Sopiva parvikala 350 litraseen lehtikalojen seuraksi.
Valvoja: Moderaattorit
Sopiva parvikala 350 litraseen lehtikalojen seuraksi.
Elikkäs ehdotelkaas mulle joku parvikala 350 litraseen altaaseen, jossa on lehtikaloja, plekoja ja monnisia, lämpötila n. 27 astetta sekä pehmeä vesi. Kriteereistä sen verran, että lehtikalat ei syö sitä, eikä se kiusaa/häiritse lehtareitani ja sen pitäis olla aika värikäs tai muuten näyttävä/mielenkiintoinen. Omiakin vaihtoehtoja olen päässäni pyöritellyt, mutta haluaisin vielä kuulla, että mitä parvikaloja te olette oinnistuneesti pitänyt lehtareiden kanssa samassa akvassa? 
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Blogini
Re: Sopiva parvikala 350 litraseen lehtikalojen seuraksi.
No miten olisi safiiri-, kulma-, kirsikka-, timantti-, tai musta-aavetetra? Tuo lämpötila on kyllä aika korkea millekkään näistä tetroista ja lehtikalakin pärjäisi kyllä 26-asteessa. Mutta jos itse tuon purkin saisin niin jotain noista. Mutta vesiarvot kannattaa katsoa ja mihin sopii parhaiten 
Ilman muuta, ja muut ilman
Ihan hyviä vaihtoehtoja on jo tullut, mutta valitettavasti mikään ei ehkä täisin ns. iskenyt.
Onko muuten joku pitänyt kardinaalitetraa menestyksekkäästi lehtikalojen kanssa samassa akvaariossa, koska muistan, että jollain täällä AW:ssä oli näitä ihan hyvin yhdessä, miten on?
Onko muuten joku pitänyt kardinaalitetraa menestyksekkäästi lehtikalojen kanssa samassa akvaariossa, koska muistan, että jollain täällä AW:ssä oli näitä ihan hyvin yhdessä, miten on?
Blogini
Blogini
Itse en kyllä laittaisi kalliiksi se tulee ostaa joka kuukausi uudet tetrat. Kannattaa katsoa joitakin korkeampia ja suurempia tetroja, kyllä niitä periaatteessa samassa mutta ne kuitenkin ovat luonnossa toistensa ruokaa, joten se ei ole hyvä idea. Tetrat stressaantuvat kun joutuvat lehtiksiä pakoilemaan. Jos nuo tetrat ei iske niin entäs sitten kiilakylki tai viisiraitabarbi? Ne ovat vikkeliä ja mielenkiintoista seurattavaa?
Ilman muuta, ja muut ilman
-
cassie_86
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Itsellä on lehtisten ja plekojen kanssa ollut jo useamman vuoden kongontetroja. Olen tykästynyt, eivät säikähdä vaikka vesi kesällä on jopa 29"C, pitävät puolensa lehtikalojen ja ahneiden haarniskamonnejen kanssa ja muutenkin ainakin minulla olleet kestäviä ja terveitä kaloja. Suosittelen 
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
-
Vesihiisi
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Miten olis tulijuovabarbi? Todella näyttävännäköinen kala; saataa kyllä tuo sinun allas olla vähän nippa nappa parvelle! Vastatkooon joku joka luulee tietävänsä
Mulla oli aikanaan 15 kpl parvi 720:ssa ja oli kyllä upea ilmestys. Se menee tuonne 27 asteeseen.
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Tuo kongontetra vaikuttaa kyllä tosi hyvältä, siitähän pitääkin alkaa etsimään enemmän tietoa.
Mites kova toi kongo on näykkimään rihmakalojen rihmoja, kun ajattelin joskus ottaa tuonne altaaseen keltarihmoja, näykkivätkö rihmojen rihmat?
Tulijuovabarbi on kyllä kans nätti, mutta se taitaa kasvaa vähän liian suureksi tuohon mun altaaseen, että ei niitä taida mahtua kunnon parvea ja noi lämmötkin on vähän siinä ylä rajoilla, joten taidan päätyä ennemmin noihin kongoihin.
Mites kova toi kongo on näykkimään rihmakalojen rihmoja, kun ajattelin joskus ottaa tuonne altaaseen keltarihmoja, näykkivätkö rihmojen rihmat?
Tulijuovabarbi on kyllä kans nätti, mutta se taitaa kasvaa vähän liian suureksi tuohon mun altaaseen, että ei niitä taida mahtua kunnon parvea ja noi lämmötkin on vähän siinä ylä rajoilla, joten taidan päätyä ennemmin noihin kongoihin.
Blogini
Blogini
-
cassie_86
- Senior Member

Mulla on helmirihmakaloja eikä kongontetrat niistä ole välittäneet. Ihan pienet sintit esim. kiilakyljen poikaset joutuivat kyllä ruokalistalle, mutta isommat kalat ovat saaneet kyllä olla rauhassa.
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
-
Kana +-yksipantteri
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
Meillä sama kokoonpano ja yhtä hyvät kokemukset yhteiselosta. Kongot eivät todellakaan välitä yhtää tositen kalojen rihmoista ja suurista liehuvista evistä. Toisiaan sen sijaan pöllyttävät etenkin kutuaikana melko kovastikin. Lähes jatkuvaa pientä kahinaa ei siis kannata huolehtia, se on lajin normaalia käyttäytymistä. Näyttää rajulta, mutta vaurioita kilpakumppanit saavat aikaan harvoin.cassie_86 kirjoitti:Mulla on helmirihmakaloja eikä kongontetrat niistä ole välittäneet.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
On viihtyneet samassa kardinaalit ja lehtarit, toki huomioiden että tetrat ovat sen kokoisia etteivät jouda suupaloiksi.
Keisaritetrat ja romminokat myös menestyneet lehtareiden kanssa.
Keisaritetrat ja romminokat myös menestyneet lehtareiden kanssa.
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0 ♥
Meillä lyhtytetroja, intiaaninsulkia, safiiritetroja, eikä ketään ole syöty.
Jopa otot ovat saaneet olla rauhassa vaikka pieniä ja pitkulaisia ovatkin.
Jopa otot ovat saaneet olla rauhassa vaikka pieniä ja pitkulaisia ovatkin.
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAS
Punaselkätetrat, timanttitetrat, safiiritetrat. Noin esimerkiksi.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
murmelinpentu
- Junior Member

Mulla on lehtikalapariskunnan kanssa neontetroja ja rubiinitetroja ja kaikki on pysynyt hengissä eikä ole lehtikalat yhtään ajanut edes takaa tetroja.
Miltäs kuulostaisi sitruunatetrat tai safiiritetrat?
Miltäs kuulostaisi sitruunatetrat tai safiiritetrat?
Ota joku barbiparvi. Ovat vilkkaita ja rohkeita.
Meillä asuu kaksipistebarbeja yhdessä lehtikalojen kanssa ja loistobarbeja sinirihmakalan kanssa. Molemmat kombinaatiot ovat toimineet hyvin.
Meillä asuu kaksipistebarbeja yhdessä lehtikalojen kanssa ja loistobarbeja sinirihmakalan kanssa. Molemmat kombinaatiot ovat toimineet hyvin.