Juwelin loisteputket
Valvoja: Moderaattorit
Juwelin loisteputket
Minulla on tällä hetkellä Juwel Rio 240 akvaario, jossa ei muuta ongelmaa ole kuin valaisinputkien värisävy. Varmaan muuten riittävät putket ovat, mutta olen aikaisempien akvaarioiden kanssa tottunut sellaiseen kylmään vähän lilahtavaan valonsävyyn. Sen takia Juwelin tämänhetkiset hiukan keltaiseen vivahtavat putket eivät miellytä silmää. T5 putket siis ovat, vissiin toinen putkista on Juwel Nature ja toinen Juwel Day. Onko olemassa kyseiseen valaisinkanteen sopivia t5 loisteputkia, jotka tekisivät sellaisen kylmän liilan/punertavan sävyn veteen?
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Juwelin loisteputket
Mulla oli just sama fiilis kuin sulla.. Liian keltainen värisävy. Ostin kasviputken taaimmaiseksi ja jätin valkoisemman putken etummaiseksi. Nyt näyttää hyvältä ja ainakaan minulla ei ole ongelmia levän kanssa tuolla kasviputkella. Kasvit näyttää tykkäävän tuosta kombinaatiosta ja kalat ovat hienon, luonnollisen näköisiä.
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Mulla oli kans toinen alkuperäisistä putkista ihan ruskeenkeltanen, ärsyttävää
Nykyinen lilahtava (10 000K) on paljon kivampi. 

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Mä tykkään kans noista 10000k putkista. Ne tekee veden värin raikkaaksi. Mutta se juwelin valkoinen putki kannattaa pitää toisena ja keltanen putki varaputkeksi. Kahta valkoista ei kuulemma kannata laittaa. Valon värisävy kuulemma kylmä ja kasvitkaan eivät viihdy niin hyvin. En ole kahta valkoista henk. koht. kokeillut, mutta joskus olen muistaakseni aw:ltä lukenut, että näin olisi... Ketjua siitä en muista, mutta täällä on paljon keskustelua putkista ja niiden yhdistelemisistä...Butterflies kirjoitti:Mulla oli kans toinen alkuperäisistä putkista ihan ruskeenkeltanen, ärsyttävääNykyinen lilahtava (10 000K) on paljon kivampi.
1000 litraa vesivahinkoa
.. ja vastaus itse kysymykseen; marssi liikkeeseen, josta olet ostanut akvaariosi (tai muuhun liikkeeseen joka myy Juwelin kamaa), ja kysyä myyjältä ns. kasviputkea "jossa olisi violetimpi sävy". Putkia saa yleensä kokeilla kotona, ainakin meilläpäin. Varmasti löytyy sopiva.
hoplaa.