Uusi akvaario tulossa, silikoonien vaihdosta kyselisin

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mari_
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Uusi akvaario tulossa, silikoonien vaihdosta kyselisin

Viesti Kirjoittaja Mari_ »

Minulle tulee uusi 100L:nen akvaario.. :)

Akvaario on ollut jonkin aikaa vanhainkodilla ja sen jälkeen pari vuotta tällä joka sen nyt minulle myy. (Ei ole tarkkaa tietoa kauanko se on vanhainkodilla ollut, mutta vähemmän kaiketi kuin tuo pari vuotta) Silikooneja ei ole vaihdettu koskaan.. Kauanko ne pysyvät hyvänä, milloin pitää vaihtaa?

Toki vedenpitävyyden voi testata (ja vedenpitävä pitäisi olla, kun oli vielä ihan vasta käytössäkin) mutta näkeekö niistä mitenkään muuten, että milloin on aika vaihtaa? :D

Niin ja kysyisin vielä, että onko semmoinen "metallikehikko" akvaariojalusta aivan tukeva & turvallinen? :D Näyttää niin huteralta..
murmelinpentu
Junior Member
Junior Member

Re: Uusi akvaario tulossa, silikoonien vaihdosta kyselisin

Viesti Kirjoittaja murmelinpentu »

Minulla olisi sellainen käsitys (oikaisee joku jos olen väärässä) että jos altaan silikoonit on siistin näköiset ja pehmeät, niin ovat ihan hyvät. Ainakin jos on kovat haperot niin heti vaihtoon. Jos allasta on säilytetty kylmässä paikassa niin luulen että silikonit pitää vaihtaa.
Kannattaa tietysti testata kunnolla vedenpitävyys.

Sitten niihin alumiinijalustoihin, itsellä on 430 litraisessa altaassa semmonen ja toisessa 300 litraisessa kilpikonnan altaassa myöskin ja hyvin pysyvät paikallaan, kunhan laitat vatupassiin. Oikeastaan juju onkin siinä,että jalusta on kevyt ja päälle tulee painava allas,niin hyvin pysyy paikallaan. :)
Sanja
Junior Member
Junior Member

Re: Uusi akvaario tulossa, silikoonien vaihdosta kyselisin

Viesti Kirjoittaja Sanja »

Ei minustakaan silikoneja tarvitse vaihtaa, ellei niissä ole jotain näkyvää vikaa. Jos ne ovat alkaneet irtoilla ja niiden alle on kasvanut pahasti levää tai joku on pureskellut ne ihan haperoiksi, niin sitten. Ei siinä mitään aikamäärettä ole.
500-litrainen seurala.

Myykää minulle rantamonni! Mieluusti kaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”