Palataan ajassa taaksepäin tuonne hemikuun lopulle kun silmiiini iski ilmoitus 450litraisesta juwelista.
Miestähän olin kypsytellyt jo kuukauden päivät tähän "ooo, iiiiiso akvaario olisi niin makea tilanjakaja tuon h******n romunkeräyshyllykön tilalle*.
Ja puhun nyt siis tästä somasta tilanjakajasta joka erotti ruokailutilan ja olohuoneen toisistaan.
Eikä muuta kun hyllynpurkuun ja akvaarion hakuun, koska *halavalla sai*
Käytössä olevan akvaarion mukana tuli tietenkin liuta kaloja ja todellakin sellaisia kaloja joita en itselleni halunnut.
Samaan muuttoon tämän foorumin kautta lähti pantterikiipijät ja juovaokamonni uuteen kotiin.
Itselle jäi vielä liuta ripsimonneja, aaltoja, siimoja, guineanripsari ja seitsemän selkäuimaria.
Ainoat itseä viehättävät otukset näistä oli selkäuimareiden poppoo ja guineanripsari.
Aallot ja siimat pääsivät myös uuteen, asiantuntevampaan kotiin.
Sitten itse akvaarioon...
Sen verran keltanokka olen tai ainakin olin ison akvaarion ostossa, että minulle riitti tieto, että alas pitää vettä ja tekniikka toimii...
VÄÄRIN!
Allas oli ilmeisen vähällä hoidolla ollut ja silikoonien kunto oli sanalla sanoen hmmmm järkyttävä! Joku Mr. Märkätilaexpertti oli päättänyt vedellä, ilmisesti ihan vapaalla kädellä uutta silikoonia vanhojen päälle.
No, kello oli keskiviikko iltana jo lähempänä 21 ja mulla oli käsissä akvaario jonka hiekka haisi suomudalta, kasveina oli seinälle tarkoitettu tekokukka, ampelliköynnös vai mikä lie oikealta nimeltään olikaan, mutta järkyttävälle se haisi! Lensi ensimmäisenä ulos, koska samassa tilassa moisen haisevan reuhakkeen kanssa ei voinut olla... ja jo ne aiemmin mainitut silikoonit ja ämpärit pullollaan ripsimonneja
Oliko kamalasti vaihtoehtoja kun lykätä hiekka altaaseen, vesi ja kalat perään ja pistää kädet ristiin. Ensimmäisestä altaasta sitten kasveja ja äkkiä tutkailemaan nettipalstoja kenellä on eniten ja halvimmalla kasveja tarjolla.
Kuvasaastetta sotkusta (harmi kun en hoksannut kuvailla itse akvaarion muuttoa vaan siinä vaiheessa vasta oli aikaa tarttua kameraan kun kaikki oli melkein valmista).

Vedet ja kalat purkissa.

Seuraavana aamuna pelonsekaisin tuntein altaan reunoja hivelemään, että olihan ne vedet pysyneet sisällä. Onneksi oli!
Jatkoa seuraa..