Yritin syksyllä tuhota pikkuakvaarion kierteiset sukupuuttoon niin, että tyhjensin sen kaloista ja käytin viikon verran ehkä 10-kertaista Easy Carbo -yliannostusta. Joissakin nettikeskusteluissa on sanottu kierteisten olevan herkkiä kyseiselle aineelle. Minulla se ei tehonnut mitenkään. Tai sitten yliannostuksen olisi pitänyt olla vielä pari potenssia kovempi.snikerox kirjoitti:... Tuleeko kierteisille ongelmia Easy Carbosta? Käytän tällä hetkellä normaali-annostelun verran. ...
Kierteiset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Kierteiset
Mitkä kaikki kalat syövät kierteisiä ja etenkin niitä pikkuisia kotilonalkuja?
Sain viikko takaperin "kourallisen" kierteisiä ja niitä isompia näkyykin satunnaisesti matelemassa kannossa ja hiekalla, alkuvaiheessa uskoin nähneeni hieman läpikuultavia "poikasia" mm. lasissa mutta nyt niitä ei enää moneen päivään ole ilmestynyt. Isoja onnistun bongaamaan yhden tai kaksi jos oikein haeskelen, mutta senttiä pienempiä ei ole missään.
Syylliseksi epäilen aasianmutakalaa, mutta haluaisin varmistaa etten nyt hauku väärää puuta. Mutakalat ovat kyllä kovia tonkimaan ja tutkailevat välillä laseja myöten kaiken mahdollisen mitä akvaariossa tapahtuu.
Onkohan minun edes mahdollista lisätä kierteisten määrää jos ne eivät ehdi aikuiskokoon ollenkaan?
Sain viikko takaperin "kourallisen" kierteisiä ja niitä isompia näkyykin satunnaisesti matelemassa kannossa ja hiekalla, alkuvaiheessa uskoin nähneeni hieman läpikuultavia "poikasia" mm. lasissa mutta nyt niitä ei enää moneen päivään ole ilmestynyt. Isoja onnistun bongaamaan yhden tai kaksi jos oikein haeskelen, mutta senttiä pienempiä ei ole missään.
Syylliseksi epäilen aasianmutakalaa, mutta haluaisin varmistaa etten nyt hauku väärää puuta. Mutakalat ovat kyllä kovia tonkimaan ja tutkailevat välillä laseja myöten kaiken mahdollisen mitä akvaariossa tapahtuu.
Onkohan minun edes mahdollista lisätä kierteisten määrää jos ne eivät ehdi aikuiskokoon ollenkaan?
240l, 180l, 60l, ja rapula 21l
Lisäksi vapaa aikaa jakamassa siitostamma(+varsa) ja lapset+mies.
Lisäksi vapaa aikaa jakamassa siitostamma(+varsa) ja lapset+mies.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Pallokalat (niitä sulla tuskin on) sekä Botia -suvun nuoliaiset ainakin syövät kierteisiä. Mutakalasta en osaa sanoa, syökö se.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
- Junior Member
Täällä ilmoittautuu uusi akvaristi!
Meidän altaasta löytyy miljoonakaloja, seeprakaloja, kirsikkabarbeja, kuparimonnisia sekä partamonneja. Haluisin sekaan pari kierteistä, mutta mistä sellaisia saisi? Olen lueskellut että ne tuntuvat olevan jopa riesaksi asti joidenkin akvaarioissa, mutta miten niitä tänne meille ilmestyisi? Kysymys kaksi kuuluukin että voiko niitä edes heittää tuonne meiän kalojen sekaan? Meidän fisut ovat vielä vauvoja kaikki, mutta ylipäätään?
Meidän altaasta löytyy miljoonakaloja, seeprakaloja, kirsikkabarbeja, kuparimonnisia sekä partamonneja. Haluisin sekaan pari kierteistä, mutta mistä sellaisia saisi? Olen lueskellut että ne tuntuvat olevan jopa riesaksi asti joidenkin akvaarioissa, mutta miten niitä tänne meille ilmestyisi? Kysymys kaksi kuuluukin että voiko niitä edes heittää tuonne meiän kalojen sekaan? Meidän fisut ovat vielä vauvoja kaikki, mutta ylipäätään?
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Hakuilmoitus vaan ostetaan palstalle ja paikkakunta kannattaa laittaa jo heti omaan profiilin. Voi tulla piankin tarjouksia!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Miten voi pitää kierteiskannan kurissa? Mulla lisääntyneet hurjasti kun olen ruokkinut enemmän kun kiekot muutti meille. Tiedän että petokotilon avulla, mutta mulla lisääntyi nekin aika hurjasti ja sitten loppui vallan kierteiset. Allas siis 500l.
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
-
- Elite Member
Laita yöksi akvaarioon vaikka kurkun tai kesäkurpitsaviipale ja nouki siihen kerääntyneet kierteiset ylös akvasta.
Kierteisten pitäs liikkuu aktiivisemmin yöllä joten kun lamput sammuu niin pidä muutama tunti noita kasviksien paloja akvassa ja nouki ylös.
Kierteisten pitäs liikkuu aktiivisemmin yöllä joten kun lamput sammuu niin pidä muutama tunti noita kasviksien paloja akvassa ja nouki ylös.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Siis kun valot sammuu niitä nousee paljon hiekalle, pitääpi kokeilla.miljoonakala84 kirjoitti:Laita yöksi akvaarioon vaikka kurkun tai kesäkurpitsaviipale ja nouki siihen kerääntyneet kierteiset ylös akvasta.
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko
-
- Member
Sopivatko kierteiset 1-2mm hiekkaan? Pystyvätkö mylläämään siellä joukossa?
240 l
54 l
54 l
-
- Junior Member
Haittaako jos hiekkaa ei möyhi ikinä.Meillä on varmaan 10-20kierteistä
63l ja isompaa tahdon.