Mikä on hyvä ulkosuodatin?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sinistin
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Mikä on hyvä ulkosuodatin?

Viesti Kirjoittaja sinistin »

Sanokaas joku hyvä ulkosuodatin noin 600 litraiseen akvaarioon.. Ajattelin tuota Eheim Professional 3 2075 -ulkosuodatin ,mutta kuulin että ei kestä kovinkaan kauaa
maukau
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Mikä on hyvä ulkosuodatin?

Viesti Kirjoittaja maukau »

Tilasin itse just tästä isoimman:
http://www.zooplus.fi/shop/akvaario/suo ... suo/209770

Pelkään että matto menee tukkoon, kun vaihdoin hienoon hiekkaan. Tukkoon -> ulkosuodatin tilalle.

Proffan vuotovioista on tässä etusivullakin oma ketjunsa. Minut vakuutti JBL:n neljän vuoden takuu ja se, etten löytänyt googlettamalla yhtään vuotoruikutusta.
sinistin
Starting Member
Starting Member

Onko vesi pysynyt ihan normaalisti kirkkaana? Ajattelin kans ite tota, mutta on omalla tavallaan vähän halvempi kuin muut, ni mietein että varmasti sitten toimii :)
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Fluvalin FX5 tai Eheim 2060, voi olla myös pari Fluvalin 305. Proffasarjan Eheimeitä kandee välttää niiden pikkuvikojen vuoksi. Eheimeistä itse suosittelen varauksetta ainoastaan Classic sarjan vehkeitä. JBL suodattimista ei ole kokemuksia, mutta hinta-laatu kuuluu kulkevan hyvinkin käsi kädessä. Varaosien saatavuus on kaiken A ja O.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori

Oho, katsoin ZooPlussasta tuota JBL Cristal Profin hintaa. Isoin malli 1501 Greenline alle 90€ ensitilaajan alennuskupongilla! Pistin tilaukseen kun noin halvalla saa, jos laittaiskin jonkun vanhan reserviin. Esittelyvideo vakuutti kun googletin.
sinistin
Starting Member
Starting Member

Itse kanssa katsoin, että nyt saisi kyllä jbl halvala,mutta 110 eurolla saisi eheimin classicin mikäsopii noin 600 litraiselle akvaariolle. Nyt sitten mietiskelen kumman ostaisit :)
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori

Classicit on kyllä hyviä ja ennenkaikkea toimintavarmoja sekä varaosiltaan varmaan kaiken kattavimmat. Itselläni on kaksi Classic sarjan suodatinta ja pelkillä bioraksuilla ne pyörivät terhakasti vuodesta toiseen ilman katkoja. Vaahtomuovin kanssa myös ajoaika on reilusti yli puolivuotta juurikaan virtauksen heikentymättä.

Mutta kyllä tuotekehitys tekee monenlaisia edistysaskelia, tuo Cristal profi sarja on kyllä saanut suitsutusta vähän siellä sun täällä. Neljänvuoden takuukin puhuu sen puolesta ettei kyse ole mistään heikosta vehkeestä. Mielellään sitä kuitenkin hankkii sellaista millä pärjää sitten pidempään, laitekierre ei ole mikään mukava juttu. Fluval ja Eheimin Classikit ovat olleet meikäläisen juttuja aiemmin ja on vieläkin toki. Mutta kokeillaan nyt jotain uutta.
maukau
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja maukau »

sinistin kirjoitti:Itse kanssa katsoin, että nyt saisi kyllä jbl halvala,mutta 110 eurolla saisi eheimin classicin mikäsopii noin 600 litraiselle akvaariolle. Nyt sitten mietiskelen kumman ostaisit :)
Siihen pitää viel ostaa tuplahanat ja massat ennen kun voit ottaa classicin käyttöön. Jblssä on kaikki valmiina.

Mä en varmaan kummallakaan lähtis ainoalla suodattimella 600 litraiseen, ainakaan jos kalaa on enempi. Olisko ideaa ottaa jbl;n isoin sisäsuodatin kaveriksi?
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori

Mulla on Classikin lisäksi Fluval 305 viissatasessa. Siihen voisi kokeilla tuota JBL:llää, Classikin jätän kun siinä on niin hyvin kypsynyt bio-osasto joka on jauhanut pitkään. Fluvalia saa putsata useammin, nythän on sitten hyvä verrata että onko vai ei 8-)
sinistin
Starting Member
Starting Member

Mulla on tällä hetkellä ehemin sisäsuodatin, mutta ei todellakaan tee yhtään mitään tuolla akvaariossa yksinään.Joten siihen tarvitsisin kaveriksi jonku hyvän ulkosuodattimen :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”