Pitäisi ilmeisesti ottaa vähän kuvaa uutta. Kun tulu myllätyksi koko 522 allas uuteen uskoon samalla kalasto on vähän muuttunut. Ja tuli huomattua että toinen kirjopuikkona ostettu armatus olikin dayi mikä on toki iloinen yllätys koska vähän harvinaisempi tapaus.
560 litraiseen tuli 6600L/h lisää virtausta ja suodattimina on nyt 2x 250litraseen tarkotettuja suodattimia + 600 litraseen ja yksi eheim pickup 200. Sanoisin että jostain joku yksi iso suodatin noiden kahden pienemmän tilalle ja tunzen uusi streami suodatin pickupin tilalle niin hyvä tulee. En tiedä mitä mieltä ihmiset ovat mutta itse ihmettelin tuossa joko eheimin 2080 tai jbl cristalprofi 1910. Samalla olen tuossa ihmetellyt mitä jos tilaisi SunSun HW-304 ja testaisi onko siitä mihinkään on nimittäin vähän pelottavan halpa...
Tekis niin mieli vaihtaa hiekka 560 litraiseen johonkin hienojakoisempaan ja samalla vähentää sen määrää ja laittaa kaikki uusiksi ja hommata joko uudet loisteputket tai jotain kun tuo valaistus on ihan syvältä vrt. 240 litraiseen jossa on 120W led valaistus ja 522 litraisen monimetalleihin.
Kivet on kivoja. Entinen 200 litrainen ilmeisesti päätyy kutu altaaksi tulevaisuudessa. Tai poikasille jos semmoisia jostain sikiää. Jaguaarinahkamonnit on veikeitä kurnuttajia koko päivän mörisee ja yöllä uivat täyttä kyytiä edestakaisin lasissa.
Omat n. 22 senttiset oskut ottivat kolmannen samankokoisen kaverin vastaan suut auki. Arvojärjestys järjestyi ja nyt on kolmee naamaa kerjäämässä sapuskaa aina kun lähelle eksyy.
Olen nyt ihan yltiö ihastunut ahveniin not good. Ja samalla alkanut haaveilemaan n. 900-1000L altaasta voipi olla että porin akvaariokeskus saa tilausta keväällä. Suunnitelma olisi 180 leveä * 85 syvä ja 65 korkea tai 180*90*65. Täytyy mitata ovet....
Lisäksi meinasin alkaa kasvattamaan yrttejä + chilejä kalojen tuottamalla jätteellä koska mikäjottei. Tätäkin pitää miettiä ja tähän tutustua.
Samalla on alkanut mietityttämään että miten jos sitä hommaisi yhden 2 metrisen 35 syvän ja 40 korkean ihme altaan keittiöön vääntäisi siihen jonkun virtaavan jokisysteemin ja kaloja jotka tykkäävät uida kovassa virtauksessa ja kasvavat max. 17cm tai vastaavaa.
Eteiseen saisi taasen hyvin 240*45*50 altaan... Aah

Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.