Onko kokemuksia ko. kotilolajeista? Olen yrittänyt nettiä tonkia läpi, mutta en ole oikein enempää kuin peruskuvauksen löytänyt. Myöskään haulla en löytänyt mitään. Tästä syystä siis tiedustelen nyt uudella aiheella.
Millaisia kavereita nämä ovat ja ovatko niin ahkeria kiipeämään, että pääsevät lampun ja ulkosuodattimien letkujen ulostulon välistä pois? Rendossa näitä olisi myytävänä, ovat hauskan näköisiä kavereita ja elinolojen suhteen passeleita omaan akvaarioon.
Vittina coromandeliana / Vittina semiconica
Valvoja: Moderaattorit
Vittina coromandeliana / Vittina semiconica
Juwel Trigon 350L
Re: Vittina coromandeliana / Vittina semiconica
Hei
Kovasti ainakin näyttää "tiikeri", "seepra" nimisiltä kotiloilta (Neritina sp. / "red onion") tai ainakin hyvin samanlaisilta. Jos nämä nyt on samoja tapauksia, pysyvät hyvin vedenpinnan alapuolella eivätkä ole karanneet minnekään... Syövät levää, muttei mitenkään vauhdilla. Hyvin verkkaista menoa. Piilottelevat väliin pitkäänkin kunnes taas ilmestyvät jostain näkösälle ruokailemaan.
Mikään expertti en ole, joten jos olen väärässä, viisaimmat korjatkoon.
Kovasti ainakin näyttää "tiikeri", "seepra" nimisiltä kotiloilta (Neritina sp. / "red onion") tai ainakin hyvin samanlaisilta. Jos nämä nyt on samoja tapauksia, pysyvät hyvin vedenpinnan alapuolella eivätkä ole karanneet minnekään... Syövät levää, muttei mitenkään vauhdilla. Hyvin verkkaista menoa. Piilottelevat väliin pitkäänkin kunnes taas ilmestyvät jostain näkösälle ruokailemaan.
Mikään expertti en ole, joten jos olen väärässä, viisaimmat korjatkoon.
-
- Elite Member
Re: Vittina coromandeliana / Vittina semiconica
sen verran lisäisin, että itellä oli kerran yksinäinen tiikerikotilo akvaariossa ja sillä oli siitä ikävä, että
se muni jokapaikan täyteen pieniä valkosia munia. Munat ei kehity makeassa vedessä vaan vaativat suolaa.
Lisäksi oma kotilo oli semmonen, että se ei syöny mitään tarjottua ruokaa vaan ainoastaan levää laseista ja muilta pinnoilta.
se muni jokapaikan täyteen pieniä valkosia munia. Munat ei kehity makeassa vedessä vaan vaativat suolaa.
Lisäksi oma kotilo oli semmonen, että se ei syöny mitään tarjottua ruokaa vaan ainoastaan levää laseista ja muilta pinnoilta.