[quote="Icecube"]Tuo kyseisen kasvin irrotus siitä potista on kyllä tosiaan pienoinen haaste. Itse kulutin siihen varmaan yhtä paljon aikaa kuin kaikkien muiden kasvien irrotukseen yhteensä.
Itse haaveilin että kyseinen kasvi oli peittänyt osittain kantoa, mutta ei tuo oikein halua levitä, vaikka jossain väitettiin että leviää kuin rikkaruoho.

Matalammaksi sitä saa kun vähän painelee kevyesti latvoja alas päin silloin tällöin(kasvi vähän niin kuin sotkeutuu itse itseensä) ja voisin kuvitella että pieni lyhennyskin auttaisi asiaa.
Omani istutin ensin karusti vain tökkäämällä koko nipun pohjaan, kun jouduin sitä siirtelemään alussa jonkin verran(mistä tuo otti nokkiinsa). Lopullinen istutus meni kutakuinkin niin että yritin istuttaa kasvia ikään kuin puoli kaariksi kannon haaran yli. Eli juuret esim. oikealle puolelle ja jostain kohtaa varsi hiekan alle vasemmalle puolelle. Tämä tosin meni sikäli pieleen että toiselta puolelta lähti kasvit irti aika kun ne varret oikein halunneet juurtua(ja monniset tuskin auttoivat asiaa...), joten nykyinen asetelma on melko toispuolinen kun en jaksanut uudelleen istuttaa varsia.
Heh.. Kyllä tosiaan tuo potin irrotus oli kuin pomminpurkamista!

Eikä tuo istutus hommakaan mikään helppo ollut.. Piti olla nuo lasikivet käden ulottuvilla ja pikana heitellä niitä leijuvien varsien päälle!

Mullakin kuparimonniset ja kääpiörihmakala yrittävät "kitkeä" jatkuvasti tuota minun kovalla työllä ja vaivalla istuttamaani kasvia..

Kumma tapa!

Siirsin pikkusuokit pois tripartitan tieltä, niin eikös jo kääpiörihmakala niitäkin nyt vetele pois, ihan kuin olisivat rikkaruohoa (ja silloin kun istutin aiemmin nuo suokit, niin silloin niitä tonkivat ylös monniset!

)!

Pesää se ei ole rakentamassa, vaan jostain syystä se tykkää niitä vedellä nyt ylös, kun eivät tietenkään ole kerenneet vielä juurtumaan!

Tosi elinvoimaiseltahan tuo tripartitasi näyttää. Jospa se kohta yllättääkin sinut ja rupeaa leviämään hulluna!

Minulla alkaakin nyt intensiivinen kyttäys tuon kasvin kanssa, että miten rupeaa käyttäytymään..!

Tällä tavalla minä sen siis laitoin... Osa versoista istutettuna ja suurin osa painojen alla maata vasten...