Giant Betta

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kultakalafarmari
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Giant Betta

Viesti Kirjoittaja kultakalafarmari »

Onko kenellään Suomessa Giant Bettaa ja onko tietoa että löytyykö kaloja esim. Ruotista?
Vähän surffailin netissä ja mielestäni kalat ovat todella upeita! :)
Kuvitella nyt hieno HM uros joka on about 6cm kokoinen mutta jos samanlaisen kalan saa 10cm kokoisena niin olisihan se mahtavaa :)

Kaloja pystyy tilaamaan ulkomailta mutta hinta on kyllä aika kova, n, 100€/kala.
Yhdessä eläinkaupassa näin PK uroksen joka oli aivan varmaan Giant Betta, kokoa oli yli 10cm!
Myyjäkin ihmetteli kalan kokoa ja sitten sanoin että kyseessä voi mahdollisesti olla Giant Betta, josta myyjä ei ollut koskaan kuullutkaan.

Onkohan noilla sama keski-ikä kuin normaaleilla?
Taistelukala kasvatusta joka on hieman karannut käsistä!
Ennen mulla oli kämpässä kaloja, nyt olen itse kalojen kämpässä alivuokralaisena :D
Parikymmentä pyttyä löytyy, eli aivan liikaa!:D
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Giant Betta

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Giantien eliniästä en tiedä, mutta kyllähän niitä jotkut myy Aquabidissä jopa 50 dollarilla. Gianteja ei jostain syystä yleensä ole saatavana juurikaan muuten kuin half moon plakateina tai joskus trad. plakateina.
Akvarismia 1992-2014
bombo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja bombo »

Koitin googlen kuvahaulla ja ne on ihan mahtavia! Tahon kans. (paitsi esteenä on hinta :( :cry: ) Minkä kokosen akvan mahtaa vaatia? :? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
240l sekala
kultakalafarmari
Junior Member
Junior Member

Olen päättänyt tilata keväällä ainakin yhden pariskunnan Suomeen :P
Hintavia kyllä ovat mutta toivotaan että keväällä olen paremmissa rahoissa niin olisi varaa tilata 2 paria..
Urokset oli 50 dollaria ja naaraat 30. HMPK urokset taas vaan 35..

HM ainakin ja sitten jos löytyy hieno CT niin se oli mahtavaa!!
Väreistä en vaan vielä tiedä että minkä otan ja mitä kasvattajalla on silloin tarjota.
Nyt ei ollut kuin Royal Blue HM pariskunta ja PK oli sitten enemmänkin tarjontaa mutta ei niin paljon kiinosta vaikka nyt löytyykin marmori HMPK pariskunta.. Ja Giantin kuuluu olla HM ;) Ainakin kun mulle tulee.

Olisko noille poikasille sitten jos/kun niitä saan kiinnostuneita ja minkä värisinä?

Iste ajattelin sitten tuolle urokselle pytingiksi vähintään 30 litraista tankkia vaikka Thaimaassa ovatkin pienissä..
Naarasta ei vielä tietoa, pulautanko muiden eukkojen joukkoon vai laitanko yksinään asumaan..
Ennen mulla oli kämpässä kaloja, nyt olen itse kalojen kämpässä alivuokralaisena :D
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Keneltä oot aikeissa ostaa gianteja? Mä voisin ehkä olla kiinnostunut, jos on tilaa silloin... Superblack tai super red voisi olla komia jättikoossa :) Tai jos saisi DTPK:na.
Akvarismia 1992-2014
kultakalafarmari
Junior Member
Junior Member

Sinirutbettalla oli noi 50dollarin fisut mut värivalikoima oli aika suppea tällähetkellä..
Meilasin sinne mutta vielä ei oo vastausta tullut jota odotan kyllä kuumeisesti!! :D

Wasanbettalla maksoi vähintään 100 dollaria/kala.. 8O
Tulis aivan liian kalliiks tilata sieltä pari..

Mutta onhan kevääseen vielä aikaa niin sitähän voi löytyä vielä muualtakin edulliseen hintaan :)

Itekkin ajattelin Super Red, Opaakki, Marmori tai Super Black..

http://www.sirinutbetta.com/stockshopgiant.html
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”