Kiekkokalojen hinnasta

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Eli kun olin tuossa viime viikolla Portugalissa Lissabonissa ja kävin eräässä akvaarioliikkeessä katselemassa kaloja,
niin siellä oli myynnissä muutamia kiekkokaloja joitten hinta oli reilusti yli 100 euroo kappale 8O.
Mietin vaan että onko Suomessakii kiekot yhtä kalleita ostaa vai myydäänkö noita ulkomailla kalliimpaan hintaan?
Nuo kaupan kiekkokalat oli jotain värimuunnosta, eli onko noi värimuunnokset kalliimpia kun tavalliset kiekot?
annakaisa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 18:41, 18.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja annakaisa »

Itse maksoin punaturkooseista ja turkoosista n. 33€/kpl ja green sumo taisi olla 56€.
650l pala amerikka, 100l pikku allas, 3 koiraa, 3 kissaa ja mies. ;)
AnniM
Senior Member
Senior Member
Viestit: 506
Liittynyt: 20:56, 28.03.2008
Paikkakunta: Salo

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja AnniM »

Mä olen maksanut kiekoista kaikea 30e ja 80e väliltä, mutta kalliimpiakin on kaupoissa. Riippuu todella paljon kalan koosta, väristä ja alkuperästä... isot villikiekot taitaa olla kalleimpia yleensä?
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3360
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Akvaario Kurjessa oli joskus muistaakseni jotain Heckelin villikiekkoja (?) tms. ja hintaa oli 150 €.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja heisku »

En tiedä mikä on "tavallinen" kiekko, villi vai joku tyyliin siniturkoosi? Itse maksoin siniturkoosista 30€ ja red melonista 69€, muut on siltä väliltä. Villikiekko maksaa yleensä yli satkun kun taas hyvän kokoisesta kutuparista saa pulittaa melkein 300€...
Olisin kyllä voinut silti kuvitella että ulkomailta ja varsinkin etelästä saisi vähän edullisemmin :roll:
kiekkola+pohjan asukit
Tilpehööri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 183
Liittynyt: 14:54, 12.01.2012
Sukupuoli: Mies

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja Tilpehööri »

heisku kirjoitti:En tiedä mikä on "tavallinen" kiekko, villi vai joku tyyliin siniturkoosi? Itse maksoin siniturkoosista 30€ ja red melonista 69€, muut on siltä väliltä. Villikiekko maksaa yleensä yli satkun kun taas hyvän kokoisesta kutuparista saa pulittaa melkein 300€...
Olisin kyllä voinut silti kuvitella että ulkomailta ja varsinkin etelästä saisi vähän edullisemmin :roll:
Itse kalan saa pyyntipaikalta melko mitättömään hintaan, Suomeen tuotuna hinta tahtoo pompsahtaa johtuen matkan varrella kertyvistä kuluista. Sama ilmiö selittää sen, miksi pikkukiekkoja saa parven samaan hintaan kuin vakiintuneen kutuparin.
tiitu84
Junior Member
Junior Member
Viestit: 56
Liittynyt: 15:11, 03.10.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja tiitu84 »

www.petsfriendsshop.com

Tuolta lemmikkieläin kaupasta löytyy nyt erivärisiä kiekkoja.

Löytyy myös luonnon värimuotoja jotka ovat tosi kauniita. Hinnat ovat kohdillaan ja nyt sellaiset jotka eivät koko likkeeseen pääse pitkän välimatkan takia, niin liike tuo ne tilaajan kotiovelle saakka.

On todella hyvä paikka, suosittelen ja nyt kun tuo kuljetus mahdollisuus on tullut niin itse ainakin ehdottomasti tilaan jatkossakin.
Eikä ole kallista kun Super Red kiekon saa vähän alle 50 euron.
Kuljetusmatkat on sillä tavalla että tekevät kuljetusmatkan kerralla 4-5 eri kaupungin kautta ja toimittavat tilaukset ostajille ja maksu on 20€/talous/tilaus.

Kannattaa kysäistä kuljetusmatkoista vaikka liikkeen facebook sivujen kautta. Siellä itse myyjä vastailee kysymyksiin ym. Pets' Friends verkkokauppa nimellä löytyy facebook sivuilta :)

Itsellä olisi tarkoitus nyt vuoden vaihteen jälkeen, tammikuussa tilata 3-4 kiekkoa ja ehket kasveja tai ruokaa ja sitten odotella että ne tuodaan kotiovelle :)
Kaloista huolehditaan hyvin ym. eläväisistä joita kuljetetaan, mutta jos haluaa itse tietää enemmän niin kannattaa kysyä kauppiaalta itseltään.

On tuo kyllä hyvä paikka ja harmitellut olen ettei omasta kotikaupungista löydy samaa liikettä. Hinta-laatu suhde on hyvä ja valikoima on todella kattava ja välillä voi tarjolla olla joitain erikoisuuksiakin ja kiekkokaloja on aika montaa eri värimuunnosta myynnissä.

Suosittelen tuota paikkaa lämpimästi. Tuolta tulen itse ostamaan varmasti loput kiekot, kiekkoparveeni :D
450 l kiekkola, 315l ja 30l nano+ Jemenin kameleontti sekä Ranskanbulldoggi
Carmila
Member
Member
Viestit: 491
Liittynyt: 02:12, 19.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Itse en ainakaan tilaisi "postimyyntikiekkoja", haluan itse valita sopivat yksilöt.
Fiona
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 04:55, 12.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Carmila kirjoitti:Itse en ainakaan tilaisi "postimyyntikiekkoja", haluan itse valita sopivat yksilöt.
Samoin.
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja heisku »

Carmila kirjoitti:Itse en ainakaan tilaisi "postimyyntikiekkoja", haluan itse valita sopivat yksilöt.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta valita. Esimerkiksi täällä ei paikallisessa liikeessä myydä kiekkoja, vain tilauksesta niitä ottavat. Tässä nyt on tietty suht lähellä mm. Tampere ja Turku josta voi itse päästä valitsemaan kalat ja auto käytössä, mutta kaikilla ei ole tätäkään vaihtoehtoa.
kiekkola+pohjan asukit
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 617
Liittynyt: 00:15, 27.09.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja Kaituli »

Postimyynti on ainakin Pohjois-Amerikassa erittäin suosittua ja toimivaksi todettua. Kanadassa ei joissakin paikoissa ole edes muuta ostomahdollisuutta. Miksei se toimisi täällä meilläkin. Eihän se ole kauppiaan etu jos hän toimittaa "huonoja" kaloja, puskaradio syö leivän ja leivänpäällisen näin pienessä maassa aika nopeasti.
Itse voisin hyvinkin tilata kaloja netistä/postimyynnillä ihan jo sen helppouden vuoksi. Olen peruslaiska ja mukavuuden hakuinen joten pelkästään se houkuttelee, että joku tekee matkat minun puolestani. Yhtään ei houkuttele lähteä ajamaan Kouvolasta Turkuun ostamaan muutamaan kalaa näillä polttoainehinnoilla. Myyntitavassa on myös se asiakkaan etu, että jos ostokset kuolee matkalla niin siitä ei tarvitse alkaa väittelemään kun myyjä ja ostaja avaa pussin ja päästää kalat uuteen akvaarioon.
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 617
Liittynyt: 00:15, 27.09.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja Kaituli »

Kuusankosken akvaarioliikkeessä (Petpoint) on nyt myynnissä täysikasvuisia sinisiä kiekkoja. Osan kiekoista (6) pidin itselläni ja loput (6) annoin liikkeelle kiitoksena siitä kun hoitivat kalojani niinkin pitkään.

Omaa kuvaa ei ole, mutta kalat ovat väritykseltään suunnilleen tätä:
Kuva
Kalojen koko on noin aikuisen miehen kämmenen mitta, osa hieman pienempiä (naaraita?).

Siellä on myös 2,6m pitkä akvaario jossa polskuttelee mm. noin 20kpl tiikerinuoliaisia innoissaan päästä päähän, hulvatonta katseltavaa :)
annakaisa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 18:41, 18.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja annakaisa »

Itse en suosittele pet's friendsiä...
Kurki on hyvä paikka ;) tosin Jyväskylästä hieman matkaa mutta aivan paras palvelu!! 2villiä sinistä ostin 150€/kpl, omien villien jatkoksi.. :)
650l pala amerikka, 100l pikku allas, 3 koiraa, 3 kissaa ja mies. ;)
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 617
Liittynyt: 00:15, 27.09.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: Kiekkokalojen hinnasta

Viesti Kirjoittaja Kaituli »

Nuo siniset kiekot tulivat siis käytetyn akvaarioni mukana joista osan annoin akvaarioliikkeelle palkkioksi kun he hoitivat kalojani.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”