Tervetuloa minun akvaariopäiväkirjaan!
Ennen kun aloitan täytyy varoittaa parista asiasta. Ekaksi mun äikkä ei ole lähelläkään kymppiä ja tokaksi en oo hyvä ottaa kuvia + kameran huono laatu ei auta asiian yhtään.
Pidemittä puheitta aloitetaan.
Päiväkirjassa kerron kahdesta akvaariostani 63 litraisesta ja uudesta 200 litraisesta.
63 litran akvaario on miljoonakaloille omistettu, mutta sielä asuu myös kaksi sankari... piikkisilmäni. Kauheasti tekisi mieli myös sukarapuja ja olen niitä ehkä hankimassakin jos tuonne mahtuu.
Pakko sanoa että en pidä tuon akvan sisustuksesta, ja siihen on tultava muutos. Suunnitelmassa on vaihtaa sora hiekkaan tai tummempaan soran en ole vielä päättänyt. Ja tämä myös siksi koska kalojen värit ovat aika haaleat valkoisessa sora pohjassa + kasvit ei oikeen tykkää siitä. Plus haluan kaikki luonottomat koristeet pois esim. tähden muotoiset värikkäät koriste kivet ja simpukka koristeen. Sen tilalle haluaisin tummema pohjan, kookosluolan valisneria puskan viereen. Pari putkea ja pallopartalevää (tai jotain levää) sukaravuille jos niitä saan. Ja jonkun ison juurakon tai tunnelin mistä kalat voisivat uida.
Kiitos paljon Fisutar10 näistä kauniista Miljoonakaloista!

Tuossa kuvassa näkyy hyvin noi värikkäät koriste kivet mitkä mä haluun tuolta veke.
Käy sääliks noita piikkiksiä kun ei voi kaivautua tohon soraan. Taas toinen syy miksi haluan vaihtaa pohjan tai sitten siirrän noi piikkikset 200 litraseen kun se on valmis ja hankin niille sinne lisää kamuja.
Voiskohan tän vaihtaa tohon 63 litraseen kun vois ehkä olla parempi kun toi akva tämän hetknen?
200 litraiselle akvaariolle en ole vielä suunnitellut mitään paitsi siihen pitää saada suodatin ennen kypsyttämisen aloitusta. Onneksi on vielä paljon aika keksiä kalasto ja sisustus.
Mulla on myös muita projekteja esim. Hammaskillejen kasvatus. Halusin kokeilla jotain uutta ja mielenkiintoista joten valitsin nämä kauniin hammaskarpit. Laji mikä minulla tuli, on siis Nothobranchius hassoni Bunkeya CD 13-8. Kiitos paljon kirahvi1:lle näistä!

Tänään pitäis tehä tilaus akvaarioon. fi:hin. Pitäis ostaa lisää ruokaa milliksille, AquaSafea, loisteputki 63 litraseen ja jotain lääkkeitä varmuuden vuoksi. Ja jotain muutakin.
Siis uuden loisteputken joudun ostamaan koska, tänään kun tulin koulusta huomasi miten valot yhtä äkkiä sammuivat. Laitoin ne uudelleen päälle ja sammuivat taas. Sitten vähän väliä menivät ite pois päältä ja uudelleen päälle.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Toivottavasti tykkäsitte!?