Amano-ravut

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

JG
Junior Member
Junior Member

Re: Amano-ravut

Viesti Kirjoittaja JG »

pleko_88 kirjoitti:En osaa nyt sanoa tarkalleen tulevaan hintaa, täytyy laskeskella, mihin kannattaa se laittaa, kun näköjään ravutkin tilataan nykyään mieluiten Saksasta. :) 20kpl erä olisi varmaan irronnut n. 50,00 eurolla. Isokokoista (otamme luultavasti vain sitä). Pientä saisi huomattavasti edullisemmin, mutta isompi parempaa, niin ei mene niin helposti kalojen suihin.
Harmi. Oletin hinnan korkeaammalle. Jos oisin tiennyt, niin toki olisin ostanut sulta koska nyt se meni tilauskuluineen aika tarkkaan tohon viiteenkymppiin.
JG
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JG »

pleko_88 kirjoitti:Kyllä mä peltsi sua hyvin ymmärrän. Näinhän se nykyään on. Lähes kaiken saa halvemmalla ulkomailta kuin Suomesta. Usein myös helpommin ja nopeammin. Monet suomalaiset yritykset ovat jääneet myös ulkomaisten jalkoihin, koska ihmiset vähemmässä määrin niistä enään kuluttavat. Varmaan 60% kotimaan eläinliikkeistä on lopettanut parin vuoden aikana, juuri luin kauppalehdestä, että maan suurimpiin kuuluva franchising ketju Faunatar - emoyhtiökin meni hiljattain konkurssiin. Liikkeet vähenevät, harrastajat vähenevät, seuratoiminnassa on dramaattinen laskusuunta. Kierrehän on loputon, mielenkiinnolla odotan mihin ylipäätään valtiomme on menossa, kun mitään ei kannata valmistaa, eikä myydä enään pian Suomessa. :) Ainakin meillä näkyy kivasti jo katukuvassa, kun kohta joka kolmas liikehuoneisto seisoo tyhjillään. Mielenkiinnolla jään odottelemaan, mistä ensimmäisenä lähdetään kunnolla leikkailemaan (opintotuet, työttömyyskorvaukset, eläkkeet?), kun valtio maksaa joka suuntaan korvauksia sen sijasta, että saisi tuloja lopettamaan joutuneilta yrityksiltä työntekijöineen.

Akvaariopuolella tilannetta mutkistaa vielä kovasti Evira:n asettama eläimien kuljetuskielto. Vaikka kyllähän ne sieltä Saksastakin jonkun kyydissä tulevat, ne vaan tulevat "pimeesti" kun ei kukaan tiedä laatikon sisältävän elävää. Ajaako tämä kotimaiset liikkeet pakkorakoon, toimittaa tavaraansa pimeesti? Aikaisemmin kauppiastasolla uskottiin, että elävän asiakkaat sentään ostaisivat kotimaasta, vaan eipä sekään mikään itsestään selvyys enään ole.

Tulevaisuuden, edes muutamien akvaarioliikkeiden säilyminen on puhtaasti sellaisten asiakkaiden varassa, jotka haluavat erityisesti kannattaa kotimaisia akvaarioliikkeitä, kannattaa kotimaista liiketoimintaa. Vaatii runsaasti ihmisiä, jotka haluavat edelleen nähdä asioita livenä, eikä pelkästään tilailla tietokoneruudulta. Kannattaa itse miettiä tarkkaan, mitä haluaa kannattaa ja tukea. Itse en lähde ketään omista valinnoistaan tuomitsemaan, mielestäni kukin saa ihan vapaasti päättää. Kunhan kaikki varmasti ymmärtävät valintojensa vaikuttavat seuraukset. :=)

Tää nyt lähti kovin risteilemään alkuperäisestä, mutta lupaan lopettaa tähän! [:I] Kiitos ja hyvää viikonloppua kaikille! :P
Ymmärrän. Tämä on vaikea yhtälö myös akvaarioharrstajalle joka haluaisi kauppojen säilyvän mutta jolla ei ole liikaa rahaa.
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Mä olen tilannut monta kertaa Shrimp visionilta ja pika on tullut max 2 vrk ja hidas maakuljetus ( jos laittavat maanantaina postiin ) on tullut perjantaisin ja silloin pitää olla kotona vartoomassa. Jos ei ole paikalla tai jättänyt valtakirjaa niin vievät viikonlopuksi vielä varastoon.
Ja olihan tuosta kyseisestä lähetyksestä toiset ravut kuolleet, joten en pidä sitä fiksuna toimintana näin talvisin.Tuolla liikkeellä on poikeuksellisen hyvä mahdollisuus tilata vain 2 pussin satsi pikana, jolloin kuljetusmaksu on mielestäni kohtuullinen. Itse tilaan kuitenkin aina vasta kun ilmat ovat lämmenneet. Tarkoitus ei ole syytellä, vaan antaa informaatiota noista kuljetusajoista.
Tampereen hinta kuulostaa tosi reilulta, koska täällä pääkaupunkiseudulla, kun niitä on ollut saatavilla, ovat olleet 6.90 kpl.
JG
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JG »

Tarkoitus on olla passissa.
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member

Hyvä :)
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member

Tulikin mieleen, että mulla on noita muutamia ylimääräisiä, vois viedä huutikseen la 6.4.2013.
Kas kun ei ole muuten vielä avattu mitä tuot huutikseen -ketjua?
Melanie
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Melanie »

Ei vallumaaritilla ole tulisukarapuja? En ole varma pääsenkö silloin huutokauppaan, mutta toisaalta en tiedä onko sekään niin huono juttu. :mrgreen: Voi olla että ilmestyy pakkosaada-oireita. 8O
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member

On niitäkin. Huutokaupassa tosiaan iske herkästi ostohulluus.....
peltsi92
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja peltsi92 »

Tosiaan maanantaina lähtivät saksasta ja yleensä ovat paketit perjantaiksi ehtineet, mutta nyt jostain syystä jäivät viikonlopuksi ja maanantaina tulivat. Hummelit kuolivat mutta muut hengissä, hummelit oli tosi pieniä n1cm luokkaa joten eipä varmaan lämpöselläkään olisi välttämättä kestäneet. Suurempi kuolleisuus mulla aikoinaan oli kun kesällä tilasin, kuuma noille tuntuu pahempi olevan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”