Sukarapujen tilaus

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

JaneFr
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Sukarapujen tilaus

Viesti Kirjoittaja JaneFr »

Olisin itsekkin mahdollisesti kiinnostunut osallistumaan Helsingin tilaukseen (vaikka vielä aloittelija). Miten tällaiset kimppatilaukset tarkalleen ottaen toimii ja onko teillä jo tietty nettisivu päätettynä, josta tilaatte (olisi kiva päästä katsomaan valikoimaa edes suunta antavasti :) )?
35l:n ja 25l:n rapula, 200l:n seurala, 3 kissaa, aviomies ja 2 valloittavaa tyttöä :)
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja malawi »

Oon huomannut sen, että täällä aqua-webin harrastajilla on jo sen verran erikoisia lajeja että itse ostan mielummin heiltä ja saa hyvällä hinnalla!
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

heidih kirjoitti:Minäkin havittelen kardinaalisukarapuja seuraavaksi, mutta olen nyt miettinyt onko mitään järkeä tilata niitä itse, kun kuolleisuus kuljetuksen aikana on niin suuri. Varmempaa varmaankin olisi yrittää tilata niitä Suomalaisen akvaarioliikkeen kautta.
Tämä on ihan hyvä pointti ottaa huomioon. Yksi syy siihen että kalat/kasvit/ravut maksavat liikkeessä enemmän kuin siellä Saksassa/Perussa/muussa maassa on se, että liikkeestä ostaessasi olet erinomaisen turvatussa asemassa kuluttajana. Maahantuoja on jo ottanut riskin kuljetuksessa tapahtuvasta hävikistä itselleen ja liike puolestaan on velvoitettu myymään sinulle sellaista tavaraa joka jää henkiin.
Mikäli tuo itse elävää maahan saa toki halvemmalla, mutta myös kantaa riskin itse. Ja voin muuten kertoa, että jos koko satsii keikahtaa kuljetuksen aikana, korvaa myyjä toki niiden rapujen hinnan yleensä ostajalle, mutta kaikki rahti- ja muut kulut jäävät ostajan kärsittäviksi. Ja niitä isojakin hävikkejä välillä sattuu, mikä jälleen on yksi osa maahantuojan katteesta.
Euroopasta tuotaessa ei sentään tarvitse välittää eläinlääkinnällisestä rajatarkastuksesta, mutta kauempaa tuotaessa sekin on yksi kuluerä ja vaiva lisää.
Nuo Sulawesin ravut ovat muuten superherkkiä kuljetukselle. Otin niitä aikoinani muutamia lajeja pienet erät liikkeeseeni ruotsalaisen tukkurin kautta ja kuolleisuus jo tuolla matkalla oli semmoista 70 - 80 %. Eli jos tilaatte, älkää kitsastelko määrissä... silloin saattaa jokunen rapu jäädä henkiinkin vielä.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
JaneFr
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja JaneFr »

Kiitos vatauksista. Varmaan tyydyn näihin nykyisiin ja etsiskelen Suomen rajojen sisäpuolelta jos haluan uusia [;)]
35l:n ja 25l:n rapula, 200l:n seurala, 3 kissaa, aviomies ja 2 valloittavaa tyttöä :)
MP
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MP »

Jos joku kuitenkin haluaa tilata erikoisempia sukarapuja ulkomailta, tällä sivulla on hyvä lista saksalaisista verkkokaupoista;
http://www.blue-tiger-shrimp.com/blog/g ... imp-shops/
-Mandell-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

minne päin aijotte nyt sitten tilausta tehdä? :D
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
tttiia
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tttiia »

Onkohan joku tilailemassa nyt syksyllä sukarapuja ulkomailta? :)
KML
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KML »

Mä en ole sukarapuja vailla mutta edelleen simpukoita ja joitain kotilloita haluaisin Saksasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”