet samassa altaassa, ei ongelmia :)

I just looove cichlids
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”