Tehokas ulkosuodatin 500-litraiseen
Valvoja: Moderaattorit
Tehokas ulkosuodatin 500-litraiseen
Piti laittaa tuo akvaario myyntiin mutta nyt kun se on seissyt tuossa tyhjillään niin uutta kipinää pukkaa... Jos sen nyt tuosta käyntiin laitan niin sitten on suodatustehoa saatava rutkasti lisää. Akvaariossa on sellainen sisäänrakennettu kolmikammiosuodatin muistaakseni 1600l/h kierrättävällä pumpulla, mutta se ei kyllä ole ollut tarpeeksi. Silmissä siintelee kunnon ulkosuodatin ja jos siihen satsaan, ostan sitten todellakin kunnollisen. Koska olen näissä ulkosuodatinasioissa aivan noviisi, pitää kysyä neuvoa viisaammilta. Eli mitä merkkiä ja mallia kannattaa tuohon harkita? Ja sitten ne suodatinmateriaalit, mitä tarvitaan? Mitä muuta tarvitaan että saisin akvaariosta mahdollisimman hyvin toimivan ja vähän huoltoa vaativan? Kalastoksi tulee eteläamerikkalaisia kirjoahvenia joku isohko pariskunta ja muutama monni. Eli kakkaa riittää 

-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Re: Tehokas ulkosuodatin 500-litraiseen
Lukaise läpi näitä suodatin ketjuja, pitäisi ainakin löytyä Fluvalin, Eheimin ja JBL:n valmistamia laitteita. Omiani olen tarpeeksi kehunut muualla joten jätän sen tässä pois ja suosittelen lukemaan ja harkitsemaan sen perusteella minkälaisen käsityksen saat jo kirjoitetuista arvioista ja kokemuksesta. Kahta laitetta kuitenkin suositan koska vesimäärä on iso ja oman kokemuksen mukaan yhden kulman imu ei riitä kaikkeen, varsinkaan kaloissasi joita havittelet. Veden pinta saa myös liikkua jotta kelmumainen levä ei ala kasvaa pinnalla, ja se kasvaa tosi helposti jos on kasveja jotka kasvavat pintaa kohti ja jarruttavat veden kulkua.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
My love: Chiclidae
Re: Tehokas ulkosuodatin 500-litraiseen
Aloin lukea noita vanhoja keskusteluja suodatuksesta ja iskin silmäni myös 'sora vai hiekka?'-linkkilistaan. Pää ihan sauhuaa. Menen jatkamaan.