Akvaarion pituus kardinaalitetralle

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Akvaarion pituus kardinaalitetralle

Viesti Kirjoittaja Verna »

Olen seuraillut kardinaalitetrojen touhuja akvaariossani. Altaalla on pituutta 95cm.

Välillä kalat innostuvat puikkelehtimaan kasvien väleissä ja muissa piiloissa, runsas kasvillisuus ja pienetkin sisustuksen muutokset tekevät ne kovin uteliaiksi. Lopun aikaa ne uiskentelevat parvessa altaan päästä toiseen, akvaarion etualalla. Välillä näemmä huvittaisi uida pidempääkin matkaa ja seinä tuntuu olevan nenän edessä tuon tuostakin.

Allaskokosuositushan näille alkaa 50 litrasta. Onhan siinäkin jo vesitilaa per pikkuinen kalanen, mutta ei pitkää uimatilaa. Tarvitsevatko ne sitä?

Olisiko jollakulla kokemusta kardinaalitetroista isommassa akvaariossa? MIten ne siinä käyttäytyvät? Onko joku pituus ihan selkeästi "tarpeeksi" näille, vai ovatko ne ihan tyypillisesti altaan päästä päähän menijöitä, altaan pituudesta riippumatta?
Tuhi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 102
Liittynyt: 18:51, 08.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Akvaarion pituus kardinaalitetralle

Viesti Kirjoittaja Tuhi »

Minulla on 128 litraisessa kolmentoista kardinaalitetran parvi. Kasvillisuutta on paljon ja samoin juurakoita ja muita piilopaikkoja. Minulla kardinaalitetrat välillä hajaantuvat ympäri akvaariota, mutta useinmiten uivat kauniisti parvessa. Minä en ole omilla tetroillani huomannut akvaarion päästä päähän uimista tuolla tavalla. Enemmänkin ne uivat hetken yhteen ja sitten toiseen suuntaan. Ja kun yksi menee ensin, niin muut seuraavat kohta perässä :) Mutta uivat kyllä mieluiten akvaarion etuosassa, jossa on väljempää eikä niin paljon kasvillisuutta ja muuta sisustusta.

Kyllähän akvaariot aina ovat pienempiä kuin kalojen vesialtaat luonnossa. Minä en tästä tiedä, mutta en ole koskaan lukenut kardinaalitetrojen tarvitsevan erityisen pitkää uimatilaa. Minusta ovat kuitenkin aika rauhallisia uimareita, joten voisin kuvitella, että sinunkin akvaariosi pituus niille ihan hyvin riittää. Ehkä tetrasi ovat löytäneet akvaarion sisustuksesta sellaisen avoimen kohdan, jossa on mukavaa uida parvena ja tilaa siihen. En olisi huolissani :)

Kauniita kaloja joka tapauksessa!
128l monen vuoden tauon jälkeen :) 3xkääpiörihmakala, 18xkardinaalitetra, 6xpiikkisilmä, 1xmaatiaispartamonni.
56l: Kääpiörihmakalan poikasia kasvamassa
Keisaritetra36
Junior Member
Junior Member
Viestit: 50
Liittynyt: 20:46, 10.06.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Akvaarion pituus kardinaalitetralle

Viesti Kirjoittaja Keisaritetra36 »

Multa löytyy 20 kardinaalitetraa, 110-litraisesta akvassa. Uiskentelevat koko altaan mitalta, välillä hajaantuneesti ja välillä tiukassa parvessa. Tykkäävät uida kasvitiheiköiden läpi ja ovat kyllä äärimmäisen hienoja kaloja!(: Meillä ainakin oikein hyvin ovat tuossa mahtuneet uiskentelemaan. (:
Juwel record 800, 110 litraa. Juwel korallux 60, 54 litraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”