Akvaarion muutto toiseen huoneeseen remontin tieltä edessä ja samalla ajattelin vaihtaa pohjalle hienon hiekan.
Mutta kuinkahan paljon sitä tarvitaan 330L litraisen n. 40x120cm pohjalle?
Alunperin tuli ostettaessa kaikki mukana, eikä millään muista montako ämpärillistä tuota hiekkaa pohjalla on..
Biltema myy sitä 17kg säkeissä, montako pitäisi siis hankkia? Ja sitä hienompaako teillä on vai mitä?
Hieno hiekka
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Hieno hiekka
M: Laavakiveä
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Re: Hieno hiekka
2 säkkiä sitä hiukan karkeampaa riittää. Oliskos joku 0.7,1.x ollut raekoko?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Minulla meni tuonne 317 litraiseen altaaseen kaksi säkkiä uutta Biltemaa, jonka lisäksi laitoin altaaseen sen mukana tullutta Kauniston hienoa hiekkaa yhden täyden ämpärillisen. Altaan pituus on 130cm ja leveys 44cm. Hiekkakerroksen paksuus on noin 7cm. Hiekan määränhän saat selville laskemalla
altaan pituus x altaan leveys x hiekan korkeus jaettuna 1000. Minun tapauksessani hiekkaa on siis 130 x 44 x 7 / 1000 = 40litraa. Kävin ostamassa hiekan lähimmästä Biltemasta, joka on melkein 200 km:n päässä ja harmittaa, kun en ostanut täydennyssäkkiä, kun ainakin minulla lähtee pohjan lappoamisen yhteydessä aina hiekkaa poistoon.
altaan pituus x altaan leveys x hiekan korkeus jaettuna 1000. Minun tapauksessani hiekkaa on siis 130 x 44 x 7 / 1000 = 40litraa. Kävin ostamassa hiekan lähimmästä Biltemasta, joka on melkein 200 km:n päässä ja harmittaa, kun en ostanut täydennyssäkkiä, kun ainakin minulla lähtee pohjan lappoamisen yhteydessä aina hiekkaa poistoon.

317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Kiitos! Tyhmä kysyy ensin ennenkuin laskee itse...
Nyt ei muuta kuin ostoksille!

Nyt ei muuta kuin ostoksille!
M: Laavakiveä