PaveTaren akvaariopäiväkirja
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: PaveTaren akvaariopäiväkirja
Oon nyt valinnut hiekan mitä tonne 63 litraseen laitan. Se on toi Kauniston soran hiekka 0,2 - 1mm. Onko hyvä valinta?
Noista killeistä vielä. En aijo luovuttaa noitten kanssa. Aijon ostaa varmaan tuolta aquabidistä lisää munia. Hankin varman saman lajin taas? Ensi keralla kun kastan turpeen olen paljon tarkempi!
Noista killeistä vielä. En aijo luovuttaa noitten kanssa. Aijon ostaa varmaan tuolta aquabidistä lisää munia. Hankin varman saman lajin taas? Ensi keralla kun kastan turpeen olen paljon tarkempi!
Meiltä löytyy 63L millillä, 3 kissaa ja 1 Mäyräkoira:D
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Junior Member
Heippaa!
Nyt on jotain kerrottavaa.
Elikkä tänään tuli tilaus aquaristic.net:istä. Tilasin siis AquaSafe vedenparrannusaineen, Tetran ja Sera tippa vesitestejä, pillisuodattimen killi poikasille, Seran pohjatabletti ruokaa piikkisilmille, kaksi mittaa joitten piti olla pipettejä:( Ja 4 lämpömittaria. Ja mitä mä näillä neljällä lämpömittarilla teen? No eka menee 63 litraseen, kun sen edellinen oli jo vanha ja risä. Toka menee 200 litraseen ja nää kaks muuta menee killi poikasien kasvatus altaaseen.
Noitten tippatestejen kanssa oli aluksi vähän sählinkiä. Kun en tiennyt mitä tehdä, mutta kyllä se sitten valkeni. Oli muuten paljon tarkempia kun liuskavesitestit. Huomasin muuten kun annoin piikkisilmille tota pohjatabuu, niin se sotki-levis vedessä aika paljon
Haittaako tuo?
Tässä vielä näitten tippatestejen tulos:
En nyt tiiä miten hyvin tein ne (Eka kerta!) Mut seurasin ohjeita.
Ph = 8,0
Gh = 7
KH 7-8
No2 = 0,0 mg/ l
No3 = 0 mg
Valitsin muuten tohon 200 liraseen hiekaksi ton Kauniston soran hiekka 0,2 - 1mm:llisen.
Oliko hyvä valinta? Toivon vaan että ei menis kauheesti lapoon.
Kuvia vielä Miljoonakaloista

Nyt on jotain kerrottavaa.
Elikkä tänään tuli tilaus aquaristic.net:istä. Tilasin siis AquaSafe vedenparrannusaineen, Tetran ja Sera tippa vesitestejä, pillisuodattimen killi poikasille, Seran pohjatabletti ruokaa piikkisilmille, kaksi mittaa joitten piti olla pipettejä:( Ja 4 lämpömittaria. Ja mitä mä näillä neljällä lämpömittarilla teen? No eka menee 63 litraseen, kun sen edellinen oli jo vanha ja risä. Toka menee 200 litraseen ja nää kaks muuta menee killi poikasien kasvatus altaaseen.
Noitten tippatestejen kanssa oli aluksi vähän sählinkiä. Kun en tiennyt mitä tehdä, mutta kyllä se sitten valkeni. Oli muuten paljon tarkempia kun liuskavesitestit. Huomasin muuten kun annoin piikkisilmille tota pohjatabuu, niin se sotki-levis vedessä aika paljon

Tässä vielä näitten tippatestejen tulos:
En nyt tiiä miten hyvin tein ne (Eka kerta!) Mut seurasin ohjeita.
Ph = 8,0
Gh = 7
KH 7-8
No2 = 0,0 mg/ l
No3 = 0 mg
Valitsin muuten tohon 200 liraseen hiekaksi ton Kauniston soran hiekka 0,2 - 1mm:llisen.
Oliko hyvä valinta? Toivon vaan että ei menis kauheesti lapoon.
Kuvia vielä Miljoonakaloista
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Viesti:
Taidat saada K-raudasta halvemmalla hiekkaa. Lienee 8-10 €/25 kg säkki. Weber 0.5-1mm. Kauniston hiekka varmaan ok. Vertailisin hintaa kuitenkin pihtarina.
Hienoa, että tilasit tippatestejä. Tuo nitraatti no3 ihmetytti, että 0. Ei voi olla 0....Tosin matalahko voi olla, jos ei paljon kuormitusta ja veden laatu hyvä. Jos taas akvaario ei ole kypsä, se on 0, nitriittiä ja nitraattia sitten on, joka taas on huono homma.
Kun kypsytät akvaa, ammoniakkitesti poikaa. Onko tuossa kipossa siis fisut, josta arvot? Milliksille ph 8 ihan ok, muille perusfisuille hiven yläkanttiin usein. Hammaskarpit kyllä ok tuossakin ph:ssa. Mutten yhtään yli sen laittaisi enää sitä.
GH7-8 myös hyvä, teillä taitaa se olla luonnostaan korkea, n. 6 pintaan. Pohjamateriaalisi on valkoista...voisiko se nostaa ph/kh/GH? Sinäänsä se on hammaskarpeille edullinen juttu.
Ammoniakkitesti olisi tosiaan hyvä, kun kypsytät akvoja. Ja tosiaan se ja nitriitti 0, nitraattia pitäisi kyllä tulla jo, jos akva on kypsä.
Onko akvasi ollut kauan toiminnassa? Kypsä ja kypsytit? Laitoitko bakuvalmisteita? Jos ok, nitraattia kyllä pitäisi jonkun verran olla, ei ihan nolla saisi olla.
Hienot millikset. Toivottavasti voivat hyvin. Ja tarkasta, että akvasi on kypsä:).

Hienoa, että tilasit tippatestejä. Tuo nitraatti no3 ihmetytti, että 0. Ei voi olla 0....Tosin matalahko voi olla, jos ei paljon kuormitusta ja veden laatu hyvä. Jos taas akvaario ei ole kypsä, se on 0, nitriittiä ja nitraattia sitten on, joka taas on huono homma.
Kun kypsytät akvaa, ammoniakkitesti poikaa. Onko tuossa kipossa siis fisut, josta arvot? Milliksille ph 8 ihan ok, muille perusfisuille hiven yläkanttiin usein. Hammaskarpit kyllä ok tuossakin ph:ssa. Mutten yhtään yli sen laittaisi enää sitä.
GH7-8 myös hyvä, teillä taitaa se olla luonnostaan korkea, n. 6 pintaan. Pohjamateriaalisi on valkoista...voisiko se nostaa ph/kh/GH? Sinäänsä se on hammaskarpeille edullinen juttu.
Ammoniakkitesti olisi tosiaan hyvä, kun kypsytät akvoja. Ja tosiaan se ja nitriitti 0, nitraattia pitäisi kyllä tulla jo, jos akva on kypsä.
Onko akvasi ollut kauan toiminnassa? Kypsä ja kypsytit? Laitoitko bakuvalmisteita? Jos ok, nitraattia kyllä pitäisi jonkun verran olla, ei ihan nolla saisi olla.
Hienot millikset. Toivottavasti voivat hyvin. Ja tarkasta, että akvasi on kypsä:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Junior Member
Menen katsomaan tuota hiekaa lähimpään K-rautaan jos siellä ois.
Mua alko ihmetyttää noi vesiarvot niin tein uuden testin tänään.
Tässä on tulokset
No2 = 0,0mg/l
No3= on tuossa 0 mg/l-10 mg/l.
Unohdin ottaa No3 testistä kuvan:(
Mitä tuumitte? Toi arvo on siis tosta 63 litrasesta. Akvaario on kypsä ja on ollut toiminassa 10 vuotta!
Vesi on hyvän laatusta ja raikasta.
Toivottavasti toi PH/GH/KH alenevat kun vaihdan ton hiekan.
Ihmettelen suuresti tuota vesiarvoa koska kaloilla menee tosi hyvin, uivat vilkkaasti ja syövät hyvin.
Mua alko ihmetyttää noi vesiarvot niin tein uuden testin tänään.
Tässä on tulokset
No2 = 0,0mg/l
No3= on tuossa 0 mg/l-10 mg/l.
Unohdin ottaa No3 testistä kuvan:(
Mitä tuumitte? Toi arvo on siis tosta 63 litrasesta. Akvaario on kypsä ja on ollut toiminassa 10 vuotta!
Vesi on hyvän laatusta ja raikasta.
Toivottavasti toi PH/GH/KH alenevat kun vaihdan ton hiekan.
Ihmettelen suuresti tuota vesiarvoa koska kaloilla menee tosi hyvin, uivat vilkkaasti ja syövät hyvin.
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Elite Member
- Viesti:
Juu, tuo pohja voi vaikuttaa vesiarvoihin (nostaaa hiven GH, ph, kh). Miljoonakaloillehan hyvä kh eli puskuroimiskyky on ok, samoin korkeahko ph eli 8 vielä ok, kunhan ei siitä nouse). Ja nitriitti 0 oikein hyvä. Nitraattia epäilin, ettei voi olla täysin 0, mutta jos on alle 10, niin sehän kertoo hyvästä vedenlaadusta vain:). Eli vaihtelet vettä usein ja suodatus ja ruokinta kohdillaan:).
Eli tuo pohjamatsku sopii kyllä hyvin milliksille. Ja ph 8 niille ihan ok vielä.
Muille "peruskaloille" voi ph 8 olla yläkanttiin ja GH 8 sinäänsä...kh 3-6 on vain hyvä, eli purkuroi hyvin ph:ta, ettei se pompi. Pahempi, jos kh on lähellä 0, kuten hanavedessä usein on.
Eli tuo pohjamatsku sopii kyllä hyvin milliksille. Ja ph 8 niille ihan ok vielä.
Muille "peruskaloille" voi ph 8 olla yläkanttiin ja GH 8 sinäänsä...kh 3-6 on vain hyvä, eli purkuroi hyvin ph:ta, ettei se pompi. Pahempi, jos kh on lähellä 0, kuten hanavedessä usein on.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Junior Member
Okei.
Eile lähti tilaus Rendoon sukaravuista. Kun sukaravut tulevat tuohon 63 litraseen niin, mietin että kannattaisko mun sittenkin vaihtaa se sora mustaan hiekkaan? Kun eikö mustassa hiekkassa noitten sukarapujen värit tummenu?
Tää olis ihan kiva
https://www.petshop.fi/aquarium_accesso ... m_8kg.html
Aijon muuten laittaa nuo piikkisilmät tohon 200 litraseen sitten kun on kypsä.
Eile lähti tilaus Rendoon sukaravuista. Kun sukaravut tulevat tuohon 63 litraseen niin, mietin että kannattaisko mun sittenkin vaihtaa se sora mustaan hiekkaan? Kun eikö mustassa hiekkassa noitten sukarapujen värit tummenu?
Tää olis ihan kiva

https://www.petshop.fi/aquarium_accesso ... m_8kg.html
Aijon muuten laittaa nuo piikkisilmät tohon 200 litraseen sitten kun on kypsä.
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Junior Member
Mitä mieltä olette tuosta mustasta hiekasta?
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Junior Member
Mun mielestä aika karkeaa sukaravuille ja piikkisilmille. Joku raekooltaan hienompi voisi olla parempaa kuten esim. jbl sansibar black.
96l, 240l, 3 hiirtä, koira, hevonen
-
- Junior Member
Okei, kiitos viestistä
No ehkäpä mä pysyn tossa ruskeessä hiekassa. Mietin vaan että onko se tarpeeks tumma sukaravuille?

+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Junior Member
Heippa. Nyt mennään iskän kanssa katsomaan sitä hiekkaa K-rautaan.
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Elite Member
- Viesti:
Mites meni?
-
- Junior Member
Ihan hyvin:) Hiekkaa kyllä ei tullut mukaan , koska siellä ei ollut Weber 0.5-1mm hiekkaa
Siellä oli vaan isoa raekokoa ja puhallushiekkaa.
Kyllä mä varmaan otan ton Kauniston soran hiekkan 0,2-1mm Pitää vaan tilata pakettina, kun auto meni risaks eikä me lähetä raahaamaan bussilla kotiin 40 kg hiekkaa
Tulee varmaan kivan hintaseks jos oikein katoin niin 42e.
Tänään tuli muuten sammaleet, ihanat Vesicularia dubyana ja Lomariopsis lineata. Kiitos paljon frumos niistä!
Nää mä aijon sijoittaa tohon 63 litraseen ja ehkä myös tohon 200 litraseen. Sain myös viime viikolla karvalehteä. Karvalehti oli hyvin kaunis, varsinkin kun ankkuroin sen pohjaan. Mutta harmikseni huomasin että aamulla se leijaili pinnalla ja suodattin oli täynä karvalehteä. No kyllä se siitä otin haavilla kaikki ylimääräiset karvalehdet pinnalta ja suodattimesta. Pohjalle jäi päri karvalehteä jotka annan kasvaa rauhassa.
Sammaleesta vähän kuvia
Pari kuvaa karvalehdestä
Muuten pitäiskö mun kohta kastaa toi turve uudelleen? On mennyt jo noi 14 päivää viime kasteesta.

Kyllä mä varmaan otan ton Kauniston soran hiekkan 0,2-1mm Pitää vaan tilata pakettina, kun auto meni risaks eikä me lähetä raahaamaan bussilla kotiin 40 kg hiekkaa

Tänään tuli muuten sammaleet, ihanat Vesicularia dubyana ja Lomariopsis lineata. Kiitos paljon frumos niistä!

Nää mä aijon sijoittaa tohon 63 litraseen ja ehkä myös tohon 200 litraseen. Sain myös viime viikolla karvalehteä. Karvalehti oli hyvin kaunis, varsinkin kun ankkuroin sen pohjaan. Mutta harmikseni huomasin että aamulla se leijaili pinnalla ja suodattin oli täynä karvalehteä. No kyllä se siitä otin haavilla kaikki ylimääräiset karvalehdet pinnalta ja suodattimesta. Pohjalle jäi päri karvalehteä jotka annan kasvaa rauhassa.
Sammaleesta vähän kuvia
Pari kuvaa karvalehdestä
Muuten pitäiskö mun kohta kastaa toi turve uudelleen? On mennyt jo noi 14 päivää viime kasteesta.
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Elite Member
- Viesti:
Hienoja kasveja - hyvä tulee. Tuo kasvien karanteenaus on hieman vaikeata, kun pitäisi saada pysymään kasvit hyvässä kunnossa - erityisesti herkät kasvit. Kuitenkin hyvä antaa niiden olla ilman kaloja jonkun aikaa. Käsittääkseni kidusmadoille riittäisi niiden reilun kierron verran eli 28 astetta, reilu 3 päivää, mutta 25 astetta, reilu viikko. Muutaman päivän lisävaroaika siihen. Valkopilkkutautiinkin vaikuttaa lämmöt, mitä lämpimämpi sen nopeampi kierto eli viikko varmaan riittäisi...Noista sisäloismadoista en tarkasti tiedä ja riippunee lajistakin.
Itselläni oli sairaala-akva, jonne pistin kasvit. Pistin varmuudeksi Tremazol- ja Kusuri-kuurit, sillä tiesin taloudessa olevan kidusloisia. Kärvistelivät reilun viikon ja akvavalot ja kasviravinne auttoi. Pistin ihan Substralia, kun fisuja ei ollut ja nitraatit varmaan nollissa kipossa:).
Itse käytin puhallushiekkaa 0.5-1.2mm ennen. Lähes samaa kamaa kuin suodatushiekka. Joten sekin olisi käynyt. Ogelin K-raudassa aina kyllä ollut suodatushiekkaakin. Niillä oli tietokannassa jotain ongelmaa. Ulos menen aina ja käyn kysymässä "pojilta" etsittyäni ensin pussit:). Aina on löytynyt, vaikka tietokannasta jostain syystä puuttui.
40 kg säkki ei naisella usein hievahdakkaan, joten vaatii kyllä mieskantajat:). Puhallushiekat saat n. 9 €/25 kg säkki:). Se ihan hyvää myös:). Mutta jos olet rahoissasi, niin sitten laajempi valikoima.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itselläni oli sairaala-akva, jonne pistin kasvit. Pistin varmuudeksi Tremazol- ja Kusuri-kuurit, sillä tiesin taloudessa olevan kidusloisia. Kärvistelivät reilun viikon ja akvavalot ja kasviravinne auttoi. Pistin ihan Substralia, kun fisuja ei ollut ja nitraatit varmaan nollissa kipossa:).
Itse käytin puhallushiekkaa 0.5-1.2mm ennen. Lähes samaa kamaa kuin suodatushiekka. Joten sekin olisi käynyt. Ogelin K-raudassa aina kyllä ollut suodatushiekkaakin. Niillä oli tietokannassa jotain ongelmaa. Ulos menen aina ja käyn kysymässä "pojilta" etsittyäni ensin pussit:). Aina on löytynyt, vaikka tietokannasta jostain syystä puuttui.
40 kg säkki ei naisella usein hievahdakkaan, joten vaatii kyllä mieskantajat:). Puhallushiekat saat n. 9 €/25 kg säkki:). Se ihan hyvää myös:). Mutta jos olet rahoissasi, niin sitten laajempi valikoima.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Olet selvästi vimpan päälle akvaristi, tämmöisen vanhan konnan vinkki/muistutus EHEIMìn Pick Upìsta; on yksi parhaista poikasten katiskoista.., Koneena sinällään ihan ok, sukkaa ympärille niin toimii 

-
- Elite Member
- Viesti:
Minusta PaveTar on tehnyt gasellin loikkia akvaristina. Nuorena oppii nopeasti kun on innostunut ja energiaa riittää vaikka keski-ikäisille jakaa. 

-
- Junior Member
Heippa!
Mulla on ollu aika kiireinen viikonloppu enkä oo ehtiny päivittelemään tänne mitään:/ Mutta nyt on taas aikaa vähän kertoa kuulumisia:)
Eli perjantaina mulle tuli kasveja. Vallua, vedensuosikkia ja kilpukkaa. Kiitos paljon niistä pytty600L!
Kasvit ovat olleet karantteenissa perjantaista asti. Tällä kertaa mä en unohda niitä sinne.
Perjantaina alko myös killi projekti uudelleen. Kastoin turpeen ja sieltä tuli noin 10 poikasta. Mun vanhemmat oli heittäny mikromadot veke joten piti keksii jotain muuta. Tein poikasille likoeläimiä. Laittamalla pienen banaanin kuoren vähän yli 1L purkkiin. Ja laitoin myös, niitten altaaseen kasveja että ne sais niistä likoeläimiä. Mitä mun pitää tehä tolle turpeelle? Heitänkö roskiin?
Mulla oli tosi tylsää viikolla joten päätin perustaa Miljoonakalan poikasille kasvattamon ämpäriin.
Siellä uiskentelee siis tällä hetkellä kaksi tervettä millis poikasta.
Lauantaina tein veden vahdon tossa 63 litrasessa. Vaihdoin 20 litra vettä. Samalla pelastin noi 2 millis poikasta.
Ilalla Piikkisilmät sai pohja tabun ja tietenkin mijoonakala menivä rohmuamaan tabun pikkisilmiltä
Laitan kuvia huomenna koska kone lagaa niin kuheesti.
Nähdään taas.

Mulla on ollu aika kiireinen viikonloppu enkä oo ehtiny päivittelemään tänne mitään:/ Mutta nyt on taas aikaa vähän kertoa kuulumisia:)
Eli perjantaina mulle tuli kasveja. Vallua, vedensuosikkia ja kilpukkaa. Kiitos paljon niistä pytty600L!

Perjantaina alko myös killi projekti uudelleen. Kastoin turpeen ja sieltä tuli noin 10 poikasta. Mun vanhemmat oli heittäny mikromadot veke joten piti keksii jotain muuta. Tein poikasille likoeläimiä. Laittamalla pienen banaanin kuoren vähän yli 1L purkkiin. Ja laitoin myös, niitten altaaseen kasveja että ne sais niistä likoeläimiä. Mitä mun pitää tehä tolle turpeelle? Heitänkö roskiin?
Mulla oli tosi tylsää viikolla joten päätin perustaa Miljoonakalan poikasille kasvattamon ämpäriin.

Lauantaina tein veden vahdon tossa 63 litrasessa. Vaihdoin 20 litra vettä. Samalla pelastin noi 2 millis poikasta.

Nähdään taas.

+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Junior Member
Paljonko postikulut muuten maksoi kun tilasit aquaristic.net:istä?
Tuosta killiturpeesta: Minä olen kastanut noita kahteen otteeseen. Kokonaismunamäärän oletin olleen yli sata.
- 70 vuorokauden inkubaatio tuotti 74 poikasta.
- 171 vuorokauden inkubaatio tuotti 13 poikasta. (Lahjoitin nämä jo pieninä eteenpäin)
Luullakseni tuon sinun turvasatsisi voisi kastaa kolmannenkin kerran. Sieltä kuoriutuu todennäköisesti lisää pienokaisia. Toisaalta, jos sinulla ei ole ylimääräistä allasta pienokaisille, niin kai se turve on parasta heittää kompostiin.
Kasteiden välin kuuluisi olla noin 2-4 viikkoa, muuten osa munista luultavasti jää kuoriutumatta. Minä lahjoitin nuo N. hassonit pois tuossa pari viikkoa sitten ja laskin kaloja olevan 33 kappaletta eli kuoriutuneista lähes puolet oli elänyt melkein kymmenen kuukauden ikään. Tulosta voi pitää hyvänä. Pääosa sankarivainajista oli tietysti heittänyt veivinsä jo muutaman ensimmäisen päivän aikana. 17 päivän iässä hengissä oli 78% poikasista. Ensimmäiset aikuiset yksilöt delasivat noin 6,5 kuukauden iässä, mikä on aika normaalia viuhkapyrstöillä.
- 70 vuorokauden inkubaatio tuotti 74 poikasta.
- 171 vuorokauden inkubaatio tuotti 13 poikasta. (Lahjoitin nämä jo pieninä eteenpäin)
Luullakseni tuon sinun turvasatsisi voisi kastaa kolmannenkin kerran. Sieltä kuoriutuu todennäköisesti lisää pienokaisia. Toisaalta, jos sinulla ei ole ylimääräistä allasta pienokaisille, niin kai se turve on parasta heittää kompostiin.
Kasteiden välin kuuluisi olla noin 2-4 viikkoa, muuten osa munista luultavasti jää kuoriutumatta. Minä lahjoitin nuo N. hassonit pois tuossa pari viikkoa sitten ja laskin kaloja olevan 33 kappaletta eli kuoriutuneista lähes puolet oli elänyt melkein kymmenen kuukauden ikään. Tulosta voi pitää hyvänä. Pääosa sankarivainajista oli tietysti heittänyt veivinsä jo muutaman ensimmäisen päivän aikana. 17 päivän iässä hengissä oli 78% poikasista. Ensimmäiset aikuiset yksilöt delasivat noin 6,5 kuukauden iässä, mikä on aika normaalia viuhkapyrstöillä.
-
- Junior Member
Aquariel kun kysyit tuota postimaksua niin en oikeen muista. Tuossa kuitissa luki 12e. Mutta voi se olla enemmänkin. Jotenkin tuntuu että se oli 14e.
Voi vitsi jos olisin tiennyt että turpeen vois kastaa vielä kolmannen kerran (Ehin jo viedä kompostiin
.
Voi vitsi jos olisin tiennyt että turpeen vois kastaa vielä kolmannen kerran (Ehin jo viedä kompostiin

+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Junior Member
Muuten sukarapujen (Sakuraiden) pitäis tulla torstaina
Vähän kyllä pelottaa tua kylmyys?

+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Junior Member
Voitko muuten laittaa kuvan jossa näkyy koko sun 63l akvaario? : )
-
- Junior Member
Einpä tiedä kauhea näky mielestän
Mutta voin laittaa kuvan sitten kun oon vaihtanut hiekan ja sisustanu uudelleen. Laita sitte sen vanhankin kuvan. Sakurait tuli tänään!
Vielä eivät ole akvaariossa. Käytän kotiuttamiseen vähintään 2 tuntia. Klo 15.35 lähtien ovat olleet pussissa akvaariossa lillumassa. Laitan joka 15-20min välein pienillä 3-5 tippaa akva vettä . Kerron lisää kuulumisia illalla.

+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Junior Member
Heippa!
Nyt on kerrottavaa. Kauan odotetu Sakurait saapuivat tänään. Sakurait olivat hyväkuntoisia tullessan. Harmivaan että yksi vainaja löytyi. Oli varmaan jotenkin liiskaantunut kun oli ihan palasina.
Onneksi kuitenkin elossa oli täydet kymmenen! Mulle oli kai vaihingossa lähetetty 11 kpl rapuja. Mutta ei se haittaa!
Rapuset uiskenetevat kipossa iloisesti ja syövät nokkos pelettiä. Miljoonakalatkin syövät ahkerasti rapujen pellettiä.
Mukaan siis Rendon-Shrimpiltä tuli Pallopartalevää 2 kpl, yksi sukarapuputki, 2kpl pipettiä ja sukarapuille nokkos pelettiä.
Tuossa ei nyt paljon kuvia ollut, mutta laitan tänne vielä puhelimesta saatuja kuvia.
Tämmöstä tällä kertaa:) Heippa!:)

Nyt on kerrottavaa. Kauan odotetu Sakurait saapuivat tänään. Sakurait olivat hyväkuntoisia tullessan. Harmivaan että yksi vainaja löytyi. Oli varmaan jotenkin liiskaantunut kun oli ihan palasina.

Mukaan siis Rendon-Shrimpiltä tuli Pallopartalevää 2 kpl, yksi sukarapuputki, 2kpl pipettiä ja sukarapuille nokkos pelettiä.
Tuossa ei nyt paljon kuvia ollut, mutta laitan tänne vielä puhelimesta saatuja kuvia.
Tämmöstä tällä kertaa:) Heippa!:)
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Senior Member
Vautsi miten hienoja sakuroita! Ilmoittaudun ensimmäisenä jonoon ostamaan poikasia jos ja kun niitä tulee ja ovat yhtä hienoja!
Itse ostin kyseisiä rapusia harrastajalta, mutta harmikseni mulle taidettiin tehdä oharit, sillä sain noutaessani vain valmiiksi pakatun pussin käteen=> Tuon värisiä rapuja oli 2/20
Ymmärrän toki sen, ettei kanta pysy loputtomiin yhtä tasavärisenä, mutta myyntikuvat olivat jotain ihan muuta... No, aina ei mee nallekarkit tasan... Sinä kuitenkin sait mitä tilasit! Hienoja!

![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
-
- Junior Member
Kiitos paljon
Ilmoittelen heti kun tulee/löydän poikasi ja ovt vähän kasvaneet. Harmi että sulle kävi niin.
Mullakin on pari aika vaaleetä yksilöä, mutta ruokin niitä värejä korostavalla ja vaihdan tuon hiekkan tummemmaksi niin eiköhän noittenkin värit tummenu. Noilla joillakin on tosi tummat värit alkavat varmaan loistaa kun laitan tumman hiekkapohjan
Voi vitsi kun harmittaa en saa laitettuu tähän puhelimesta otettuja hyviä kuvia.:/ No täytyy keksiä jotain muuta.

Mullakin on pari aika vaaleetä yksilöä, mutta ruokin niitä värejä korostavalla ja vaihdan tuon hiekkan tummemmaksi niin eiköhän noittenkin värit tummenu. Noilla joillakin on tosi tummat värit alkavat varmaan loistaa kun laitan tumman hiekkapohjan

Voi vitsi kun harmittaa en saa laitettuu tähän puhelimesta otettuja hyviä kuvia.:/ No täytyy keksiä jotain muuta.
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.