Vinkkejä hehkutetrojen pyydystämiseen?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Vinkkejä hehkutetrojen pyydystämiseen?
Yritän tässä vähän epätoivoisesti siirtää hehkutetraparvea pois 540L kasviakvaariosta pienempään, 128L akvaarioon jonka olen työpaikalle perustanut.
17 kalan parvesta olen nyt 9 saanut kiinni haaveilla, mutta loput alkaa olla aika ujoja. Kotitekoista kala-ansaa olen myös kokeillut (5dl limsapullo jonka yläosa leikattu irti ja käännetty sisäänpäin, syöttinä pakastesurviaisia), mutta se tuntuu toimivan kaikille muilla kaloille paitsi hehkutetroille (tähän asti sillä pyydystetty 6 monnista, 2 monnia, 3 leväbarbia ja 1 petokotilo).
Joten olisko kellään ehdotusta mitä kokeilla seuraavaksi? Vettä tuolla on sen verran ettei väliaikainen tyhjentäminen onnistu millään, ja kasveja en myöskään oikein viitsisi huomattavissa määrin harventaa.
17 kalan parvesta olen nyt 9 saanut kiinni haaveilla, mutta loput alkaa olla aika ujoja. Kotitekoista kala-ansaa olen myös kokeillut (5dl limsapullo jonka yläosa leikattu irti ja käännetty sisäänpäin, syöttinä pakastesurviaisia), mutta se tuntuu toimivan kaikille muilla kaloille paitsi hehkutetroille (tähän asti sillä pyydystetty 6 monnista, 2 monnia, 3 leväbarbia ja 1 petokotilo).
Joten olisko kellään ehdotusta mitä kokeilla seuraavaksi? Vettä tuolla on sen verran ettei väliaikainen tyhjentäminen onnistu millään, ja kasveja en myöskään oikein viitsisi huomattavissa määrin harventaa.
540 litraa kasveja, joiden välissä muutama kala. Hiekan alla piilossa multaa.
Re: Vinkkejä hehkutetrojen pyydystämiseen?
Ei auta kun väijyä.. 

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
Onnistuisiko kahden haavin taktiikalla pyytäminen... 

-
- Starting Member
Kokeiltu on, ilman kovin suuria saavutuksia. Tuolla on kasveja sen verran ettei avointa tilaa jossa sitä isompaa haavia pitää ole kuin oikeastaan yhdessä paikkaa, ja kalojen ajaminen juuri siihen on aika epätoivoista. Pääsevät takaa livahtamaan ohi, ja muutenkaan eivät helpolla lähde avoimille vesille kun on haaveja vedessä.tapiopa kirjoitti:Onnistuisiko kahden haavin taktiikalla pyytäminen...
-
- Advanced Member
- Viesti:
Jätä haavi sinne missä kyyhöttävät eniten. Sitten toisella haavilla "pelottelet" nämä sinne. Jos ei onnistu, jätä paikoilleen ja mene hetkeksi vaikka keittämään kahvit.
Sitten välillä käyt kurkkaamassa onko haavissa saalista.

Sitten välillä käyt kurkkaamassa onko haavissa saalista.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Mulla oli tai on vieläkin sama ongelma kardinaalitetrojen jämä parven kanssa. Osan sain hyvin kiinni, osan narrasin niiden syödessä ja kaksi ovelaa oppivat tunnistamaan aikeeni... siellä ovat ja nauravat mulle
elikkä menetät hetkeksi kalaystäviesi luottamuksen, mutta koita viel samalla haavia kiinni kun syövät. Sain aika monta kiinni siten, että koukkasin haavilla alhaalta pinnalle päin, eivät ehtineet muutamat typerykset pakoon. Onnea ja menestystä sekä pitkää pinnaa! 

1000 litraa vesivahinkoa
-
- Starting Member
Haa, sain taskulampun ja haavin avulla pimeästä altaasta poimittua vielä pari lisää, pitääpi tätä yrittää vielä uudestaankin aamulla.
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Pidä altaassa viikon paasto. Sen jälkeen viritä se limupulloansa survarisyötillä uudelleen. Tyhjennä ansa riittävän usein, sinne iskee happikato kovin helposti.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.