Kalastona on kirsikkabarbeja 7 kpl (joista 1 poika, mietin josko hankkisin vielä toisen poitsun ja ehkä samasta parvesta tytön) , nuori partaimumonni, 1 leväsukarapu ja 2 porkkanasukarapua. Ja yksi n. 3 - 4cm nuolimonni, tai sellaiseksi olen ainakin sen näiden keskustelujen perusteella tunnistanut. Viihtyy ainoastaan seinillä ja pystysuorilla pinnoilla, en ole koskaan nähnyt pohjassa pötköttelemässä.
Tämä yksinäinen otto minua huolestuttaa, kun on mitä ilmeisimmin parvikala. Haluaisin sille kavereita kun tuntuu ihan veikeältä otukselta, mutta mahtuuko tuohon minun purkkiin useampi vai pitäisikö tämä luovuttaa eteenpäin johonkin valmiiseen porukkaan? Viihtyvätkö otot sekasakissa, siis jos muut tyypit on eri alalajia (kun tuon tunnistaminen on vähän heikohkoa) vai pitääkö selvittää tarkka alalaji ennen kavereiden hankkimista? Minkäkokoinen parvi tuonne mahtuisi?
Pitäisikö minun luopua oto(i)sta, ravuista tai partiksesta vai mahtuuko tämä porukka levien kimppuun keskenään?
Haluaisin tuonne lisääntyviä sukarapuja puuhastelemaan, muuta intoa kalaston kasvattamiseen ei ole. Pikemminkin omat innostukset on sisustus/kasvipuolella, jossa en ole myöskään päässyt vielä alkua pidemmälle.
Kiitokset jo etukäteen kommenteista.
edit. lisättäköön että kierteiset pitävät akvasta hyvää huolta ja niitä riittää vaikka muille jakaa