Pistäkääs visioitanne tulemaan

Valvoja: Moderaattorit
Minä en kyllä sanoisi että lehtikalat syövät aina kardinaalit. Tällä hetkellä itselläni on altaassa 25 kpl kardinaalitetroja ja 4 lehtikalaa, ollut reilun vuoden ajan eikä yksikään kardinaalitetra ole vielä hävinnyt. Altaassa on kokoa 317 L eikä kardinaalit edes pelkää yhtään lehtikaloja. Kun ottaa lehtikalat suht. Pieninä niin luulisin etteivät ne luultavasti ala syömään kardinaaleja, (ainakaan hyvällä ruuallaPullahiiri kirjoitti:Kultakalat ei kyllä tuohon 28 asteeseen mene niin lainkaan.
Kardinaalitetroja sellanen +50 kappaletta olis aika hieno ilmestys, mutta rajoittaisi tietty muiden kalojen kokoa. Esimerkiksi lehtikalat olisivat aika no-no, syövät kardinaaleja luonnossa.
Mä ehdottaisin jotain helppoja lajeja, jotka ei mahdollisista vesiarvojen heittelyistä niin heti kupsahda. Haluatko sitten Aasiaa vai Amerikkaa niin on sun päätettävissä.
Mitkä vesiarvot meionasit laittaa tonne 112l akvaan? Nimittäin taisto vaatii lämmintä, neoni viihtyy viileässä ja omput tykkäis enempi kovemmasta ja emäksisemmästä (elävät myös viileämmässä vedessä pitempään). Eli aika vaikea olis toteuttaa niin, että kaikki olis joten kuten tyytyväisiä.mpiil kirjoitti:Moikka!
Olen myös perustamassa 317l akvaariota (huomenna) 112l seuraksi. Siispä nyt pitäisi kalasto miettiä sopivaksi tuohon suurempaan. Muutenkin tämä on aika uusi harrastus, 112l on ollut mulla puoli vuotta mutta tuli polte toiseen suurempaan, jotta voisi ottaa sinne sitten suurempia kaloja. Ehdotelkaa...
Tällä hetkellä 112l on ylikansoitettu eli tästä porukasta siirtoja isompaan altaaseen:
-Rubiinitetroja 10 (tulleet eilen)
-Neontetroja 8
-Mustatetroja 10
-Kupari- ja albiinomonniaisia 15 (kuparit tulleet eilen)
- Partiksia 2
-Taistelukalanaarasta (uros hankinnassa)
-Omenakotiloita
Elikkäs sinne suurempaan ajattelin siirtää nuo mustatetrat koska ovat kooltaan suurempia ja aika agressiivisia, jotta selviäisivät esim. jonkun ahven pariskunnan seurana (mulle on tarjottu seeprakirjoahvenia). Toisaalta on mielessä käynyt myös helmirihmat ja paratiisikala. Miten nuo helmirihmat ja paratiisikalat käy yhteen, vai käykö? Jos otan ahvenia niin käykö niiden kanssa helmirihmat tai paratiisikalat? Ja mites nuo pohjakalat, monniset ja partikset. Mitkä niistä tuonne suureen altaaseen?
112l sais varmaan jäädä nuo pienemmät tetrat, taistot ja omput ja joitain pohjakaloja?
Neuvoja kiitos!
Sehän siinä just onkin kun ne mahtuu sinne suuhun, se sitten riippuu lehtikalayksilöstä, koittaako onneaan. Jos koittaa niin yleensä pääsevät lihan makuun sitten. On mullakin lehtiksiä helmiäisrasboroiden kanssa, jotka ovat vähän samaa kokoluokkaa kun kardinaalit, tosin ehkä hieman korkeampi vartalo. Ei ainakaan ole noita hävinnyt.SJ_10 kirjoitti:Minä en kyllä sanoisi että lehtikalat syövät aina kardinaalit. Tällä hetkellä itselläni on altaassa 25 kpl kardinaalitetroja ja 4 lehtikalaa, ollut reilun vuoden ajan eikä yksikään kardinaalitetra ole vielä hävinnyt. Altaassa on kokoa 317 L eikä kardinaalit edes pelkää yhtään lehtikaloja. Kun ottaa lehtikalat suht. Pieninä niin luulisin etteivät ne luultavasti ala syömään kardinaaleja, (ainakaan hyvällä ruuallaPullahiiri kirjoitti:Kultakalat ei kyllä tuohon 28 asteeseen mene niin lainkaan.
Kardinaalitetroja sellanen +50 kappaletta olis aika hieno ilmestys, mutta rajoittaisi tietty muiden kalojen kokoa. Esimerkiksi lehtikalat olisivat aika no-no, syövät kardinaaleja luonnossa.
Mä ehdottaisin jotain helppoja lajeja, jotka ei mahdollisista vesiarvojen heittelyistä niin heti kupsahda. Haluatko sitten Aasiaa vai Amerikkaa niin on sun päätettävissä.)toki varmaksi ei voi mitään sanoa mutta näin on ainakin itselläni ollut. Tällä hetkellä lehtikalat ovat kämmenen kokoisia enkä ole koskaan nähnyt että ne alkaisivat edes yrittää niiden syömistä. Toivoin että kardinaalit pysyisivät paremmin yhtenä ryhmänä altaassa kun siellä on myös petoja, mutta eivät pysyneet vaan lähes kaikki uivat omia aikojaan. Mutta lehtikalat voisivat kyllä halutessaan hotkaista kardinaalitetran oikeinkin helposti, ainakin noiden omien suuhun ne menisivät aivan ongelmitta.
Noita kardinaaleja voisi tosiaan sen 50+ kipaletta laittaa. Sitten näkee, tuleeko niistä jo täysi kansoitus, vai mahtuisiko enemmänkin.Wild_Lizard kirjoitti:Meillä on trooppinen asunto, koska mutsi on hirmunen vilukissa -.- Aika ongelmallista on matelijoittenkin kanssa ollut se viileän puolen järjestäminen terraarioon. Nyt siirrettiin elikot yläkerran kaksioon (kolma osaketta kerrostalossa), jossa on vähän paremmat lämpötilat. Kardinaalit menis kumminkin tohon 28 asteeseen? Mikä on suurin parvikoko tälle 360 litraan? Hopealevytetrat (Metynnis Argenteus) vaikuttivat myös mielenkiintoisilta. Mahdollisimman helppohoitoisia ja näyttäviä kasvejakin olisi syytä alkaa miettiä.