Lehtika+rubiini-ja kardinaalitetra=?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
007
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Lehtika+rubiini-ja kardinaalitetra=?

Viesti Kirjoittaja 007 »

Eli minulle olis tulossa 350 litranen akvaario ja sinne tulee ainakin KAUN haaveilemani lehtikala pari, koska melkein koko muu kalasto on suht väritöntä ja yö aktiivista (plekot) lukuunottamatta haarniskamonneja ja monnisia sekä lehtikaloja. Niin olen ajatellut vastapainoksi sille isoa parvea jotain värikästä/eloisaa parvikalaa ja niitä olisi mun mielestä kardinaalitetra ja rubiinitetra, eli näistä jompaa kumpaa ehkä kumpiakin olen ajatellut tuonne parvikalaksi.
Ja siitä päästään minua askarruttavaan kysymykseen, eli miten on syökö aikuinen lehtikala aikuisen rubiini-tai kardinaalitetran vai antaako niiden elellä ihan rauhassa?

Kiitos paljon jos joku viitsii vastata. :)
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
KalaH
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: OAS, TAS
Sukupuoli: Mies

Re: Lehtika+rubiini-ja kardinaalitetra=?

Viesti Kirjoittaja KalaH »

Kuvittelisin ainakin omien lehtikalojeni pystyvän syömään toisessa akvaariossani olevat kardinaalitetrat. Rubiinitetroista minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta taitavat olla samaa kokoluokkaa kardinaalien kanssa. Itselläni on lehtisten seurana parvikalana punapäätetroja. Ovat todella näyttäviä, kun uivat isossa ja tiiviissä parvessa ympäri akvaariota. Ne ovat myös niin isoja, ettei vaaraa ruuaksi joutumisesta ole. Tuon kokoiseen akvaarion menisi helposti 35-40 punapäätetraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”