omppu vauva

kiekkoja

Ruuhkaa?
Omppuvauvat ja tylomenia

Valvoja: Moderaattorit

Meillä ollisi tällainen Omenakotiloiden "värisuora".Riveriana kirjoitti:Kellään kuvia erivärisistä ompuista? Olisi hauska nähdä joku "värisuora" ja nimet niille, jos mahdollista

Riveriana:Riveriana kirjoitti:Apus mullekin punainen ja valkoinen omppu! Mistähän niitä saisi?
Täällä on pari sinisenä tullutta yksilöä, mutta niiden väri ei kyllä ole noin hyvä kuin noilla kuvissa olevilla. Kuorikin näyttää jotenkin kulahtaneemmalta. Mitähän niille voisi tehdä asian parantamiseksi, vaikka ruokkia jollain erityisellä?

Kannattaa tarkkailla vesiarvoja, jospa niiden kuori sitten rakentuisi paremmaksi. (: Myös akvaarioliikkeistä kannattaa kysyä ihan rohkesti, jos saa mukaansa limaskaa Omppuja varten, kun siellä kuitenkin joudutaan sitä karsimaan pois.Riveriana kirjoitti:Limaskan katoamisen jo huomasinkin, enkä laita yhtään pahakseniNuo ei siis ole olleet meillä kovin pitkään, parisen viikkoa. En tiedä miten sitten täällä noi arvot vaikuttavat, mutta olivat tuollaisia jo tullessaan. En ehkä muuten olisi mitään niistä tajunnutkaan, mutta kun nyt olen vertaillut noihin kuviin, niin eivät näytä yhtä sileiltä ja kiiltäviltä.

Pari Ompuistani on akvan "vanhuksia" ja loput kolme Omppua ovat sitten vähän nuorempia, mutta isoja ovat jo kaikki. Ehkä nämä nuoremmat ovat sitten tulleet sukukypsiksi ja sen vuoksi on vähän väliä hirveä painiminen ja myllerrys menossa meidän akvassa. Hmmm.. Saattaapi olla juurikin tuo Best Friend viikonloppuruoka, jota mun piti ostaa, mutta en sitten yhtään muistanut kyseisen ruuan nimeä ja akvaliikkeessä ei tiedetty senkään vertaa kun sieltä kyselin.MariaH kirjoitti:Meillä ainakin omput muodostavat välillä viiden ja kuudenkin ompun "kasoja", olen siinä uskossa, että se liittyy lisääntymiseen. Mutta sitä en osaa sanoa, miksi ne sulla yht' äkkiä olisivat sellaista alkaneet harrastaa, jos ovat olleet tähän asti sovussa. Ovatko omppusi nuoria vai vanhoja? Jos ne ovat nuoria, on tietenkin se mahdollisuus, että ovat tulleet sukukypsiksi ja todellakin muut ovat poikia ja sen yhden tytön kimpussa kaikki.
Mä laitan joskus ompuille Best Friendin Weekend-viikonloppuruokaa, joka sisältää mm. kipsiä. Löytyy tavallisista ruokakaupoista. Tätäköhän etsiskelit?

Hei, näiden kuviesi kotilot ovat lajiltaan Tylomelania sp patriarchalis.MrAFCMagic kirjoitti:Tälläiset kaksi kotiloa minulla joskus oli, mutta nyt ne ovat jonkun toisen altaassa, kun ei voinut kovettaa vettä noille. Olivat joitakin Sulawesi kotiloita, lajia en tunne.
Kivoja otuksia oli, noille voisi tehdä 100 litrasen paljun.