elikkäs olisko se tasan 100 L akvaario sopiva taisteluakalahaaremille
entä voiko silloin laittaa muita kaloja lisäksi 100 L akvaarioon
sillä eihän taistot niin paljon tilaa vie ??
taistelukalahaaremi akvaarion koko
Valvoja: Moderaattorit
Re: taistelukalahaaremi akvaarion koko
Hieman isompaa itse miettisin haaremille. Vaikka taistelukala ei isoksi kokonsa puolesta kasva, niin sillä osaa myös olla häijy luonne, joko akoilla äijää tai toisiaan kohtaan, tai äijällä akkoja kohtaan.
Meillä oli taistohaaremi aikanaan 96l altaassa.
Vaikka hyvin onnistuikin, jopa kahden eri ukon kanssa, en silti suosittelisi kokeilemaan ellei vara-altaita löydy talosta.
Naaraat oli kaikki samasta poikueesta samaan aikaan ostettu, tulivat hyvin juttuun keskenään.
Kaikki ukot mitä meille on sattunut ovat olleet ihan totaalisia vössyköitä, vaan niin hyvä tuuri ei ole kaikilla.
Itse suosittelisin taistelukalaa lähinnä lajialtaaseen, purkin kingiksi.
Muut kalat taiston kanssa tietävät suurimmissa määrin vain ongelmia. Me jouduttiin muokkamaan kalastoa 3 kertaa taiston ollessa seuralassa.
Joko taisto jahtasi muita, tai yleensä muut kalat innostuivat näykkimään taiston pitkiä eviä.
Nyt ei näytä tuo "vanha" 96l menevän kaupaksi, joten tyhjään purkkiin taidetaan ottaa taisto uiskentelemaan.
Niissä riittää persoonaa ihan yksikseenkin, vaikka kala on pieni, toisinaan ne vaativat egonsa puolesta että on sitä lääniä missä uiskennella.
Vaikka hyvin onnistuikin, jopa kahden eri ukon kanssa, en silti suosittelisi kokeilemaan ellei vara-altaita löydy talosta.
Naaraat oli kaikki samasta poikueesta samaan aikaan ostettu, tulivat hyvin juttuun keskenään.
Kaikki ukot mitä meille on sattunut ovat olleet ihan totaalisia vössyköitä, vaan niin hyvä tuuri ei ole kaikilla.
Itse suosittelisin taistelukalaa lähinnä lajialtaaseen, purkin kingiksi.
Muut kalat taiston kanssa tietävät suurimmissa määrin vain ongelmia. Me jouduttiin muokkamaan kalastoa 3 kertaa taiston ollessa seuralassa.
Joko taisto jahtasi muita, tai yleensä muut kalat innostuivat näykkimään taiston pitkiä eviä.
Nyt ei näytä tuo "vanha" 96l menevän kaupaksi, joten tyhjään purkkiin taidetaan ottaa taisto uiskentelemaan.
Niissä riittää persoonaa ihan yksikseenkin, vaikka kala on pieni, toisinaan ne vaativat egonsa puolesta että on sitä lääniä missä uiskennella.

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Mulla on 250-litraisessa läjä naaraita ja yksi koiras. Kaikki lyhyteväisiä, yhtä naarasta lukuunottamatta kaikki samaa poikuetta. Seurana mm. rengasbarbeja. Huntueväistä taistoa en yhdistäisi barbien kanssa. Isoimmassa altaassa yksi lyhyteväinen koiras muun kalaston seassa (mm. lehtikaloja, tetroja). Paljon kasveja ja tosiaan vara-altaita jos jokin menee vikaan. Satalitraiseen en laittaisi haaremia ellei tosiaan olisi samasta poikueesta tms. Pikkualtaassa huntueväinen asuu yksin, ennen asui hehkurasboroiden kanssa.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Mulla oli 128-litraisessa 1k+3n haaremi. Tytöt olivat samasta poikueesta, silti joukossa oli se yksi pahnan pohjimmainen jota muut höykyttivät jos se eksyi muiden "reviirille". Enemmän tilaa olisi ollut ehdottomasti parempi. Muita kaloja mulla ei tuolla sitten ollutkaan, muuta kuin se perus partis ja pieni parvi monnisia pohjalla.