Kuvia monneistanne

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
007
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja 007 »

Hieno partis! Näytti jotenkin "enkeliltä". :)
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

007 kirjoitti:Hieno partis! Näytti jotenkin "enkeliltä". :)
Nätti on ja juuri enkelimäinen ja siro:). Partishan taipuu moneen vesiarvojen ja seuralaisten suhteen:). Melkein mihin vain:). Tietysti yksi kaksi ei kannata vesiarvoja muuttaa. Lämmön, kovuuden ja ph:n suhteen melkoinen skaala...Minulla on pehmeä vesi akvassa. Kesäisin lämpö myös yrittää nousta 28 asteeseen, vaikka perusarvona 26 about. Pyrin pitämään albiinot erossa perusmaatiaisista, vaikka risteytyvätkin. Käsittääkseni sekä albiino, että huntu ovat resessiivisiä ominaisuuksia. Jos ristytyy albiino-örkkini kanssa, voi hyvällä säkällä tulla huntujakin, jos taustalla huntua...mutta veikkaampa, että poikaset tod.näköisemmin perusalbiinoja:). Ehkä yritän vielä metsästää huntupoikaystävää:). :D
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Voi kun mä haluaisin tollaisen huntualbiinon tai pelkän huntueväisen maatiaisen, mutta mulla on jo yks "tavis" maatiainen niin
ei taida mahtua tuonne satalitraseen enää toista partista sen lisäks. :(
Blogini
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

007 kirjoitti:Voi kun mä haluaisin tollaisen huntualbiinon tai pelkän huntueväisen maatiaisen, mutta mulla on jo yks "tavis" maatiainen niin
ei taida mahtua tuonne satalitraseen enää toista partista sen lisäks. :(
Luultavasti tuppaa ahtaaksi. Ainakin pitäisi olla tyttö ja poika. Nipin napin menevät tässä 126 litraisessa. Monilla kyllä albiinoa ja maatiaistakin yhdessä. Lisivät ja tod.näk. jälkeläistä tulee perusmaatiainen. Sinäänsä ei ole estoa albiinoa pitää perusmaatiaisten kanssa. Sama laji, mutta vain tuo albiino kuten ihmisissäkin. Ja resessiivisenä väistyvä ominaisuus. Huntuperusmaatiaisesta en ole kuullutkaan - mutta kaipa niitä on, olisi ihan loogista. Punaisia partiksiakin on tullut markkinoille. En ole tosin nähnyt, mutta hintakin varmaan korkea.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Täällä seinäjoella on aina välillä noita punasia ja ne maksaa jotain 15e kpl, ja eilen tuli kalatilauksessa just noita huntueväisiä maatiaisia 10e kpl.
Tekis mieli ostaa, mutta kun ei mahdu, ärghh [}:)]
Blogini
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

007 kirjoitti:Täällä seinäjoella on aina välillä noita punasia ja ne maksaa jotain 15e kpl, ja eilen tuli kalatilauksessa just noita huntueväisiä maatiaisia 10e kpl.
Tekis mieli ostaa, mutta kun ei mahdu, ärghh [}:)]
Hanki Poika isompi akva:). Itse olen tehnyt pari tosi edullista akvaostosta käytetyista akvoista:). Olen maksanut 200 egen tietämillä ja mukana on iso akva jalustalla. Ovat vielä takuun piirissäkin ja osassa jopa suodatin mukana...Jos vain tilaa on, niin uutta akvaa kehiin ==> itselläni 6 kpl :mrgreen: .
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Joo, pitää yrittää suostutella äiti (asun katsos vielä kotona), mutta se ei olekaan helppo homma... [;)]
Blogini
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Mä olen käsittänyt niin että kyllä 2 partista voi mennä 100l, jos vain molemmilla on se oma paikka/oma kolo missä olla ja tulevat toimeen keskenään. Aina puhutaan että 1 partamonni tarvitsee 100l, mutta itse olen hieman eri mieltä. Eivät ainakaan mun partikset tuota koko akvaarion tilaa käytä. Useimmiten oleskelevat tietyilla alueilla. En tietenkään sano että partista voisi laittaa esim 60l akvaarioon, mutta 100l akvaariossa sitä uimatilaa on saman verran vaikka niitä olisikin 2, Koska reviirit noilla ei välttämättä kauhean isoja ole. Voi riittää pelkkä pleko putki tai jokin kanto missä ne sitten viettävät aikaansa. Esim hieroglyfiplekoja ei suositella alle 100l mutta omalleni tuntuisi riittävän muutama litrakin mun ei se mihinkään koskaan liiku. (huom tämä on mun mielipide)

Ei välttämättä kuitenkaan kannata lähteä kokeilemaan että josko tulisivat toimeen pienessä akvaariossa, koska jos eivät niin jälki voi olla aika pahaa. Jos partikset eivät tule toimeen niin ei välttämättä isokaan akvaario riitä.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

No pitää "anella" tota äitiä, että sais sen isomman akvan, niin sinne voi ottaa noita partiksia enemmän kuin yhen. :)
Blogini
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member

Lupaat tehdä kaikki kotityöt ilman mitään vaivan palkkaa seuraavat pari vuotta, tai kunnes muutat pois, ja lupaat hoitaa akvat kunnolla ilman että äidin tarvitsee siihen osallistua, ja kun äiskä katsoo telkkaria niin ilomielin täytä hänen vesilasia tai teet lisää leipiä kun pyydetään, niin uskoisin että saat sen akvan :) Niin tai sitte teet saman kuin mä ja luovut mopokortista akvaarion vuoksi (ellei sulla jo sitä ole) Koska jokaisen äisin unelma on ettei tarvitse sydän syrjällä pelätä lapsen puolesta tämän ollessa mopolla liikenteessä. Jos mopokortti löytyy niin sitten kevarikortti on toinen vaihtoehto.
Viimeksi muokannut päivänvarjo, 20:19, 14.06.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

JOO :mrgreen:
No katsotaas nyt...
Blogini
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

päivänvarjo kirjoitti:Lupaat tehdä kaikki kotityöt ilman mitään vaivan palkkaa seuraavat pari vuotta, tai kunnes muutat pois, ja lupaat hoitaa akvat kunnolla ilman että äidin tarvitsee siihen osallistua, ja kun äiskä katsoo telkkaria niin ilomielin täytä hänen vesilasia tai teet lisää leipiä kun pyydetään, niin uskoisin että saat sen akvan :) Niin tai sitte teet saman kuin mä ja luovut mopokortista akvaarion vuoksi (ellei sulla jo sitä ole) Koska jokaisen äisin unelma on ettei tarvitse sydän syrjällä pelätä lapsen puolesta tämän ollessa mopolla liikenteessä. Jos mopokortti löytyy niin sitten kevarikortti on toinen vaihtoehto.
Äitisihän on suorastaan nero :mrgreen: . Hyvä idis :D . Itse vastustan jyrkästi juuri mopokorttia ja motskarilla pärtsäilyä. Sainpa jopa yhden miesystäväni lopettamaan moottoripyöräajokortin hankinnan...Nuorten tyttöjen tapaturmat lisääntyneet mopoilun myötä, sillä kaveriahan kuljetetaan risteykset vaarapesäkkeitä. Akva parempi harrastustoiminta :mrgreen: .
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

päivänvarjo kirjoitti:Mä olen käsittänyt niin että kyllä 2 partista voi mennä 100l, jos vain molemmilla on se oma paikka/oma kolo missä olla ja tulevat toimeen keskenään. Aina puhutaan että 1 partamonni tarvitsee 100l, mutta itse olen hieman eri mieltä. Eivät ainakaan mun partikset tuota koko akvaarion tilaa käytä. Useimmiten oleskelevat tietyilla alueilla. En tietenkään sano että partista voisi laittaa esim 60l akvaarioon, mutta 100l akvaariossa sitä uimatilaa on saman verran vaikka niitä olisikin 2, Koska reviirit noilla ei välttämättä kauhean isoja ole. Voi riittää pelkkä pleko putki tai jokin kanto missä ne sitten viettävät aikaansa. Esim hieroglyfiplekoja ei suositella alle 100l mutta omalleni tuntuisi riittävän muutama litrakin mun ei se mihinkään koskaan liiku. (huom tämä on mun mielipide)

Ei välttämättä kuitenkaan kannata lähteä kokeilemaan että josko tulisivat toimeen pienessä akvaariossa, koska jos eivät niin jälki voi olla aika pahaa. Jos partikset eivät tule toimeen niin ei välttämättä isokaan akvaario riitä.
Juu, totta tuokin:). Ja omat hyvät reviirit piilopaikkoinen hyvä olla. Ja oleellistahan on hyvä vedenlaatukin. Eli hyvä suodatus, jos runsas kalasto. Juu, jokin raja toki, koska liikkuvainen kala tarvitsee enempi tilaa. Muu kalastokin huomioitava. Minulla partikset hääräilee koko akvan ympäri. Kuitenkin hyvät suojapaikat oleellista. Isosta akvasta pienempään en helposti siirtäisi täysikasvuisia, ne kun ovat tottuneet isoon akvaan. Toki siinäkin huomioitava kokoerotus ja koot yleensäkin.
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member

Nyt ei ollut äitin neroutta, vaan itse ehdotin vaihtokauppaa.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

päivänvarjo kirjoitti:Nyt ei ollut äitin neroutta, vaan itse ehdotin vaihtokauppaa.
Oho, nero poju :mrgreen: .
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

http://www.youtube.com/watch?v=7Z5xAfxn ... re=related
Tässä "tavallinen" maatiaispartikseni kurkulla, tosi lyhyt video, mutta kumminkin... [;)] (ÄLKÄÄ välittäkö tausta-äänistä)
Blogini
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

007 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=7Z5xAfxn ... re=related
Tässä "tavallinen" maatiaispartikseni kurkulla, tosi lyhyt video, mutta kumminkin... [;)] (ÄLKÄÄ välittäkö tausta-äänistä)
Nätti partis:). Hyvät väritkin, ei stressivärejä. Ampaisipa "poika" nopeasti karkuun kun havaitsi kuvaajan:). Näytti partaniekalle pojalle, jos oikein tulkitsin:). Alkaa olla keski-iässä jo lukulasin paikka [;)] . Tyttöystävä voisi tulla poikapartikselle tarpeeseen :mrgreen: .

Minusta tavallinenkin partis hieno, niitä minulla 3 ja koululla liuta:). Hyvä, että variaatiota löytyy väreissä ja evissä :D . Peruspartis on ikivihreä ja säilyttänyt suosion :D .
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Fisutar10 kirjoitti:
007 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=7Z5xAfxn ... re=related
Nätti partis:). Hyvät väritkin, ei stressivärejä. Ampaisipa "poika" nopeasti karkuun kun havaitsi kuvaajan:). Näytti partaniekalle pojalle, jos oikein tulkitsin:). Alkaa olla keski-iässä jo lukulasin paikka [;)] . Tyttöystävä voisi tulla poikapartikselle tarpeeseen :mrgreen: .

Minusta tavallinenkin partis hieno, niitä minulla 3 ja koululla liuta:). Hyvä, että variaatiota löytyy väreissä ja evissä :D . Peruspartis on ikivihreä ja säilyttänyt suosion :D .
Joo, on minunkin mielestä ehkä se tavallinen maatiaispartis "komein" :)
Blogini
Xabi_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Xabi_ »

Tässäpä molemmat monnit kurkun kimpussa, akka ja ukko partikset.
Yhden akvaarion omistaja.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Xabi_ kirjoitti:Tässäpä molemmat monnit kurkun kimpussa, akka ja ukko partikset.
On ne niin nättejä ja jopa sulassa sovussa:). Voi vanhemmiten olla tarpeen kummallekin omat kurkut, kuten vanhalle avioparille :mrgreen: . Melkoisia ruoanpuolustajia ja ahmatteja :mrgreen: .
fortuna70
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland,TAS

Viesti Kirjoittaja fortuna70 »

Fisutar10 kirjoitti:
Xabi_ kirjoitti:Tässäpä molemmat monnit kurkun kimpussa, akka ja ukko partikset.
On ne niin nättejä ja jopa sulassa sovussa:). Voi vanhemmiten olla tarpeen kummallekin omat kurkut, kuten vanhalle avioparille :mrgreen: . Melkoisia ruoanpuolustajia ja ahmatteja :mrgreen: .

Juu ja sitten saattaa pikkusia ilmestyä yhäkkiä jopa satakin ja ne on sitkeitä selviää! Nimimerkillä juuri poistin ruukusta sellaisen 100 munaa ajoissa! Tosin lähti sitten samalla uroskin muualle. Nyt on sitten naaraita vieläkin liikaa mutta ei ainakaan lisää tule ellei joku noista pienistä salakavalasti muuta sukupuolta tai oikeestaan yksi on mahdollinen joka voisi vielä muuttaa nuo 3 akkaa on kyllä sen verta isoja jo.
Akvaariot 324l , 600l , 130l,120l ja poikasallas +/-20l
http://aijaa.com/v.php?i=006638765959.jpg, http://aijaa.com/v.php?i=006858937193.jpg Monnisten allas,
http://aijaa.com/003959769823 monnisten allas nyt, http://aijaa.com/0056310673604 600l
Xabi_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Xabi_ »

fortuna70 kirjoitti:
Fisutar10 kirjoitti:

Juu ja sitten saattaa pikkusia ilmestyä yhäkkiä jopa satakin ja ne on sitkeitä selviää! Nimimerkillä juuri poistin ruukusta sellaisen 100 munaa ajoissa! Tosin lähti sitten samalla uroskin muualle. Nyt on sitten naaraita vieläkin liikaa mutta ei ainakaan lisää tule ellei joku noista pienistä salakavalasti muuta sukupuolta tai oikeestaan yksi on mahdollinen joka voisi vielä muuttaa nuo 3 akkaa on kyllä sen verta isoja jo.
Joo, oliskohan siitä nyt noin 5kk kun noi tekivät poikasia, munia oli varmasti yli 100 :D Kaikki munat poistin ja sen jälkeen eivät ole enää munineet ja toivottavasti eivät munikkaan enää. Ajattelin kyllä antaa ton ukkopartiksen pois, koska akvaario on niille molemmille liian pieni.
Yhden akvaarion omistaja.
Quu007
Member
Member
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Kuva

Meijän toinen Haarniskamonni...siis niin ihana vekkuli ja utelias ettei mitään rajaa... :D
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Quu007 kirjoitti:Kuva

Meijän toinen Haarniskamonni...siis niin ihana vekkuli ja utelias ettei mitään rajaa... :D
Hieno haarniska! Olen haarniskafani - uskomattomia veijareita :D . Uteliaita ahmatteja, melkoinen hajuaisti, tykkäävät liikkua peräkanaa:). Aliarvioin sosiaalilinssiluteen aivotoiminnan, kun yritin vaihtaa akvaariota. Olivat taitureita piiloutumaan. Uskomattomia taitureita isona possuna keksimään sopivan piilon ja suojavärin mukauttamaan. Possut asuvat edelleen vanhassa 200 litran akvassa, kun en saanut niitä kiinni. Päivän piilottelivat, mutta onneksi taas linssiluteita :mrgreen: .
Quu007
Member
Member
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Fisutar10 kirjoitti:
Quu007 kirjoitti:Kuva

Hieno haarniska! Olen haarniskafani - uskomattomia veijareita :D . Uteliaita ahmatteja, melkoinen hajuaisti, tykkäävät liikkua peräkanaa:). Aliarvioin sosiaalilinssiluteen aivotoiminnan, kun yritin vaihtaa akvaariota. Olivat taitureita piiloutumaan. Uskomattomia taitureita isona possuna keksimään sopivan piilon ja suojavärin mukauttamaan. Possut asuvat edelleen vanhassa 200 litran akvassa, kun en saanut niitä kiinni. Päivän piilottelivat, mutta onneksi taas linssiluteita :mrgreen: .

Kiitos kiitos...meillä nää antaa kyllä yllättävän hyvin ottaa kiinni...(kopkop...koputtaa päätä)...
Ja onneksi nyt ei kovin usein tarvitse olla metsästämässä...ja hauskinta on kun mulle tuli se taistonaaras niin tämä Utelias Uuno meni heti tukimaan että mikä se toi on oikein kalojaan...ja taisto väisti...ja ruoka aika jos sattuu vahingossakin venähtämään niin auta armias mikä veden heitto...sitä käydään pinnassa läiskyttämässä ja sit äkkiä takas piiloon jonnekkin... :D ...kurkitaan jonkun juurakon takaa et joko se tuli...
Ja sit tabletteja rohmutaan siihen malliin että oksat pois...mutta ne ei kuitenkaan mitenkään tappele eikä jahtaa muita vaan kerrankin uivat Pandojen kanssa sulassa sovussa ja pitivät hauskaa virtaavassa vedessä kuplien (hapettimen) kanssa...
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”