Moikka,
olen järjestelemässä sekavaksi ryöpsähtänytta kalastoa uusiksi ja samalla uusin purkkien sisustuksia... Koska en osaa päättää monnisten kohtaloa, ajattelin kysyä mielipiteitä tältä "raadilta".
Minulla on 6 kpl sekalauma mustaselkä- ja satulamonnisia, tällä hetkellä väliaikaispurkissa jossa näyttävät viihtyvän hyvin. Alkuperäinen suunnitelma oli panna ne juuri uudelleen perustettuun 100-litraiseen, johon tulee myös mustaneontetran jämät n. 10 kpl ja muutama otto (määrä arvoitus, lienee 4-5...). Mutta käykö tuo 100 litraa liian pieneksi? Toinen vaihtoehto olisi laittaa monniset prosessissa viimeisenä työstettävään 400-litraiseen, johon tulee perheen kirjoahvenet (sinileuka & kultasuupariskunnat) ja partamonnit (2kpl). Pärjääkö monninen n. 60 cm syvässä purkissa? Olisiko kirjoahvenseura liian rankkaa kilteille monnisille?
Mitä tekisin?
t. Maija
Monniset 100- vai 400-litraiseen?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Monniset 100- vai 400-litraiseen?
Itselläni on kahdessa 60cm korkeassa altaassa monnisia ja hyvin sieltä pääsevät pinnalle happea haukkaamaan, myös poikaset. Juuri noita monnisia mulla ei ole, mutta hyvin pärjäävät lehtikalojen kanssa. En usko, että pieneksi käy, koska tetrat uivat täysin eri vesikerroksissa pääsääntöisesti, mutta mikset hankkisi monnisia lisää, niin olisi komeampi ja monnisille turvallisempi parvi? Onhan pohjalla hieno hiekka? Itse laittaisin noin pienen parven 100 litraiseen, jos lisää ei hankita.
Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
Kaikissa on kyllä hieno hiekka
Ahneus taitaa voittaa: jos jemmaan nuo nelisataseen niin voi hankkia lisää monnisia...
Mutta tämähän poikii uuden ongelman: mitä sitten sataseen pohjalle?! Mielellään jotain eteläamerikkalaista kuitenkin... 

Ahneus taitaa voittaa: jos jemmaan nuo nelisataseen niin voi hankkia lisää monnisia...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Pikku-, nuoli- tai kääpiömonnisia 25 kpl? Jos vesiarvot ja lämpötila ovat niille sopivia.
Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Ennemminkin 50-60kpl kun näistä kääpiökokoisista monnisista puhutaan ja olisivat ainoita pohjakaloja.kerry74 kirjoitti:Pikku-, nuoli- tai kääpiömonnisia 25 kpl? Jos vesiarvot ja lämpötila ovat niille sopivia.
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa