Olen jo muutaman kuukauden haaveillut akvaarioharrastuksen (uudelleen)aloittamisesta. Olen koettanut ahkerasti lukea kaikenlaista netistä ja kirjoista, mutta nyt tarvisin kyllä ihan sitä kokemuksen ja järjen ääntä?

Aion hankkia siis akvaarion tänä syksynä, kiire ei ole minnekään, vaan haluan tutustua asiaan rauhassa. Hankinnassa on 150-250l akvaario, ja tällä hetkellä uusista vehkeistä kiinnostaa MP aquapro 180l. Kun tätä asiaa jo Facebookissa pähkäilin, eräs tuttuni tarjosi minulle heidän 250 litraista akvaariotaan kaikkine vehkeineen, kaloineen ja päivineen.
Normaalisti olisin innoissani jälkimmäisestä tarjouksesta, mutta siinä huolettaa paitsi 300km:n muutto, myös se, että kuitenkin haluaisin muokata akvaarion sisustusta toisenlaiseksi, sellaiseksi että miellyttää minun silmääni. Mahtaakohan siinä olla liikaa muutoksia vanhoille(?) kaloille. He ovat ostaneet akvaarion 2005, ja siellä on enimmäkseen ilmeisesti niitä "alkuperäisasukkaita". Olisi ankeaa jos suurten muutosten jälkeen olisi 99% todennäköistä että kaikki kalat kuolevat. Onko mitään keinoa tehdä tätä hommaa järkevästi?
En tiedä sainko tähän mitään mitä päässä pyörii..