Zooplus.com / .fi

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

eriador
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Zooplus.com / .fi

Viesti Kirjoittaja eriador »

Mie oon tosi tyytyväinen Zooplussaan ollut, hinnat edulliset ja tuotteet tulee välillä jopa nopeammin kun kotimaasta tilaisi vastaavalla tavalla. Tässä kuussa onkin mennyt ennätys määrä rahaa sinne, kun päätin sitten kunnolla alkaa näitä akvaarioita harrastamaan :roll:
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Ihan kivasti on zooplussan palvelut toimineet tähän mennessä. Paketit tulevat keskimäärin sen viikon sieltä (5 arkipäivää) ja pääsääntöisesti kun olen tilannut perjantaina niin ovat olleet seuraavan viikon torstaina tai perjantaina perillä. Tilasin tuolta ulkosuodattimen altaaseeni joka saapui sitten rikkoontuneena (moottoriosan kannen kiinnike oli murtunut). Asiahan hoitui niin, että kävin ostamassa samana päivänä omilla rahoillani uuden osan ja otin alkuperäisestä kuvan jonka pyysivät zooplussalle. Rahat tuosta rikkoontuneesta osasta + muutama euro ekstraa tippuivat tilille kahden päivän päästä, eli melko hyvää palvelua mielestäni. Ehdottivat kyllä myös suodattimen palauttamista heille, jolloin olisivat lähettäneet kuriirifirman noutamaan suodattimen kotoa asti zooplussalla ja zooplussan piikkiin olisi tuo palautus mennyt. Valikoimaakin zooplussalle tulee jatkuvasti lisää akvaariopuolella.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
spotted
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja spotted »

Olen ollut kohtalaisen tyytyväinen .comin asiakas jo muutaman vuoden ajan. Kissanruokia tilaan noin 100 eurolla kuussa, nykyisin usein myön hiekat ynnä muuta kissahärpäkettä ja koiran ruokakin tulee sieltä muutama säkillinen vuodessa. Nyt sitten jatkossa tilaan myös akvaariojuttuja. Pääasiassa toimitukset sujuvat hyvin, mutta välillä sitten on esimerkiksi huonosta pakkauksesta johtuen vaurioituneita tuotteita tai vääriä/puuttuvia tuotteita. Asiakaspalvelu pelaa kuitenkin nopeasti ja hyvitykset ovat aina olleet kohtuulliset. Käytän luottokorttia, sen kanssa ei ole ollut ongelmia. Pointsejakin on kertynyt vuosien saatossa niin, että pari kiipeilypuutakin on saatu ilmaiseksi tilattua. :)
hemppuli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hemppuli »

Joo saisivat kyllä tuota pakkaamista parantaa. Pari kertaa tullut rikkinäinen laatikko josta osa tuotteista tippunut jonnekkin matkalle :( Plussaa se että asiakaspalvelusta on tullut nopea vastaus ja ihan suomeksi vaikka siellä englanmniksi pyydetään palautusta laittamaan. Ja pahoittelujen kera tulleet puuttuvista tuotteista rahat takaisin tilille :)

Tilaan kumminkin tuolta kun on postimaksut halvemmat mitä kotimaassa ja oliko yli 39 €:n tilaukset vielä jopa ilman postareita :D :D :D
emzei
Member
Member

Viesti Kirjoittaja emzei »

Olin myös tyytyväinen, tilasin ison ulkosuodattimen , sisäsuodattimen ja lämppärin, säästö postimaksuttomuudesta ja ensimmäisestä tilauksesta sadusta alennuksesta oli kyl huomattava! Paketti tuli muistaakseni viikossa, mutta tuo paketointi ol kyllä tosiaan hiukan huoletonta, onneks ei ollu mitään hajonnut.
Uusioakvaristi, 240 l
spotted
Junior Member
Junior Member

Niin joo, lisättäköön vielä, että kissankasvattajana saan -10% alennuksen kaikesta. :D
eriador
Member
Member

Ei ole tähän mennessä vielä mitään tullut hajonneena perille (kopkop), tänään vähän jänskättää kun sieltä pitäis akvaario saapua :| Toivon mukaan tulee ehjänä perille! Olen kyllä saman huomannut tuossa pakkaamisessa, että vähän huolettomasti on välillä pakattu, esim. tavarat on välillä vaan heitelty sinne [;)] Mut peukut pystyyn että akva tosiaan ehjänä saapuisi!
Hermen
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Laitoin 20.3. tilauksen ZooPlussaan. Odottelen innolla uutta suodatinta toivoen, että paketti on ehjä ja tuote kunnossa. Aiemmin en ole tuolta tilannut mitään, mutta nyt sitten päätin uskaltautua edullisemman hinnan takia.
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
Hermen
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Suodatin saapui muistaakseni toissapäivänä. Tosiaankin paketointi oli melkoisen vajavaista, mutta itse tuote oli ehjä ja varsin toimiva. Ihanan hiljainen onkin muuten tuo Fluvalin U4 -sisäsuodatin! <3 Enää ei olohuoneen altaassa pidä ääntä muu kuin valaisimen ajastin...
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
LKA
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja LKA »

Itselläni on kahden tilauksen verran pelkästään hyviä kokemuksia zooplussasta. Ekassa tilauksessa oli kasviravinteita, vedenhoitoaineita, kalanruokaa... ja hinta erittäin kilpailukykyinen tervetuliaisalennuksen kanssa. Lisäksi jonkun pienemmän alennuksen saa vielä kun maksaa ostoksen suoraan tilille. Toisessa tilauksessa tuli sitten pieni akvaario, jotain "myrkkyjä" ja ulkosuodatin. Tavarat oli pakattu isompaan pahvilaatikkoon, jonka sisässä solumuovia tms. ettei tavara hajoa matkalla, ja pahvilaatikkokin oli vahvistettu jollain leveällä teipillä + nippusiteillä. Tilauksesta toimitukseen on kestänyt molemmilla kerroilla aika tasan viikko.
Tervetuliaisalennus tuli toisenkin kerran itselleni kun tilasin eri koneelta ja ilmeisesti toisella sähköpostiosoitteella. Hups. :mrgreen:
-tombba-
Member
Member

Hermen kirjoitti:Tosiaankin paketointi oli melkoisen vajavaista, mutta itse tuote oli ehjä ja varsin toimiva.
Eivät kyllä osaa yhtään pakata tuolla zooplussan varastossa :) Tässä on tullut jokunen vuosi työn puolesta seurattua niiden pakkaustapaa ja todella surkeasti pakkaavat lähes kaiken. Itsellekkin tullut kerran valmiiksi auennut zooplussan paketti jossa tosin kaikki tavara oli sisällä kuten piti. Kannattaa siis varautua siihen, että herkimmät lähetykset eivät välttämättä kestä perille asti ehjänä.
Thapahiska

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Meille tuli ilmapumppu, kissalle parvekeverkko ja taustakuva akvaan sellaisessa yli isossa laatikossa, jossa kaikki tavarat heittelivät ympäriinsä miten sattui :I
-tombba-
Member
Member

Thapahiska kirjoitti:Meille tuli ilmapumppu, kissalle parvekeverkko ja taustakuva akvaan sellaisessa yli isossa laatikossa, jossa kaikki tavarat heittelivät ympäriinsä miten sattui :I
Ja tämä onkin se pääsyy minkä takia nuo pakkaukset hajoavat. Eivät laita minkäänlaista fylliä paketin sisälle vaan tavarat lätkäistään pahvilaatikkoon ja eikun menoksi.
LKA
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja LKA »

Outoa, näköjään sitten riippuu tuurista miten hyvin pakkaavat minkäkin lähetyksen, itsellä kun ei ole ollut mitään moitittavaa :?
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja urppis »

Onko teille kaikille tullut sellainen toimitus vahvistus? Mulle tuli tilaus vahvistus, muttei toimitusvahvistusta. Maksoin visalla, joten maksu on varmasti kirjautunut kyllä. Mä mietin jo, että oon jotenki ryssinyt koko tilauksen ja maksun, mutta se tilausvahvistus tosiaan tuli, niin kait se on mennyt perille... Ja luulisi maksunkin kirjautuneen...
Mietin kun sivuilla oli, että lähetämme 24 tunnin sisällä ja mä nyt oon jo 3 päivää sit tilannut...
1000 litraa vesivahinkoa
maximillianna
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja maximillianna »

Mulla ei ole moitittavaa. Tilasin ulkosuodatinta ja sisustus krääsää.. ;)
Alkuun säikähdin, kun tilaus ei näkynyt netistä tulevana. Mutta kaikki hyvin. Kuljetuskin tuli kotiovelle asti. <3
spotted
Junior Member
Junior Member

urpojaturbo kirjoitti:Onko teille kaikille tullut sellainen toimitus vahvistus?
Olen kuullut kavereilta, että .fi ei lähetä välttämättä lähetysvahvistusta, mutta kun itse tilaan .comista, niin sieltä se on kyllä aina tullut. Tosin lähettämisessä saattaa joskus mennä muutama päivä.
dogfish
Member
Member

Viesti Kirjoittaja dogfish »

Tilasin Eheimin 2260-ulkosuodattimen Zooplussasta heinäkuun lopulla. Ekan puhdistuksen jälkeen roottorin kansi alkoi vuotamaan. Otin yhteyttä Zooplussaan ja he pyysivät lähettämään koko suodattimen takaisin. Nouto on suoraan kotiovelta, eikä tule kuluja. Lähettävät sitten edelleen Eheimille, jossa tehdään "perusteellinen tarkastus" ja sitten orvataan varaosalla tai lähettävät uuden suodattimen. Tosin prosessi kestää useita viikkoja. Mielenkiintoista seurata, mikä tulee olemaan vastaus. Kaksi vuottahan Eheim antaa noille takuuaikaa.
sinituulevi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sinituulevi »

Viime keväänä tilasin led-valon, joka lakkasi toimimasta suunnilleen viikon käytön jälkeen. Ilmoitin viasta xooplussaa, pyysivät palauttamaan, ja toimittivat uuden ennen kuin vanhan osalta oli saatu edes sovittua, miloin kuljetusfirma hakee sen meiltä. Eli ainakin se viallisen palautus sujui kiitettävän joustavasti.
mina_vaaaan_
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mina_vaaaan_ »

Minulle tuli just 4 paketia yhteensä, kaikista tuli tilausvahvistus ja kaikki oli niinkuin pitikin ja hyvin pakattu :)
2 maatiaiskissaa, 1 hermeliini pupu, 6 Cavalierkingcharlesinspanielia, 110l akvaario
miramekko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja miramekko »

Tilasin tuolta akvaarion, juuri tuolta lähinnä edullisen hinnan ja kotiinkuljetusmahdollisuuden takia. Mutta se siitä kotiinkuljetuksesta: Itellan kuljetusmies soitti yhtenä aamupäivänä, oli mun oven takana yrittämässä kotiintoimitusta ilman mitään ennakkoilmoitusta, ja koska itse olin töissä, niin se siitä, toista mahdollisuutta ei anneta, vaan paketti on nyt noudettavissa Postista. Harmi vaan, että se painaa päälle 20 kiloa, eikä minulla ole autoa tai yhtään autollista läheistä.

Kai tämänkin olisi jotenkin saanut selville etukäteen, mutta enpä tullut ajatelleeksi. Että ihan tiedoksi kaikille niille, jotka meinaavat luottaa tuohon kotiinkuljetukseen.
eriador
Member
Member

Juu ei ne etukäteen soittele, sitä saa netistä olla vahtimassa jos meinaa olla kotona silloin :)
LKA
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja LKA »

dogfish kirjoitti:Tilasin Eheimin 2260-ulkosuodattimen Zooplussasta heinäkuun lopulla. Ekan puhdistuksen jälkeen roottorin kansi alkoi vuotamaan. Otin yhteyttä Zooplussaan ja he pyysivät lähettämään koko suodattimen takaisin. Nouto on suoraan kotiovelta, eikä tule kuluja. Lähettävät sitten edelleen Eheimille, jossa tehdään "perusteellinen tarkastus" ja sitten orvataan varaosalla tai lähettävät uuden suodattimen. Tosin prosessi kestää useita viikkoja. Mielenkiintoista seurata, mikä tulee olemaan vastaus. Kaksi vuottahan Eheim antaa noille takuuaikaa.
Täällä sama homma, Eheimin ulkosuodatin hajosi puhdistuksen yhteydessä (muutaman millin muoviosa lohkesi ja koko suodatin käyttökelvoton). Onneksi asiakaspalvelu vastasi 12 tunnin sisällä suomeksi ja lisäkysymykseenkin vastattiin parin tunnin viiveellä. Tosiaan tuo takuusysteemi näyttää toimivan moitteettomasti, Eheimin takuukäytännöistä ei tosin ole hajuakaan. Saas nähdä kuinka täällä käy...

Mutta edelleen pelkkää hyvää sanottavaa Zooplussasta, monen monta kertaa sieltä tilanneena 8-)
Prodigirl
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Prodigirl »

Ensimmäistä tilausta tässä odottelen saapuvaksi, saas kattoo tilaanko heiltä enää jatkossa. [;)]
40+60+70+500+700lätäköt+ys kärmes
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Exo Terran lämpökivi lakkasi toimimasta. Ostin 1,5 vuotta sitten. Pyysivät laittamaan kuvan ja lupasivat sitten lähettää uuden. Vanhaa ei tarvinnut lähettää takaisin. Viestintä hoitui ihan suomeksi. Aikaa meni muutama päivä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”