Akvaario Kurki Tikkurilassa
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa
Piti käyttää 130€ kasveihin nyt että saadaan oma allas kasvitettua.
Minnepäin sitten kannattais suunnata ko kumminkin sinne huomenna menossa käymään, jos vaikka jossain lähistöllä ois hyvii kauppoja missä kasveja kanssa ?

126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
Huominen on hyvä, koska Akvaariolinna on auki. Käykää Kurki, Akvaariolinna Vantaan Petikossa ja Helsingin Akvaariokeskus Ruoholahdessa. Eipä täällä muuta nähtävää ole juurikaan.. Parhaat kasvit varmaan Kurki tai Keskus.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Eilen 3.4. Kurjen kasviallas oli suht tyhjä. Ei ollut normaalia viidakkoaPullahiiri kirjoitti:Huominen on hyvä, koska Akvaariolinna on auki. Käykää Kurki, Akvaariolinna Vantaan Petikossa ja Helsingin Akvaariokeskus Ruoholahdessa. Eipä täällä muuta nähtävää ole juurikaan.. Parhaat kasvit varmaan Kurki tai Keskus.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
350 Litraa vakiosarjan asukkeja + 40l pallola
Tammiston mega-eläimessä on kohtalaiset valikoimat.Pullahiiri kirjoitti:Huominen on hyvä, koska Akvaariolinna on auki. Käykää Kurki, Akvaariolinna Vantaan Petikossa ja Helsingin Akvaariokeskus Ruoholahdessa. Eipä täällä muuta nähtävää ole juurikaan.. Parhaat kasvit varmaan Kurki tai Keskus.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
-
- Senior Member
Joo kun nyt kasveihin olen saanut sen 130€ käytettäväks nii se pitää saada tolla reissulla kulutettua.
Ja tavoite on että menee kasveihin kaikki raha.
Mut heitetään tosiaan toi keikka pääpainoitteisesti tonne Kurkeen . Mut plussaahan on aina jos pääsee käväsee lähistölläkin sijaisevissa liikkeissä. 

126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
-
- Elite Member
Linnassa on aika hyvin kasveja juuri nyt, kannattaa käydä vilkaisemassa. Omaan altaaseeni sieltä löytyi tässä taannoin vesimiekkalaji "Regina Hildebrandt", kerrassaan syvän tummanpunainen ja komea miekka ja muitakin kasveja olen bongaillut.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
130e et saa kulutettua kurjen kasveihin.KalaKissa kirjoitti:Joo kun nyt kasveihin olen saanut sen 130€ käytettäväks nii se pitää saada tolla reissulla kulutettua.Ja tavoite on että menee kasveihin kaikki raha.
Mut heitetään tosiaan toi keikka pääpainoitteisesti tonne Kurkeen . Mut plussaahan on aina jos pääsee käväsee lähistölläkin sijaisevissa liikkeissä.

Oli nimittäin ehkä jotain kymmenisen kappaletta jäljellä.
Oikeasti oli ihan tyhjänä allas kun sanoivat odottavansa uutta lähetystä.
-
- Senior Member
Hih, vaikee haaste huomenna edessä siis .
No Jos Kurjesta löytyy laavakivee tms. niin saattaa mukaan kanssa lähtee. 

-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Mun mielestä siellä kyllä on laavakiveä. Jos sitä 130e ei ihan must ole tuhlata kaikkea kaupan kasveihin, niin suosittelen vierailemaan tuolla myyntipalstalla, niin vaat kasveja huomattavasti halvemmalla, ja sitä rahaa jää johonkin muuhun kivaan.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Linnassa saisi kyllä helposti kulutettua ihan kasveihin sen 130e 

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
Kandee tulla käymään Tampereellakin, Akvaariokalassa on ollut melko hyvä valikoima kasveja.KalaKissa kirjoitti:Hih, vaikee haaste huomenna edessä siis .No Jos Kurjesta löytyy laavakivee tms. niin saattaa mukaan kanssa lähtee.

-
- Senior Member
Katsotaan mitä tänään tarttuu mukaan sitten. Oon tehny kamalan pitkän listan Aasia-alueen kasveista, jos vaikka osa löytyis.
Niin joo kyl mä ehkä kurjesta muutaman kalan matkaan nappaan. 

Löytykö kasveja?KalaKissa kirjoitti:Katsotaan mitä tänään tarttuu mukaan sitten. Oon tehny kamalan pitkän listan Aasia-alueen kasveista, jos vaikka osa löytyis.Niin joo kyl mä ehkä kurjesta muutaman kalan matkaan nappaan.

-
- Senior Member
Joo löyty Kurjesta vallua... En saanu kaikkee rahaa menemään ko olin tehny selkeen kasvilistan vaikka kävimme monessa eri liikkeessä. Mutta nyt on Kurki tsekattu ja mennään vie hakemaan Käärmekalalle sieltä kaveria. Punarotalaa olisin toivonu löytäväni mutta ehkä ensikerralla. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Olen käynyt Kurjessa muutamia kertoja, lähinnä turveuutteen ja kalanruuan haussa. Joitain perusleipäkaloja olen sieltä hankkinut ja kalat ovat olleet mainiossa kunnossa sekä hankittaessa että sen jälkeen.
Kalojen ja altaiden kunto on vähän vaihdellut riippuen sekä akvaariosta että käyntikerrasta, pääasiassa maku on ollut hyvä. Hienoisesti saattoi häiritä monnisten sorapohja (huonolla muistikuvalla), ja en ole kertaakaan käynyt missään liikkeessä, jossa ei ikinä sattuisi kuollutta kalaa olemaan. Silmiinpistävin miinus oli puikkokala(?)-perheenjäsen pienessä kipossa.
Palvelua olen saanut aina ja se on ollut hyvää; viimeisen viiden vuoden sisällä olen tehnyt liikkeistä vain vähän kalaostoksia, ja Kurki kuuluu kolmeen parhaaseen pääkaupunkiseudulla (ja tähän kolmeen kuuluu jo lopettanut Pieni Akvaariokauppa). Tarkennuksena: liikkeet, joissa olen käynyt useammin kuin kerran (Leppävaariossa kerkesin vain kerran asioimaan).
Kalojen ja altaiden kunto on vähän vaihdellut riippuen sekä akvaariosta että käyntikerrasta, pääasiassa maku on ollut hyvä. Hienoisesti saattoi häiritä monnisten sorapohja (huonolla muistikuvalla), ja en ole kertaakaan käynyt missään liikkeessä, jossa ei ikinä sattuisi kuollutta kalaa olemaan. Silmiinpistävin miinus oli puikkokala(?)-perheenjäsen pienessä kipossa.
Palvelua olen saanut aina ja se on ollut hyvää; viimeisen viiden vuoden sisällä olen tehnyt liikkeistä vain vähän kalaostoksia, ja Kurki kuuluu kolmeen parhaaseen pääkaupunkiseudulla (ja tähän kolmeen kuuluu jo lopettanut Pieni Akvaariokauppa). Tarkennuksena: liikkeet, joissa olen käynyt useammin kuin kerran (Leppävaariossa kerkesin vain kerran asioimaan).
-
- Senior Member
Itse olen käynyt siellä lukemattomia kertoja, ja jos oikein muistan niin hiekkapohjaa on vain muutamissa akvaarioissa. He eivät oikein suosittele puhallushiekkaa, koska kasvien juuret helposti alkavat mädäntyä, ja sitä ei pysty kunnolla lappoamaan.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Senior Member
Ei taida Kurjesta saada edes ostettua hienoa hiekkaa enkä muista nähneeni yhdessäkään altaassa sellaista myöskään.
Se nyt ei kyllä ole mikään syy, että hiekkapohjaa ei pysty lappoamaan, koska sitä ei tarvitse lapota samalla lailla kuin sorapohjaa. Eikä kasvien juuretkaan mätäne, ellei kyse ole aivan liian hienojakoisesta hiekasta. Minä ainakin suren enemmän monnisten viiksiä kuin kasvien juuria, siksi meillä on monnisia vain sellaisissa akvaarioissa, joissa on riittävän hienojakoinen pohjamateriaali.
Se nyt ei kyllä ole mikään syy, että hiekkapohjaa ei pysty lappoamaan, koska sitä ei tarvitse lapota samalla lailla kuin sorapohjaa. Eikä kasvien juuretkaan mätäne, ellei kyse ole aivan liian hienojakoisesta hiekasta. Minä ainakin suren enemmän monnisten viiksiä kuin kasvien juuria, siksi meillä on monnisia vain sellaisissa akvaarioissa, joissa on riittävän hienojakoinen pohjamateriaali.
-
- Senior Member
Siellä se sora on muistaakseni ihan sileää ja pyöreää, ja itse en oikein ymmärrä että mikä siinä sorassa oikein muka niitä viiksiä kuluttaa? Siis sen kyllä ymmärrän että jos olisi terävää soraa.
Kun itse kyselin neuvoa soran vaihtamisesta hiekkaan, niin sanoivat etteivät suosittele, koska useammin ihmiset tulevat kyselemään neuvoa siihen että miten saavat vaihdettua hikan soraan kuin että toisin päin.
Kun itse kyselin neuvoa soran vaihtamisesta hiekkaan, niin sanoivat etteivät suosittele, koska useammin ihmiset tulevat kyselemään neuvoa siihen että miten saavat vaihdettua hikan soraan kuin että toisin päin.
-
- Senior Member
No ei ne viikset kuitenkaan samassa kunnossa ole kuin sellasilla monnisilla, joilla on hieno hiekka. Éhkä siellä soran rakosissa olevassa moskassa elelee haitallista bakteeristoa, joka syövyttää viiksiä tai jotain. Yksi selkeä huono puoli monnisille sorapohjassa on joka tapauksessa se, ettei sitä tongita ja pöllytetä millään, ei vaikka olisi ihan sileitä pyöreitä helmiä se sora.