Kantoon tms kiinnittyviä akvaariokasveja?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Kantoon tms kiinnittyviä akvaariokasveja?
Altaassani on paljon kantoja ja muita koristeita, joten kasveille jää vähän pinta-alaa ja haluaisin niitä enemmän. Olen nähnyt kasveja kantoihin ja kiviin kiinnittyneenä, mutta en itse löydä niitä mistään. Tietääkö joku mitä kasvilajikkeita voi kiinnittää kantoon? Entä miten ne saadaan kasvamaan kiinni kannossa? Onko isopurjeplekosta jotain haittaa tälle? 

-
- Senior Member
Re: Kantoon tms kiinnittyviä akvaariokasveja?
Jaavansaniainen on yksi helpoimmista. Itse olen vain tunkenut sen kannonkoloon tai kannon ja kiven väliin, ja siihen se on sitten juurtunut ja alkanut levitä. Toinen juurakoista pitävä kasvi on anubias. Jaavansammalta kiinnitetään myös kantoon, mutta en ole itse saanut sitä pysymään nättinä tai kiinnittymään kunnolla (joten viskasin sen lopulta roskiin, kun se täyttyi kaikella moskalla). Yksi keino kiinnittää sammalia on siimanutturaverkko.
-
- Senior Member
Tuo jaavansammal näyttää hienolta, mutta parasta on varmaan antaa sen kiinnittyä kantoon rauhassa erillisessä altaassa jotta se saa rauhassa tarttua kiinni
ja jos menee mönkään niin syötän sitten ravuille sammalet 

-
- Junior Member
Afrikansaniainen on myös kantoon kiinnittyvä, jaavansaniaista vähän tummempi kasvi. Itse olen kiinnitellyt välillä mustalla ompelulangallakin