Saako vallisneriaa leikata?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Saako vallisneriaa leikata?
Leikkasin touhuissani vallisneriat melkein puolesta välistä poikki kun olivat niin pitkiä, mutta heti kun olin pätkässy, niin tuli mieleen että ehkä ei olisi pitänyt?
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
-
- Advanced Member
Re: Saako vallisneriaa leikata?
Vallisnerioiden leikkaamisella ei pitäisi olla muuta vaikutusta kuin että niiden kasvu saattaa leikkelemisen seurauksena hidastua. Noin rajun leikkuun seurauksista en kyllä mene ihan takuuseen, mutta eivätköhän ne jää henkiin. Itse olen yleensä vain lyhennellyt yksittäisiä lehtiä, en kaikkia.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
Meillä on vallisneriaa jättiläis sellaista. En ole muuta harvennustapaa keksinyt kuin leikkaaminen. Meillä tuo kasvaa pintaan 60cm ja pinnassa altaan toiseen päähän 220cm eli pituutta tulee lähelle 3 metriä joten pakko tuota on leikata. Ei tuo tuosta ole kärsinyt.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Senior Member
Jossain vaiheessa itsellä oli aika paljon vallisneriaa, ja kun sitten kyllästyin siihen kun se kasvoi liian pitkäksi niin siitä vaan otin koko nipun käteen ja repäisin noin puolestavälistä kaikki poikki, eikä siinä mitään sen kummempaa.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Elite Member
Kannattaa muistaa leikata valisnerian lehdet viistosti kun lyhentää niitä, lehdet säilyvät nätimpinä. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Mie oon käyttäny kanssa sitä repäisytekniikkaa.
Hevonen,3 kissaa ja akvat 240L, 495L ja 63L, sekä 317L allas malawi