Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
matko
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: N/A

Re: Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista

Viesti Kirjoittaja matko »

Oli ainaki viime viikolla käärmekaloja kujessa. 22 euroo kappale. Kun on itelläkin ostoslistalla, kunhan saan päällilasit altaaseen (Kuulemma kovia karkaamaan).

Tyttöystävä totes panterikiipijöistä "Noikin tollasii rumia möllyköitä" :D Pitää kai hommaa jtn kongontetroija tai muuta hänen silmää miellyttävää :D
Hopotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Hopotus »

Pakko laittaa ukon kommentti hunajarihmakaloista!

Pakotin sen katsomaan keittiön altaan hunajarihmakaloja, joista 3 on poikia ja 2 tyttöä, kun pojat ovat saaneet niin mahtavan voimakkaat värit ja liikkuvatkin nykyään näkösällä (hunajat asustaneet n. 3-4kk meillä).

Ja se kommentti: "Mä en voi sille mitään, mutta aina kun mä katon noita (poikia) mulle tulee mieleen se oranssimusta auto hurjapäistä; tokyo drift" :mrgreen:
Ja siltähän ne kieltämättä näyttääkin!
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
petterivirtanen
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja petterivirtanen »

Minulla oli muutama vuosi sitten 250 litran akvaariossa muiden kalojen joukossa kuparimonnisia, partamonneja ja muutama pieni haarniskamonni. Eräs luonani käynyt nainen oli aivan varma, että kyseessä oli saman lajin kalat. Hän ei suostunut melkein millään uskomaan, että kuparimonnisista ei kasva partamonneja eikä partamonneista haarniskamonneja, koska hänellä oli itsellään ollut lapsena akvaario.

Kyseisellä henkilöllä oli tosiaan ollut joskus akvaario ja hänellä oli kai jäänyt mieleen sen aikaiset (1960-1970 lukujen) akvaarioiden hoitorutiinit, koska hän aina jaksoi ihmetellä, kuinka rankkaa akvaarion hoito on, kun akvaario pitää hänen mukaansa aina säännöllisesti tyhjentää kokonaan, pestä ja keittää esim. sora, kivet, kannot ja kaikki muukin kaloja ja kasveja lukuunottamatta, kuinka akvaario pitää pestä huolella ja sitten laittaa kaikki takaisin akvaarioon. Sitäkään hän ei tahtonut uskoa, että en koskaan tehnyt akvaariooni sellaista suursiivousta.

Ostaessani siihen 250 litran akvaarion kiilakylkiä silloin kuin se akvaario minulla oli, ostin ensin sinne niitä muistaakseni 20 ja parin viikon päästä toiset 20. Ne myöhemmin tulleet kiilakyljet olivat pienempiä kuin ne ensin hankitut, ehkä noin 3/4 niiden isompien koosta. Sen jälkeen sain usein kuulla, että "Ovatko nuo kiilakyljet jo ehtineet kutemaankin", kun ihmiset luulivat niitä pienempiä kiilakylkiä niiden isompien poikasiksi. Huvittavaa tuossa kysymyksessä oli se, että olisi aika nopeaa toimintaa, jos kalat parin viikon kuluttua saapumisestaan akvaarioon olisivat saaneet poikasia, jotka olisivat kasvaneet niin nopeasti, että olisivat kerinneet kuoriutua mätimunista ja kasvaa jo melkein täysikokoisiksi :) .

Sitten on valitettavasti näitä vähemmän mukavia kommentteja, kuten ihmettelyä nykyisen akvaarioni kalastosta (joka on ollut sama jo muutaman vuoden). Ihmisiä ihmetyttää suuresti, että "Eivätkö nuo kalat ole vieläkään kuolleet". Ihmiset siis tuntuvat ajattelevan, että akvaariokalat elävät korkeintaan vain muutaman viikon tai kuukauden ja sittent taas ostetaan uusia. Myös partamonnini herättää ihmisissä ihmetystä makaamalla akvaarion pohjassa. Ihmiset eivät tunnu millään oppivan, että se ei ole kuollut, vaikka se ei liikukaan koko ajan. Usein saa kuulla, että "Katso nyt, tuo monni on kuollut, ihan varmasti on! Ota nyt se pois sieltä akvaariosta, sillä kuollut se on". Ihan kuin ihmiset oikein toivoisivat, että se olisi kuollut, mutta minä vain olisin niin tyhmä, etten ole sitä huomannut 8O [}:)] .
Jakulaari
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Joskus vuosia sitten kun olin juri ostanut kääpiönuoliaisa, niin kaveri tuli perheineen kylään. Heidän silloin noin 3-vuotias tytär katseli nuoliaisten touhuja pitkänaikaa ja tokaisi sitten hieman halveksivalla äänellä, että matoja. Vähän pisti itseä hymyilyttämään, olin sitten ostanut vajaalla parilla sadalla Eurolla akvaariooni parven "matoja"... :roll: :mrgreen:
Raasu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Raasu »

Mulla on yleisin noista sammakoista "Hyi, elääks noi?" :mrgreen:
Siis tietenkin mulla on akvassa sammakoita koristeena, mitenkäs muuten :roll:
470 litranen kalasoppa
Zansku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Zansku »

Äitini totesi käydessään, että nythän teillä on "ihan oikeita" ahvenia akvaariossa, kun näki winemillerit. Toinen kyseisistä kaloista kuultu kommentti on "onko ne oikeesti noin isoja?" (öööö... ei, meillä on vaan suurennuslasit tossa altaan laseina ni kalat näyttää suuremmilta kuin ovat? :roll: )
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Kaverini kommenttit "Taasko sä ostit noita lahnoja" (loistobarbi), "Mitä jos toi krokotiili hyppää tuolta akvaariosta pois"(maatiaispartamonnni)
Ei oikein muuta oo sanottu, muuta kuin toi yleinen "hyi käärmeitä" (piikkisilmä) :mrgreen:
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloist

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Äitini tuomio innokkaasti touhuavista helmimonnisista: "Ne on kun rotan poikasia!". Kardinaalitetrat sentään olivat kauniita kaloja hänen mielestään. :mrgreen:
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Kalasoppaa haluttaisiin mun asukeista usein tehdä, johon yleensä vastaan että kyllä tuosta sopasta nälkä jäisi.

Ehkä rasittavimmat kysymykset mitä usein kysytään on että ''kuinka paljon yks kala maksaa'' ja että ''kauanko yks kala elää?''
Noista seuraa syvä huokaus ja pään seinään iskeminen.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Heh.. No onhan kommentteja teillä ollu :-D

mulla loppujenlopuks aika vähän on tullu muuta ku et "onpas kauniita ja mageita" tai sitten otot kun olivat vallisnerianlehdillä roikkumassa niin yks kaveri hihkas innoissaan että "ootko sä huomannu et sulla on syntyny pieniä kaloja altaaseen" :) olivat sillo niitä altaan pienimpiä ja taitavat olla sitä vieläkin..

Ja piikkisilmiä etitään että missä ne kivat madot on :) ja isosta albiinopartisukost on todettu että onpas harvinaisen rulma kala! On se tosiaan aika karun näkönen mut syytön se siihen on :D

Ainiin ja mun isä kyselee isoista tikruista et joko voi tulla ongelle ja et syökö ne kastematoja :-D
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Onnimanni
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Onnimanni »

Kun esittelin ystävättärelle lehtikalapariskunnan pikkuruisia sukukalleuksia näiden kutuaikana niin ystävätär kysyi epäluuloisena: "Miten nuo parittelee???" :mrgreen:
Juuh, eihän se onnistu... :mrgreen:
"What did the boy octopus say to the girl octopus? -I want to hold your hand hand hand hand hand hand hand hand."
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Paras kaverini kysyi tuossa yksi päivä kun tuli meille Wanhoihin puettavaksi: "Onko tuossa kaksi jotain mustaa kalaa?" (Katinkultamonnit söivät).

Kommentti ei sinällään ollut hauska muuten kuin että jätkä on papereinen mukaan sokea. :mrgreen:
(No siis se sokeus vaihtelee, lähinnä taitaa olla putkinäköä, diagnoosina tuntematon)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Kalasoppa

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Aina yhtä hauskaa kun kysytään tarviiko tohon akvaarioon vaihtaa vettä. Aina kysyjä on yhtä hämmästynyt kun vastaa kyllä tarvitsee 17 000l vuodessa. Muutenkin saa aina uskomattomia ohjeita ja ehdotuksia ihmisiltä joilla ei ikinä ole ollut akvaariota. Ai niin ja yksi yleinen kysymys on onko noi muovikasveja [}:)]
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Olen kuullut viime aikoina monta kertaa jotakin sensuuntaista kuin "oi, enpä ole ikinä nähnyt näin hyvinhoidettuja akvaarioita! Onpa ne nättejä!"

Sitten katselen epäuskoisena umpeenkasvaneita ryteikköjä, joiden kasvit liehuvat sinilevää ja laseista hädin tuskin näkee läpi. Nämä ihmiset eivät ole koskaan tainneet nähdä akvaariota, jota on ylipäätään hoidettu.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Narya
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Narya »

Viime viikonloppuna kävin mummon kanssa eräässä Faunattaressa katselukierroksella. Yhdessä altaassa oli kääpiöpalloja ja kerroin että omassa akvassa on samanlaisia. Mummon kommentti oli "Et sie tykkää tällasist näteist kaloista?" ja näytti sitten platyja.
Juu olihan ne käppänät aikamoisia ruipeloita ja kauneus on katsojan silmässä, mutta... :roll:
96l + 54l
Kalaa kalaa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Siskoni kommentti facessa kesälomani aikoihin:

" Kävin ruokkimassa siskon kalat, kun tämä on matkoilla.
Toinen toistaan omituisemman näköisiä otuksia siellä olikin akvaarioissa, ja yrmyleukaisia rumia piraijoita." :)

Erikoisemman näköisiä mulla piraijoiden ohella oli varmaan ripsimonnit, niilinhauet,nokkamonnit, käärmekalat, pantterikiipijät ja mustaveitsikalat.

Ja kesällä altaita oli joka ikisessä nurkassa..nyt olen koettanut päästä vähempään allaslukuun.
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
trollfest
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja trollfest »

Äitini totesi joskus kun näki ensimmäistä kertaa edellisessä altaassa uudet Lehtikalat "Oi, oot ostanu lehtipihvejä!".
Heillä on kiekkola, joten ilmeisesti muut lajit päässeet unohtumaan.. :D
Tällä hetkellä talossa 40l kasvi- ja rapukuutio ja hevimies.
Ei niin akvaarioaiheiset höpinäni
dabi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja dabi »

Meillä yleensä vieraat ovat ihmeissään ettenkö kalojani syötä lainkaan. Lehtikset ovat aina niin "nälissään" tuijottamassa lasin läpi jos joku tulee lähelle. Nykyään jo tiedän etten ruoki kaloja mikäli äiti on tulossa käymään.
200l kalat, 100l liskola, 360l uusi projekti, 3xSeropiHurttia & pikkuinen tytär <3
BLOGI: http://dabinblogi.blogspot.com (meidän perheen elämää)
Missy80
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Missy80 »

Mun miesystävälle kaikki kalat ihan pikkutetroja myöten on kuulemma ahvenia. Silti ihan paras oli kun puhdistelin akvaariota sisäpuolelta kädet pohjaa myöten vedessä ja mun 20 senttinen ukkopartis sieltä tuli ihan liki mun kättä. Mies peräänty pari metriä ja sano et äkkii ne kädet pois akvasta ettei tule haavoja. No joo... on toi mua kerran purassut :D
dabi kirjoitti:Meillä yleensä vieraat ovat ihmeissään ettenkö kalojani syötä lainkaan. Lehtikset ovat aina niin "nälissään" tuijottamassa lasin läpi jos joku tulee lähelle. Nykyään jo tiedän etten ruoki kaloja mikäli äiti on tulossa käymään.
Tää on kans niin arkipäivää. Ei tarvii ku kurkistella taistoakvoja tai noita missä on avainkirjoja niin tulevat kattomaan suu lasissa kiinni saiskohan sitä ruokaaki joskus. Pakko kyl myöntää et välillä itekin hellyn niiden tuijottelulle ja annan sit vaik pienen palasen surviassääsken toukkia.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Siirretäämpä tämä oikeaan paikaan.
Yks meidän serkku sano että yksi miun pandapiikkisilmä muistuttaa saimaannorppaa kun on niin läski ja mie ristin kyseisen otuksen Saimiksi. Nykysin tuolla akvassa uiskentelee tosin kaksi yhtä läskiä piikkaria joten hankala sanoo kumpi on Saimis.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

7330 kirjoitti:Olen kuullut viime aikoina monta kertaa jotakin sensuuntaista kuin "oi, enpä ole ikinä nähnyt näin hyvinhoidettuja akvaarioita! Onpa ne nättejä!"

Sitten katselen epäuskoisena umpeenkasvaneita ryteikköjä, joiden kasvit liehuvat sinilevää ja laseista hädin tuskin näkee läpi. Nämä ihmiset eivät ole koskaan tainneet nähdä akvaariota, jota on ylipäätään hoidettu.
Tämä on just niin tuttua. Itse suunnilleen roikkuu molemmissa ovenkarmeissa estääkseen vierailta pääsyn sisälle kun akvaario on omasta mielestä kuin mikäkin räme, ja vieraat sitten huokailevat autuaina, vajoavat ajatuksiinsa akvaariota tuijottaen ja sanovat että on se vaan niin esteettistä kun joku harrastaa akvaariokasveja eikä niitä syöviä kirjoahvenia.
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

trollfest kirjoitti:"Oi, oot ostanu lehtipihvejä!".
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jostain syystä ne kalat mitä altaista löytyy, eivät koskaan miellytä niitä muita altaan tuijottelijoita. Kasvejakin on aina liikaa tai liian vähän.
Joskus pikkuisista hehkurasboroista on kysytty kauanko kestää ennenkuin ovat aikuisia (siis nämä joiden kerroin juuri kuteneen, mitä ihmettä?). Ja taistelukalat olisivat kauniita, mutta niitä pitäisi olla n 20 per allas tms...

Mutta tiedän itse heitteleväni ihan yhtä tyhmiä kysymyksiä vaikka autoista, niin että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
KultaIntoPii
Starting Member
Starting Member

Re:

Viesti Kirjoittaja KultaIntoPii »

aquaario kirjoitti:Tummista piikkisilmistä: Huih, mitä noi madot on? (hetken katselun jälkeen) ...eiks kastemadot kuulu laittaa multaan. 8O
Sama juttu, ja joskus sanotaan pieniks käärmeiks.
cassie_86
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Itse olen huomannuttämän ilmiön myös, itsestäni tuntuu että lasit ovat levässä ja kasveista on tullut hirveä ryteikkö niin vieraat kehuvat miten hyvin hoidettuja ja siistejä altaat ovat.
Paitsi poikkeus on äitini, heti kun äippä tulee kylään se ottaa levämagneetin käyttöön ja kertakäyttöluutulla hinkkaa joka altaan lasit ulkopuolelta ja jalustan kaikki nurkat :roll: Parasta tässä on se ettei äidillä ole itsellään ollut ikinä mitään allasta, itseppähän otin sen mukaan kaveriksi vedenvaihtoihin kun oli kerran kylässä ja valitteli tekemisen puutetta ja siitä se sitten lähti.. Nykyään vierailupäivät on myös altaanhuolto päiviä 8-)
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
KultaIntoPii
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja KultaIntoPii »

Mietin että "Voiskoha ostaa sammakoita akvaarioo"., Johon äiti vastas: "Älä sammakoita osta, kun ne on vähä semmosia eläviä, ja kalat on vähän enemmän leluja."

Hmm... jaa että sellasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”