Kasveja nettikaupasta

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

pisarat2
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Kasveja nettikaupasta

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Tästä löytyi kyllä ketju neljän vuoden takaa, mutta eipä nuo linkit enää oikein toimineet. Saiskohan jo kasata uuden ketjun?
Eli nettikauppoja, joista voi ostaa kasveja. Ja kokemuksia tietysti myös. Missä homma pelaa ja missä ei? Ja mitkä kasvit kestävät nettikaupittelua paremmin kuin toiset?
outska
Junior Member
Junior Member

Re: Kasveja nettikaupasta

Viesti Kirjoittaja outska »

Oon tilannu aquaristic.netistä pari kertaa. Melalehdet yms. kovemmat kasvit on ollu tosi hyväkuntoisia kun on saapuneet. Pari kasvia oli mynnähtäny jotka oli jotain hentolehtisiä yksittäisiä varsia (ei pottikasveja). Tilaan varmasti jatkossakin koska tuolla kasvien hinnat on edulliset, samoin toimituskulut :)
Outska
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Mites kotimaiset?
Sisso
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Olen käyttänyt Aquamoosia sekä Ekstra Plantia. Molemmista kasvit tekevät matkaa parhaimmillaan vain muutaman päivän (lähestys ma, saapuvat ke-to) joten ovat ihan herkimpiä lukuunottamatta olleet yleensä loistokunnossa ja ne huonoimminkin selvineet ovat lähteneet oikein hyvin kasvuun kun on napsinut pois huonoksi menneet osat. Lajit on joskus olleet vääriä. Kotimaisista olen käytänyt vain PetsFriendiä ja kokemus oli huono, mutta niin oli se toinenkin kokemus ko kaupasta jolloin en tilannut kasveja.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
KuPLa_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KuPLa_ »

400, 225, 100 ja 80 litraiset akvaariot
+2 kissaa
Sisso
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sisso »

LY-tunnus puuttuu ^.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
tuomas2
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja tuomas2 »

Kiitos kupla_ mainostamisesta =) Ja Sisso :P Joo kyseessä ei ole mikään firma vaan minun yksityinen harrastus, jonka toiminnan laajuus ei toistaiseksi ylitä firman perustamisen kriteereitä.
Täplävanneahvenen (H. notatus) poikasia myynnissä Jyväskylässä
http://blogi.kasvikauppa.fi/2016/08/tap ... us-f1.html
MP
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MP »

Akvaarioon.fi;n valikoimiin on tullut Tropican kasveja; http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... ies/Kasvit
pisarat2
Senior Member
Senior Member

MP kirjoitti:Akvaarioon.fi;n valikoimiin on tullut Tropican kasveja; http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... ies/Kasvit

Kysyntää näyttäisi olevan, kun varastotilanne jo monen kohdalla "punaisella". Vastahan nuo myyntiin tulivat... Toivottavasti tulee kohta lisää.
GreenEyes
Member
Member

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Kyllä tuonne tuli just viime viikonloppuna lisää kasveja, melkein kaikkia löytyy. Itse juurin sieltä viikonloppuna tilasin.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Miksi niitä kasveja pitää tilata netistä kun omassa akvaariokaupassa on ne ihan samat valikoimat mitä maailmalla muuallakin on. Sen ku vaan marssii kaupan tiskille ja lyö listan tiskiin mitä haluaa. Kasvit saapuvat seuraavassa toimituksessa. Hintakaan ei pitäis paha olla kun kaupalta jää varastointivaihe pois ja kaupankäynti on täysin riskitöntä.
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Teemu Salonen kirjoitti:Miksi niitä kasveja pitää tilata netistä kun omassa akvaariokaupassa on ne ihan samat valikoimat mitä maailmalla muuallakin on. Sen ku vaan marssii kaupan tiskille ja lyö listan tiskiin mitä haluaa. Kasvit saapuvat seuraavassa toimituksessa. Hintakaan ei pitäis paha olla kun kaupalta jää varastointivaihe pois ja kaupankäynti on täysin riskitöntä.

"Paikkakunta: Espoo"

Tervetuloa maalle!
Kaikkien meidän ulottuvilla ei ole sitä ensimmäistäkään akvaarioliikettä. Matka siihen lähimpään lemmikkieläinpuotiinkin voi olla pitkä. Eikä niissä aina noin vain piipahdeta kuin maitokaupassa viemässä tilausta ja sitä noutamassa, saatikka, että niitä toiveita ja tilauksia olisi siellä tiskin takana kauppias mielellään toteuttamassa.

Lisäksi elämäntilanteet vaihtelevat kovasti. Esimerkiksi tällainen työssäkäyvä pienten lasten äiti ei noin vain sukkuloi asioilla akvaarioliikkeessä, eteenkin, kun se sulkee ovensa arkisinkin jo viideltä. Nettiin pääsen ostoksille silloinkin, kun lapset nukkuvat .
Niin että miksi ei?
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Tämä aqua web on kyllä kansa mainio kasvien osto paikka, kasveja saa edulissesti ja myös erikoisempia kasveja on ajottain tarjolla. :)
Teemu Salonen

Jollakin tavalla ymmärrän sen että netistä tilataan kun asutaan vähän syrjemmässä. Tosin tässä voisi samalla miettiä että miksiköhän niitä kauppoja ei siellä ole... Ja uskaltaisin kyllä väittää että siellä haja-asutusalueilla on omistaja tai tainakin sen puoliso/kollega aina paikalla ku täällä pk-seudullakaan ei liikkeisiin niin paljon kanneta rahaa, että yrittäjällä olis mahdollisuus vaan olla. Kyllä se ite siellä tiskin takana seisoo valmiina palvelemaan ja kuuntelemaan. Ja jos epäilee, että ei ole paikalla, niin sitten kannattaa etukäteen soittaa ja sopia. Eikä sitä tilaustakaan tarvii paikanpäällä tehdä. Senkin voi hoitaa puhelimessa/sähköpostilla. Eikä tilaustakaan tarvii noutaa, sen voi hakea lähimmästä matkahuollosta tai postista. Eli aika vähiin käy ne syyt, minkä takia netistä pitäis tilata sen sijaan, että tukis niitä harvoja suomalaisia alan liikkeitä.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Laiskuus on ihana tekosyy. Ostaahan ihmiset nykyään ruokaakin netistä kotiovelle vaikka saletisti on kauppojakin lähimailla :P

Oon ite tilannut pari kertaa Ekstraplantista. Oikeastaan kyllä vain silloin kun olen tarvinnut jotain pottia tyyliin +20 kappaletta. Siinä määrissä hinnalla alkaa jo olla väliä. Joskus olen tilannut myös jotain kasvia, jota ei vaan yksinkertaisesti liikkeestä ole saanut (eikä sitä ole saanut tilattuakaan, olen kysynyt). Kasvit ovat olleet hyväkuntoisina perillä, tosin pari kertaa olen saanut väärän kasvin. Postituskulut ovat kyllä muhkeat, jotta jotain yksittäistä taimea ei kannata netistä lähteä tilailemaan...
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
MP
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MP »

Akvaarioon.fi on suomalainen ja hyväksi todettu verkkokauppa. En ole itse vielä tilannut sieltä kasveja, mutta monet kerrat sieltä tarvikkeita tilattuani uskallan suositella tuota verkkokauppaa. Ja huomasin siellä olevan valikoimassa ainakin harvinaisempia sammalia, joita ei kovin usein edes löydy akvaariokaupoista. Kun tosiaan yli 80 % Suomesta sijaitsee kaukana pääkaupunkiseudun erikoiskaupoista, joihin voi tilata vaikka mitä jos sitä ei ole valmiiksi myynnissä, ajattelin vinkata tuosta kasvien tulemisesta Akvaarioon.fi;n valikoimaan. Ja onhan minua "lahjottu" tuolta tilausten mukana kaupanpäällisiksi tulleilla lakupötkyillä :mrgreen: .
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Tampereen Akvaariokalallakin on nykyään nettikauppa, josta saa myös kasveja. Ja sieltä saaa lisäksi noita erikoisvälineitä kasvien hoitoon. http://www.akvaariokala.fi/ Omakohtaista kokemusta tuon nettikaupasta ei ole, sillä olen asioinut siellä vain liikkeessä poiketen. Eli tuolla liikkeellä on myös se kivijalkakauppa. [;)]
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Semmonen sivu kommentti, että Täällä Savonlinnan sedulla olevassa akvaarioliikkeessä tunnutaan myyän yllättävän paljon ihan kuivan maan kasveja akvaariokasveina tiedä häntä miksi näin? :?
Teemu Salonen

MP kirjoitti:Kun tosiaan yli 80 % Suomesta sijaitsee kaukana pääkaupunkiseudun erikoiskaupoista, joihin voi tilata vaikka mitä jos sitä ei ole valmiiksi myynnissä
Sinne 80% suomesta toimittaa tavaraa ihan ne samat tukkuliikkeet ja kasvifarmarit kun pk-seudullekin;)
pisarat2
Senior Member
Senior Member

"Teemu Salonen" ota vastaan haaste: Asioi seuraavan vuoden ajan akvaarioasioissa vaikka vain Itiksen Faunattaressa. Saat oikeaa tuntumaan siihen, mitä on etäisyys ja valikoima :D
Tuo matkanteko on meille muille arkipäivää ja siksi nettiostokset kiinnostavat.

Onneksi .onet perinteiset myymälät ovat ymmärtäneet laajentaa markkinoitaan internettiin. Kyllä yrittäjälläkin on vastuu miellyttää asiakasta, eikä vain asiakkaalla vastuuta nähdä vaivaa tukeakseen kivijalkaliikettä.
Teemu Salonen

Ei mulle ole ongelma asioida itiksessä. Itseasiassa asioin siellä säännöllisen epäsäännöllisesti. Mieluiten kuitenkin hoidan asiat lähikaupassa. Oli kyse sitten peruselintarvikkeista tai akvaarioharrastuksesta. Kuten sanottua, jokaisella suomalaisella alan liikkeellä on käytettävissä ne ihan samat valikoimat. Akvaario- ja lemmikkieläinalan kauppiaat, kuten tuskin muunkaan alan yrittäjät eivät ole ajatustenlukijoita jotka voivat päivän tarkkuudella ennustaa, mitä kukin haluaa. Siksi kannataa ihan rohkeasti lähestyä henkilökuntaa ja pyytää tilaamaan jokin tuote, jos sitä ei sillä hetkellä satu hyllyssä olemaan. Äärettömän yksinkertasta.
pisarat2
Senior Member
Senior Member

En tarkoittanutkaan, että itiksessä asiointi sinänsä olisi mikään ongelma. Tai faunattaressa. Mutta jos ei olisikaan muuta vaihtoehtoa, eikä vaihtelua, ei valinnanvaraa.

No, miten vaan. Ikuinen kehä.
Hilq
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hilq »

Omalta osaltani voin sanoa, että livekauppojen hinnat ovat täällä niin huimat, että todellakin tulen tutkimaan huomattavasti edullisempien nettikauppojen valikoimaa. En ole halukas maksamaan tavallisesta jaavansaniaisesta liki kuuttatoista euroa. Netistä, ihan Suomen sisältä, saa monet muutkin tarvikkeet paljon nopeammin ja edullisemmin kuin omalta paikkakunnaltani. Itsekin olen kahden pienen lapsen äiti enkä ole halukas soittelemaan useita puheluita, odottamaan viikkotolkulla epätietoisena siitä onko haluamiani tuotteita edes tulossa ja vielä käyttämään iltaani kaupoissa ravaamiseen. Niin ja vielä pitäisi maksaa itsensä kipeäksi tästä kaikesta.

Vähän ehkä aiheen vierestä, mutta onko kasvipottien perushinta etelä-Suomessakin viidentoista euron kumminkin puolin? Netistä näkyi saavan 6-7 eurolla ja onhan tämä ero jo oikeasti iso.
Teemu Salonen

Hinnat on kasveista riippuen neljästä eurosta ylöspäin. Riippuen onko ne nipussa vai ruukussa. Nk. emokasveista saa maksella noita lukuja. Oletko ihan varma, ettei sielläkin ole ollut kyse sellaisesta?
Hilq
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hilq »

Olen. Kysyin hinnat ihan myyjältä. Kahdessa eri liikkeessä sama juttu. Toisessa siis kaikki kasvit lajista/koosta riippumatta 14,90 (tropican 1*2 ja tavispotteja) ja toisessa vaihteli hinnat hieman enemmän eli esim. Jaavansaniainen (jonka kokoa en tiedä koska soitin) 15,90 ja intianvesitähdikki rosanervig 9,90e.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”