Kuinka paljon on runsas virtaus? Esim. otoille

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KVE
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kuinka paljon on runsas virtaus? Esim. otoille

Viesti Kirjoittaja KVE »

Otoille suositellaan virtaavaa vettä. Milloin vesi on näistä kaloista virtaavaa eli montako kertaa tunnissa pitää veden kiertää? Pärjääkö pikkuiset rasborat tai hammadkarpit samassa virtauksessa? Nimim. Levään tattiintunut...
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Kuinka paljon on runsas virtaus? Esim. otoille

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Eiköhän Otoille tärkeämpää ole se veden hapekkuus, eikä niinkään kiertonopeus. Toki nopeasti kiertävässä vedessä on enemmän happea, mutta kyllä mun Otot menee ihan samassa altaassa Lehtikalojen kanssa, eli ei siellä mikään puhuri ole... :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
KVE
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja KVE »

Mistä voi tietää, onko vesi riittävän hapekasta ilman otto-eläinkoetta?
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Mä olen yrittänyt pitää virtausta sen verran silmillä että katson kaikkien pohjassa kasvavien kasvien lehtien vähän heiluvan. Joku viisaampi sanokoon jos tietää jostain litroista tunnista, mutta eri suodattimethan tuottavat erilaisen virtauksen. Itse oon huomannut että mun ikivanha Eheimin Pick-up puhaltaa paljon voimakkaammin kuin mun kaks massiivista ulkosuodatinta :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”