pove kirjoitti:Meil oli platy poikinu yöllä

ja en oikeintiedä miten niitä nyt hoidetaan. Poikasia tuli noin. 15.
Kiitos jo etukäteen.
Onko platyt pääaltaassa vai poijitusaltaassa? Jos pääaltaassa. Ei mitään kummaa tarvitse tehdä. Mielellään hakeutuvat kasvien joukkoon piiloon isoilta platyilta ja pedoilta. Platyt voi itsekin napsia poikasia, jos eteen saattuu ja kasveja vähän.
Järjestäisin poikasille kunnon kasvipöheikön piilopaikasi. Mahdollisesti kelluskasveja kuten amerikankilpukkaa.
Syövät heti normiruokaa. Itse ruokin usein hyvin hienojakoisella pintaraksulla (Aquatic Nature Tropical Excel color, S-koko esim. hyvä, mutta muu varmasti käy). Näin saavat poikaset hyvin syötyä ruoan. Myös hiutaleet voi henontaa pieniksi vaikka sormin, huhmarilla. Näin pennut saavat syötyä ruoan hyvin.
Yleensä platyt syövät usein ja vähän. Mutta varottava yliruokintaa, ettei vesi pilaannu. Monipuolista ruokaa toki. Ruoki sen verran usein kuitenkin, ettei muut platyt ole kiljuvassa nälässä ja popsi pienokaisia.
Minulla hyvin kyllä pääaltaassa sikiää sakki. En erillisaltaaseen siirrä.
Minulla melkoinen puhurikin. Pennut ovat tyvenessä, melko ylhäällä esim. suodattimen päällä kasvitiheikössä.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja.
http://www.fisutar.fi