Vesihiisi kirjoitti:Voi herraisä - mitä noita lääkitsemään; eläinrääkkäystä! Saksilla pää pois niin ongelma hoituu

Tulee vain mieleen pitääkö vielä akva varmuudeksi vielä lääkitä? Ainakin itse poistaisin välittömästi nuo sairaat kalat, ehkä koko kardinaalijengin....
Ja riehuuko loinen yleensä vain tetroissa? Onko altaassa muita potentiaalisia lajeja, johon se voisi iskeä? Jos kardinaalitetrat ainoita tetroja, riittäisikö vain dekapitaatio nopeasti?
Mutta jos kardinaalitetroja olisi esim. 50, mitä sitten, jos parilla sairaus. Kaikilta henki pois?
Eviran mukaan eri tetralajeilta löydetty tämä yleensä....
Auttaako yhtään runsaat vedenvaihdot, ettei itiöitä tule veteen paljon. Tarkoitushan on pitää ne mahd. vähäisinä vedessä?
Itse Tremazolista minulla on yksi kokemus. Ei edes kalanpoikaset kärsineet ja biologinen suodatus täydessä terässä kuurin jälkeen. Joten sitä lääkettä en ns. pelkäisi, jos tarve vaatii. Myös omput, sukikset ym. täydessä kunnossa.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja.
http://www.fisutar.fi