Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Myllyojalla (Heinola) lirisee 500 litranen melkeen Amazon ja 45 litranen pikkupurkki hätätiloja varten. Saa tulla katsomaan ja on halukas osallistumaan toimintoihin. Hyvä että löytyi tämä ketju, vasta 3 vuotta täällä olleena.

Hostaan Tuttavantuvan akvaariota omieni lisäksi. Saatavana palettikaloja ja imumonneja.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Tolvis78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 09:34, 27.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Tolvis78 »

Heipsis! heinolassa koitetaan kasvatella miltsejä ja muitakin kaloja löytyy, kolme akvaariota seistä tönöttää olkkarissa:200,150 ja 98 litraiset, 200 sisältää lehtikaloja, 150 plätyjä ja miltsi urokset ja 98 toimii synnnytysosastona ja poikasten kasvatuksessa ja juuri syntyneet miltsivauvat kasvaa keittiön sivupöydällä omassa muoviakvassaan hapettimen kera isommiksi, onkos muilla mitlsejä akvaarioissaan? voitais tehdä vaihtoa? tai jos on liikaa niin meille voi niitä kyllä antaa otan ilomilelen vastaan? :D ilmoitelkaahan omia kuulumisianne heinolan ja lähiseudun akvaristit niin tiedetään teidänkin olevan viellä messissä :D Mia
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Platyt ja Lahti mainittu, ping! Minä matkustan väliä Mikkeli-Lahti vähintään kerran kuussa. Ja platyja on mulla, niitä voisin mielelläni tiputtaa esim. Heinolassa bussista halukkaille! Vaihto kiinnostais myös. Ja jos joku tarvii jotain kasvia, peto- tai kierteissarvikotiloita, niin niitäkin löytyy. Oon siis entinen lahtelainen..
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Minä kaipaisin vaikka vaikka lehtikala pariskuntaa viisisataseen. Eteläamerikka biotooppi jyllää nyt kun luovutin palettikalapariskunnan pois.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

waterwoman kirjoitti:Heinolan akvaarioharrastajat: miten olis yhteinen kaffee ja juttutuokio? Vielä tän syksyn aikana?
Noniin Heinola, aletaas heräilemään, koko vuosi aikaa.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

No niin Heinola, Onnea! Nyt se on tapahtunut. Eccu ja Debugger pitivät kalavaihtarin ja tekivät YYA hengessä aloitteen kerhon herättelemisestä eloon "Hönölän" saloilla. Herätkää ja tulkaa nyt osallistumaan, se on viimeinkin tapahtunut että kaksi etsivää ovat löytäneet toisensa.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Haavi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 19:45, 04.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Haavi »

Heinola kk:ssa olisi jonkun hetken päästä tarjolla 8.1.2012 syntyneitä vihreitä miekkoja ~ 20kpl (punaisella perällä), sekä pari vähän vanhempaa punaista.
Lisäksi löytyy 3.1.2012 syntyneitä milliksiä, joista voisin pari, kolme tummaa, oranssipyrstöistä poikaa antaa uuteen kotiin kasvamaan.

240litraseen olisi hakusessa jotain levän popsijoita (ei imumonneja), saapi tarjota jos jollain on ylimääräisenä :)
240l sekalainen seurakunta, 110l poikasallas miekkapyrstöille
Mqn
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 13:31, 08.05.2012
Akvaarioseurat: Heinolan akvaariokerho
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Mqn »

Jokos Hönölä on herännyt??? [;)]
280l ja 2 kissaa
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Tehnen kesällä keikan Heinolaan. Jos jollakin miljoonakala, hohtomiljoonakala, omppu tai platytarpeita, niin samalla reissulla voisi diilata.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Mqn kirjoitti:Jokos Hönölä on herännyt??? [;)]
Aikoja sitten, milloin sinä ja koska taas?
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Tietääkö joku aboriginaali eli alkuasukas :mrgreen: sieltä, missä olisi yleisöakva Heinolassa, jossa on paljon palettikaloja? Käsittääkseni niitä jopa myydään sieltä pilkkahintaan. Itselläni on nyt pari, joka kukertelee, vaikka mustaa valkoisella ei vielä ole lisääntymisestä:). Olisin silloin toki noutanut sieltä, kun oli tarve. Pulitin muistaakseni 14 egee naaraspaletista, uroksen sain tutulta ilmaiseksi.

Jos jollain tarvetta Stadissa esim. niistä tai muista Heinola/Lahti-antimista, samalla reissulla voisi tulla kyydissä:). :D
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Mqn
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 13:31, 08.05.2012
Akvaarioseurat: Heinolan akvaariokerho
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Mqn »

:D :D
280l ja 2 kissaa
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Melkein sata poikasta vietiin Black Bulliin kun niitä ei kukaan tullut hakemaan ottopäivänä jolloin akvaa huollettiin isolla kädellä. Minä niistä ilmoilin ja siitä on jo puoli vuotta melkein. Paikallisillekkin siitä ilmosin paikallisen Doggerin ilmoitustaulun kautta, ei yhtään yhteydenottoa? Ilmaiseksi olisi saanut.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Debugger kirjoitti:Melkein sata poikasta vietiin Black Bulliin kun niitä ei kukaan tullut hakemaan ottopäivänä jolloin akvaa huollettiin isolla kädellä. Minä niistä ilmoilin ja siitä on jo puoli vuotta melkein. Paikallisillekkin siitä ilmosin paikallisen Doggerin ilmoitustaulun kautta, ei yhtään yhteydenottoa? Ilmaiseksi olisi saanut.
Oho, melkoinen katras :D . Onko niin, että kannattaisi laittaa 1 €/kpl., että saavat arvostuksen? Ilmaisessahan voi olla jokin vika...Toisaalta kyllä täällä ilmaisetkin näyttävät menevän nopeasti ja itse pidän ainakin näennäeshinnan fisuilleni ym. , että ei tule hamstraajaa, joka ei oikeasti tarvitse tai ei hoida kaloja/kasveja/kotiloita...Siellä päin voi olla harrastelijoita vähempi kuin PKS, mutta luulisi paletit olevan joka akvan peruskaloja:). Moni alottelija varmasti pistää akvaarioharrastuksen vireeseen niillä. Itse näin ilmon myös Facebookissa...

Ainakin teillä siellä ollut hyvät oltavat paleteille. Onneksi pääsivät liikkeeseen:). Itse tosiaan pulitin muistaakseni 13-14 € omasta naaraastani, kun ostin liikkeestä - hieman hatutti, kun ei tullut hollille sopivaa muuta vaihtoehtoa. [}:)]
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Mqn
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 13:31, 08.05.2012
Akvaarioseurat: Heinolan akvaariokerho
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Mqn »

Minäkin noita palettikaloja funtsin, kun huomasin ilmoituksesi aikaisemmin. Komeita kalojahan nuo ovat. Mutta tulin siihen tulokseen, että otan mielummin parven tetroja. En vain vielä ole päättänyt mikä se olis. Noh, hiljaa hyvä tulee ;). Saavat monnit ja monniset herrastella rauhassa "alakerrassa"...
280l ja 2 kissaa
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Suomalainen perus vika on, että ilmainen ei voi olla aito, eikä se ole hyvä. Pitää maksaa ja mitä enemmän sen parempi. Tai ainakin siinä on jotain vikaa jos se on ilmaista. Kaloista piti pääsemän eroon koska akvaario haluttiin järjestellä ja kalat ovat nyt Blackbullissa 3 euroa kappale, joten heti laatu parani. Rahat tietenkin menevät kaupalle.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Debugger kirjoitti:Suomalainen perus vika on, että ilmainen ei voi olla aito, eikä se ole hyvä. Pitää maksaa ja mitä enemmän sen parempi. Tai ainakin siinä on jotain vikaa jos se on ilmaista. Kaloista piti pääsemän eroon koska akvaario haluttiin järjestellä ja kalat ovat nyt Blackbullissa 3 euroa kappale, joten heti laatu parani. Rahat tietenkin menevät kaupalle.
Tuohan on totta:). Sama pätenee moneen juttuun, kuten naisten kauneudenhoitotuotteisiin:). Mitä kalliimpi tökötti ja pienempi purnukka, sen kalliimpi - ja "parempi". Joskus tuntuu myös, että kalaliikkeeseen vie viljelijä kalan, niin korkea hinta luo mielikuvan, että fisu on parempi kuin että noutaisi kalan suoraan Matin kotiakvasta:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Tolvis78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 09:34, 27.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Tolvis78 »

Moi! jos siitä kerhosta jotain tulee niin mä olen mukana kyllä, ilmoitelkaa minullekkin sitten :D
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Tänään eli 11.6 saa klo 12.00 Tuttavantuvan akvasta muutaman miekan ja platyn. Käyn laittamassa sinne hieman tekniikkaa ja testaan veden. Eli paikalle klo 12.00 jälkeen ja puolisen tuntia siitä. Ilmaiseksi saa, ovat ihan ok ja terhakoita, voi olla jopa yksi pian poikiva naaraskin joukossa.

Jos joku haluaa minun kanssa talkoolaiseksi hoitamaan tuttiksen akvaa niin yksäriä tänne, en kerkiä kaikkea tekemään, olen putsannut suodatinta ja konsultoinut laitehankintoja. Emännät hoitavat sitä muuten. Emäntien kanssa sopimalla aukioloaikojen ulkopuolella voi hoitaa ja tehdä toimia altaalla. Tätä juttua olen ajatellut hieman kerhoakva-ajatuksella koska tuttis on luvannut supporttia kokoontumistiloihin. Eli aloitellaan kerhoiluakin tänään jos kiinnostaa.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Hiljaista tuntuu olevan, vai onko palvelu ja tarjonta epäkohtaavassa tilassa.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Mqn
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 13:31, 08.05.2012
Akvaarioseurat: Heinolan akvaariokerho
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Mqn »

No hitsi. Muuten ois voinu tullakin, mut oltii just reissus tää viikko =/
280l ja 2 kissaa
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Laitan nyt ilmoituksen hyvissä ajoin. Eli Heinäkuun alun paikkeilla Tuttavantuvan huoltopäivä (iltapäivä). Talkoisiin ja yhdessä puuhastelemaan. Tarjolla platyjä ja palettikaloja. Myös partamonneja annetaan. Olisi tarkoitus siis aloittaa sitä kerhoilua ja tulkaa nyt sitten mukaan niin päästään alulle. Ilmoittautukaa yksityisviestitse minulle jotka haluatte tulla, minä laitan sitten tarkempia tietoja milloin kun se selviää emäntäin kanssa sovittaessa. Olkaa nyt aktiivisia.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Debugger kirjoitti:Laitan nyt ilmoituksen hyvissä ajoin. Eli Heinäkuun alun paikkeilla Tuttavantuvan huoltopäivä (iltapäivä). Talkoisiin ja yhdessä puuhastelemaan. Tarjolla platyjä ja palettikaloja. Myös partamonneja annetaan. Olisi tarkoitus siis aloittaa sitä kerhoilua ja tulkaa nyt sitten mukaan niin päästään alulle. Ilmoittautukaa yksityisviestitse minulle jotka haluatte tulla, minä laitan sitten tarkempia tietoja milloin kun se selviää emäntäin kanssa sovittaessa. Olkaa nyt aktiivisia.
Itse tulen visiitille Heinolaan 5.-12.7, tarkempi päivä auki...jos hyvin sattuu, tulen hieman katselemaan maisemia :D . Myös platyt, jos ovat pehmeässä vedessä ja hyväkuntoisia, voisi olla hyvä geeniperimälisä akvaani. Palettikaloja en itse tarvitse, mutta jos tarvetta jollain Pks, niin voisin tuoda hyvään kotiin:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Huomio. Tuttavantuvan akvaariota aletaan perata ja putsata 30.6 aamupäivästä, kellonaika tarkentuu lähempänä. Paikalle kuitenkin on mahdollista tulla 30.6 La aamupäivällä joka tapauksessa, aloitusajankohta on kuitenkin siinä 09.00-10.00 paikkeilla. Allekirjoittanut ja Mqn aloittelevat talkoita ja mukaan saa tulla kaikki halukkaat. Tarjolla kalastoa: Platyja, miekkapyrstöjä, partamonneja ja palettikalaa. Kasveista Argentiinan vesiruttoa sekä muuta mahdollista järkevää ja kelvollista.

Tässä on mahdollista viettää mukavaa akvaariopäivää yhdessä puuhastellen ja kokemuksia vaihdellen. Yhteistoiminnalla voimme rikastuttaa harrastustamme tällä paikkakunnalla.

Tervetuloa!

T: Debugger ja Mqn
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Mqn
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 13:31, 08.05.2012
Akvaarioseurat: Heinolan akvaariokerho
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Lahti-Heinola/lähialueiden akvaharrastajat

Viesti Kirjoittaja Mqn »

Kyllä vain =)
Ja multa saa punamelan taimia. Laita viestiä jos haluaapi, niin otan sitten mukaan!!
280l ja 2 kissaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”