Akvaario Kurki Tikkurilassa
Valvoja: Moderaattorit
Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa
Omistatko?
Kerro - miten - Kurjen - kiekot - olisivat - paremmassa - kunnossa - erilaisella -hoidolla - ja siis - mitä - niissä - on - vikaa.Alexander kirjoitti: ne olis paremmas kunnossa jos niitä jaksais hoitaa niinkuin pitäis.
Pitääkö tämä tulkata viittomakielellä?
-Gone fishing-
Omistatko villikiekkoja?!
Olen jo sanonut mielipiteeni. Ei oo mun ongelma miten ne hoitaa niitten kalat. Nyt puhutaan sun kiekoista. Montako?
Tässä säikeessä puhutaan otsikon mukaisesti tuosta akvaarioliikkeestä.
Sinä olet sanonut, Kurjen kiekoista, että
Mutta et ole sanonut, mikä niissä on mielestäsi vialla.
Oletko edes nähnyt heidän kiekkojaan?
Jos olet, niin kerro nyt ihmeessä, mikä niissä on vikana ja miten ne voisivat voida paremmin.
Sinä olet sanonut, Kurjen kiekoista, että
.Alexander kirjoitti: ne olis paremmas kunnossa jos niitä jaksais hoitaa niinkuin pitäis.
Mutta et ole sanonut, mikä niissä on mielestäsi vialla.
Jos olet, niin kerro nyt ihmeessä, mikä niissä on vikana ja miten ne voisivat voida paremmin.
-Gone fishing-
Sinä saat kysyä minulta kuinka monta mulla on, ja oli paljon väliäkin.. Eli, montako sulla on? On väliä, ja paljon.
Olen nähnyt.
Vesivaihdot.
Olen sanonut mikä on mun mielestäni vikana.hx kirjoitti:Mutta et ole sanonut, mikä niissä on mielestäsi vialla.
Olen nähnyt.
Vesivaihdot.
Oletteko te molemmat nyt selvin päin? Tai sitten Alexanderin suomenkielen ymmärtämisessä on parantamisen varaa 

1000, 100 ja 10 litraa
Suomenruotsalainen ja asunut ruotsissa 12v. Yleensä ihmiset kuitenkin ymmärtävät mitä höpöttelen.
Mun mielestä olen aika selvästi kertonut miten ne vois hoitaa paremmin.

Ööö, tuota... kertoiko ne sulle, että harmittaa, kun ei vaihdeta vettä?Alexander kirjoitti:Olen sanonut mikä on mun mielestäni vikana.hx kirjoitti: kerro nyt ihmeessä, mikä niissä on vikana ja miten ne voisivat voida paremmin.
Olen nähnyt.
Vesivaihdot.
Yritän tämän viimeisen kerran johdattaa sinut selvittämään mielipidettäsi, ihan rauhallisesti.
Jos sinä sanot, että kalat voisivat paremmin, jos niitä hoitaisi toisella tavalla, niin sinun tulisi osata kertoa, mikä niiden kalojen voinnissa on vikana.
Jos sinä et osaa kertoa, mikä niiden kalojen voinnissa on vikana, niin sinun ei ehkä kannata ihan kauheasti alkaa avautumaan siitä, että niitä hoidetaan huonosti.
Selvennän toki lisää.
Olet tehnyt päätelmäsi kalojen hoidosta tässä säikeessä ohimennen esitetyn hajamaininnan perusteella. Minulla on sinulle jännittävä uutinen: jopa tässä säikeessä kerrotaan kaksi eri tarinaa: toinen maininta sanoo, että vettä vaihdetaan 1/3 joka päivä ja toinen sanoo, että vettä vaihdetaan kolmen viikon välein.
Kokonaan toinen juttu on, että kumpikaan noista hajamaininnoista ei pidä paikkaansa. Tämän tiedän varmuudella. Jos se pitää selittää, niin olet apuni ulottumattomissa.
Tästä voimme päätellä, että annetut "faktat" eivät pidä paikkaansa, eikö niin?
Älä siis selitä, että kiekoissa on vikaa "vedenvaihdot", kun et tiedä etkä näe, kuinka ne toteutuvat.
Vaan kerro, mitä vikaa niissä kiekoissa on, kun väität, että
Alexander kirjoitti: ne olis paremmas kunnossa jos niitä jaksais hoitaa niinkuin pitäis.
Alan toivoa, etten olisi...Amos kirjoitti:Oletteko te molemmat nyt selvin päin? Tai sitten Alexanderin suomenkielen ymmärtämisessä on parantamisen varaa
-Gone fishing-
Olin juuri editoimassa.
Jos tiesit että tämä ei pitänyt paikkaansa, niin miksi ruvesit trollaamaan? Kuten sanoin ennen, i don't actually give a shit about their waterchanges. Kuulosti vaan niin oudolta että oli pakko kommentoida.
Olet aivan oikeassa, päätelmäni perustui siihen mitä Amos kirjoitti.Yritetään uudestaan.
Liian vähän vesivaihtoja, isommat riskit bakteerieden&tautien kaa. Soluutio, 50% päivässä, ja vaikkapa RO/DI, UV ja Osmoosilaite. Jos tekis asiat kunnolla niin alkuperäinen ongelma(limakalvot) ei olis olemassakaan.
En muuten edes tiedä jos se pitää paikkaansa että ne tekevät vesivaihdot tolleen.
Jos tiesit että tämä ei pitänyt paikkaansa, niin miksi ruvesit trollaamaan? Kuten sanoin ennen, i don't actually give a shit about their waterchanges. Kuulosti vaan niin oudolta että oli pakko kommentoida.
Voi elämän kevät. Nyt MINÄ olen [sensuroitu] trolli?
Joo, suositteleppa mulle bannia. Ansaitsen ainakin kuukauden kyllä ihan pelkkien ajatusteni vuoksi...
Ja tähän loppuun sellainen iloinen viesti, että kitos Akvaario Kurki. Olette luotettava ja mainio liike, joka antaa minun harrastukselleni lisäarvoa.
Pasila, Porilaisten marssi!
Joo, suositteleppa mulle bannia. Ansaitsen ainakin kuukauden kyllä ihan pelkkien ajatusteni vuoksi...
Ja tähän loppuun sellainen iloinen viesti, että kitos Akvaario Kurki. Olette luotettava ja mainio liike, joka antaa minun harrastukselleni lisäarvoa.
Pasila, Porilaisten marssi!
-Gone fishing-
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Tohtisko näin sivusta kysäistä mikä siellä se todellinen tilanne näiden vedenvaihtojen suhteen on?hx kirjoitti:jopa tässä säikeessä kerrotaan kaksi eri tarinaa: toinen maininta sanoo, että vettä vaihdetaan 1/3 joka päivä ja toinen sanoo, että vettä vaihdetaan kolmen viikon välein. Kokonaan toinen juttu on, että kumpikaan noista hajamaininnoista ei pidä paikkaansa. Tämän tiedän varmuudella.
Nähdäkseni aivan erinomainen.Holstedt kirjoitti: Tohtisko näin sivusta kysäistä mikä siellä se todellinen tilanne näiden vedenvaihtojen suhteen on?
-Gone fishing-
-
- Advanced Member
Lähinnä ajattelin josko olisi ollut antaa jotain konkreettisia lukuja, mutta erinomaista jos on erinomaista.hx kirjoitti:Nähdäkseni aivan erinomainen.Holstedt kirjoitti: Tohtisko näin sivusta kysäistä mikä siellä se todellinen tilanne näiden vedenvaihtojen suhteen on?
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
En ole koskaan ostanut kaloja Kurjesta vaikka valikoima on toki kivan runsas, kasveja joskus. Mitä niihin tulee, niin joka kerta kasveja myydään väärillä nimillä, mutta eipä tässä sinänsä mitään uutta. Tosi harvassa on myyjät, jotka tuntee kasvit oikeasti hyvin. Viimeksi liikkessä käydessäni maton vetäisi alta kun kuuntelin miten myyjä opasti jonkinsortin leväongelman kanssa painivaa asiakasta. Niillä ohjeilla painii vielä pitkään. Omalta osaltani palvelu on aina ollut ystävällistä, joskaan ei aina kovin asiantuntevaa (tai sitten kyselen liian vaikeita kuten C02-testin toimintaperiaateesta. Tosin samaan syssyyn huomattiin että testistä puuttuu suomekielinen ohje).
Mitä tulee levämyrkkyjen käyttöön altaissa, vaikea kuvitella että yksikään liike niihin ryhtyisi, ainakaan rutiininomaisesti, ihan jo kustannussyistä, saatikka muista. Eikä niille ole edes tarvetta liikkeissä.
Mitä tulee levämyrkkyjen käyttöön altaissa, vaikea kuvitella että yksikään liike niihin ryhtyisi, ainakaan rutiininomaisesti, ihan jo kustannussyistä, saatikka muista. Eikä niille ole edes tarvetta liikkeissä.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
- Senior Member
Sisso, mikä päivä kävit siellä kurjessa? Mä olin just vähänaikaa sit hakemassa ratkaisua leväongelmaan. Tais olla viime tiistaina
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Junior Member
Minä hiljaa kuiskin vaan täältä takavasemmalta
. Olen käynyt siellä liki viikottain milloin minkäkin asian puitteissa. Heidän eräs kolmesta itse kertoi (enkä kerro kuka) että joka päivä vaihdetaan kolmasosa, mutta oletan että eri kaloilla on eri tarpeet. Tiedän kiekkoakvan omistajan jolla on ollut liki kymmenen vuotta samat kiekot ja heillä vaihdetaan vesi keskimäärin kerran kuussa. Kaikki kiekot on edelleen tallella että se siitä järjettömän huonosta hoidosta. Minullakin on lievää leväongelmaa mutta se ilmeni vasta kun hankin täältä joltain plekoja jotka viihtyy 26-29 asteessa. Pidän kuitenkin veden 25 asteessa ja minusta sekin on karvan verran korkea. Plekot ei kuitenkaan kalistele hampaitaan ja Kurjella kerrottiinkin jo alussa että pudota varovasti lämpöä kun en kuitenkaan pidä allasta lämpölaatikossa. Tuollainen vedenlämmön jatkuva ylhäällä pito kuluttaisi tätä kallista energiaa aika hirveästi ja lämmittäisin taloa sähköllä akvaarion kautta. Monet järkeenkäyvät vinkit olen saanut sieltä, tosin on vuosien myötä kehittynyt omakin ajattelukyky. Se on sitä kun melkein kakarana aloitteli eikä ollut vielä kokemusta tai tuntumaa oikein mistään.
Jos sieltä saa kasveja väärillä nimillä, ei vika varmaankaan ole Kurjessa. Niissähän on nimilaput, ainakin kaikissa niissä jotka olen sieltä hakenut, samoin on ollut muualtakin hankituissa. Kaikenkaikkiaan nostan hattua heille kun he on selvinneet lamat ja nousut ja edelleen siellä on hieno valikoima MYYTÄVIÄ kaloja ja tarvikkeita. Jos joku on liian pienessä altaassa jonkun asiakkaan mielestä, on hyvä muistaa että se ei ole näyttely vaan myymälä.

Jos sieltä saa kasveja väärillä nimillä, ei vika varmaankaan ole Kurjessa. Niissähän on nimilaput, ainakin kaikissa niissä jotka olen sieltä hakenut, samoin on ollut muualtakin hankituissa. Kaikenkaikkiaan nostan hattua heille kun he on selvinneet lamat ja nousut ja edelleen siellä on hieno valikoima MYYTÄVIÄ kaloja ja tarvikkeita. Jos joku on liian pienessä altaassa jonkun asiakkaan mielestä, on hyvä muistaa että se ei ole näyttely vaan myymälä.
-
- Senior Member
Kun siellä silloin kävin niin tämä naismyyjä ei siis sanonut että he siellä vaihtavat vettä harvemmin kuin kerran viikossa, vaan oletin itse niin kun hän sanoi etteivät he siellä usko ollenkaan tuohon kerranviikossa kolmasosa vedestä hommeliin ollenkaan, vaan että se on liian usein. Varmaankin vaihtavat vettä ihan sen mukaan mitä kuseiset kalat tai akvaario vaatii. Tai sitten vaihtavat usein mutta vähäsen. Pitää jokukerta ihan kysyä 
Tuohon kalavalikoimaan senverran että toinen vaihtoehto taas olisi että olisi vain vähän kaloja akvaarioissa ja kun joku menee sitten joku kaunis päivä isommille kalaostoksille niin eipä niitä kaloja sitten olisikaan :/ Mun mielestä toi homma toimii ihan hyvin niinkun se on nyt.

Tuohon kalavalikoimaan senverran että toinen vaihtoehto taas olisi että olisi vain vähän kaloja akvaarioissa ja kun joku menee sitten joku kaunis päivä isommille kalaostoksille niin eipä niitä kaloja sitten olisikaan :/ Mun mielestä toi homma toimii ihan hyvin niinkun se on nyt.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Elite Member
Saa toki kysyä ja ei ole. Nimiyhteys on sattumaa ja Akvaario Kurjen omistajahan ei edes ole nimeltään Kurki.Amos kirjoitti:Onko sinulla jotain nimen perusteella olevia yhteyksiä Kurkeen, vai voiko sitä kysyä
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Eipä oikein hyvältä kuulosta jos lämpimän veden plekoja myydään tietoisesti viileämpään. Mutta tuohon vedenvaihtoasiaan ehdottaisin, että joku liikkeestä kaloja ostava mittaisi ensi kerralla myyntiakvaarion sähkönjohtavuuden.
-
- Advanced Member
Joo, ei ole ei ja mähän totesin, että eipä siinä mitään uutta. Isoa osaa akvaristeista ei kiinnosta, mitä kasveja (oikeasti) ostavat. Toisia kiinnostaa. Itse vain kantaisin mieluusti pennoseni kauppaan, jossa tiedetään mitä myydään ja saisi sitten oikeat ohjeetkin matkaan, ken niitä tarvitsee. Taas nousisi onnistumisprosentit. Onneksi itse tiedän mitä etsin, mutta joskus harmittaa, kun löytyy joku itselle outo kasvi eikä muuta irtoa kuin nimilappu ja sekin (liian) usein väärä. Ei, ei ole Kurjen vika tämäkään vaan ihan yleistä harmitusta.nirunaru kirjoitti: Jos sieltä saa kasveja väärillä nimillä, ei vika varmaankaan ole Kurjessa. Niissähän on nimilaput, ainakin kaikissa niissä jotka olen sieltä hakenut, samoin on ollut muualtakin hankituissa
Päivänvarjo: käynnistäni siellä on jo aikaa useampi kuukausi, joten ei taidettu sattua samaan aikaan.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Olen viimeaikoina kiertänyt ihan tarkoituksellisesti lähiseudun akvaarioliikkeitä läpi ja tällä otannalla (ei läheskään kaikki, mutta monta), Kurki ja Akvaariokeskus ovat ainoat, jossa jatkossa asioin (ellei pakottavaa muuta syytä). Toki muutamia kauppoja on vielä käymättä ja niiden osalta pidätän oikeuden muuttaa edellistä lausetta
Kasveista osataan muuten hirmu vähän ylipäätään kertoa kaupassa kuin kaupassa...

Kasveista osataan muuten hirmu vähän ylipäätään kertoa kaupassa kuin kaupassa...

-
- Katalysaattori
Siis hetkinen. Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Sulla on plekoja, jotka viihtyvät lämpimässä. Silti pidät niitä viileässä, koska..? Menee sähköä? Tulee levää? Ei se levä siitä lämmöstä tule. Jos ei aiokaan lämmittää akvaariotaan niin miksi pitää lämpimän veden kaloja..?nirunaru kirjoitti:Minullakin on lievää leväongelmaa mutta se ilmeni vasta kun hankin täältä joltain plekoja jotka viihtyy 26-29 asteessa. Pidän kuitenkin veden 25 asteessa ja minusta sekin on karvan verran korkea. Plekot ei kuitenkaan kalistele hampaitaan ja Kurjella kerrottiinkin jo alussa että pudota varovasti lämpöä kun en kuitenkaan pidä allasta lämpölaatikossa. Tuollainen vedenlämmön jatkuva ylhäällä pito kuluttaisi tätä kallista energiaa aika hirveästi ja lämmittäisin taloa sähköllä akvaarion kautta.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
hx kirjoitti:Nähdäkseni aivan erinomainen.Holstedt kirjoitti: Tohtisko näin sivusta kysäistä mikä siellä se todellinen tilanne näiden vedenvaihtojen suhteen on?
Tuo vastaushan on aivan erinomainen. Ei muuta kuin politiikkaan.
nirunaru kirjoitti:Minä hiljaa kuiskin vaan täältä takavasemmalta. Tiedän kiekkoakvan omistajan jolla on ollut liki kymmenen vuotta samat kiekot ja heillä vaihdetaan vesi keskimäärin kerran kuussa.
1000, 100 ja 10 litraa